Disney+ z reklamami w tym roku w Europie
Do końca roku w krajach europejskich mają się pojawić pakiety z reklamami platformy streamingowej Disney+, poinformował szef Disneya Bob Iger. Na razie nie wiemy, na jakich rynkach najpierw pojawi się oferta ani kiedy trafi do Polski.
Tańsze pakiety z reklamami w Disney+ pojawiły się w grudniu 2022 roku. Na początek usługa ruszyła w USA. Cenę pakietu ustalono na niecałe osiem dolarów miesięcznie, w początkowej fazie wdożenia na reklamowanie się w platformie zdecydowało się ponad 100 marek
Tylko w pierwszym miesiącu po debiucie pakietu Disney+ z reklamami, taki plan wybierał co piąty rejestrujący się w serwisie nowy abonent.
Disney+ Basic w Europie
Jak poinformował podczas czatu z inwestorami przy okazji omawiania wyników kwartalnych CEO Disneya Bog Iger, Disney+ Basic do końca tego roku pojawi się na rynkach europejskich. Nie sprecyzowano, w jakich krajach oferta zadebiutuje najpierw, jednak można przypuszczać, że w pierwszej kolejności zostaną uwzględnione państwa Europy Zachodniej.
Disney+ Basic obok reklam ma kilka innych ograniczeń, m.in. brak możliwości pobierana tytułów i oglądania offline. Cena pakietu zostanie podniesiona z obecnych ośmiu dolarów miesięcznie - zapowiedział Iger. Obecnie najtańszy abonament bez reklam kosztuje 10,99 dolarów.
Disney+ ma 157,8 mln subskrybentów na świecie
W zeszłym kwartale Disney+ zanotował spadki liczby subskrybentów w USA, Kanadzie i Indiach, na początku kwietnia miał ich globalnie 157,8 mln (licząc z wersją Hotstar). W ostatnim kwartale platformy Disneya straciły aż 4 miliony subskrybentów
W USA i Kanadzie liczba subskrybentów Disney+ minimalnie się zmniejszyła - z 46,6 do 46,3 mln, natomiast w pozostałych krajach wzrosła z 57,7 do 58,6 mln. Niewielkie wzrosty osiągnęły też sportowy ESPN+ (z 24,9 do 25,3 mln klientów) oraz Hulu (z 48 do 48,2 mln).
Walt Disney Co:
— Dom (@DomsPlaying) May 10, 2023
Disney Plus lost 4M subscribers in Fiscal 2023 Q2, down to 157.8M.
This is the 2nd straight quarter of sequential declines for the service, seeing dips in both India & Americas markets.
Still, average monthly revenue per subscriber rose 13%. pic.twitter.com/lIMOlpY8JK
Disney+ zanotował drugi z rzędu spadkowy kwartał. W czwartym kwartale ub.r. platforma globalnie straciła 2,4 mln subskrybentów, a cały pion streamingowy koncernu przy wzroście wpływów o 13 proc. do 5,31 mld dolarów miał 1,05 mld straty operacyjnej.
Dołącz do dyskusji: Disney+ z reklamami w tym roku w Europie