4Fun Media zmieniło się w Digital Network. „Koncentrujemy się na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej”
Firma medialna 4Fun Media zmieniła nazwę na Digital Network. - Model biznesowy Digital Network polega na sprzedaży czasu reklamowego i realizowaniu kampanii marketingowych - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Bieńkowski, prezes spółki.
W lutym br. akcjonariusze spółki 4Fun Media, zajmującej się głównie cyfrową reklamą zewnętrzną, zdecydowali o zmianie jej nazwy na Digital Network. Poprzednia nazwa spółki była związana z markami należących do niej przez wiele lat trzech telewizyjnych kanałów muzycznych 4fun. W listopadzie 2020 roku sprzedała swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom zarządzającą tymi stacjami spółkę 4fun, a także platformę e-commerce’ową Cupsell.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Jak wynika z najnowszych informacji, 4Fun Media w Digital Network zmieniło się w poniedziałek, 25 kwietnia br. Tego dnia rebranding przeszły również kanały social media spółki, a także witryna www.
Uchwała Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy o zmianie nazwy spółki w KRS została zarejestrowana w ostatnim czasie, w piątek poinformował o tym zarząd.
- Zmiana nazwy jest potwierdzeniem, że koncentrujemy się na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital out Of Home). Cyfrowa reklama jest najnowocześniejszym wydaniem reklamy zewnętrznej z wykorzystaniem cyfrowych ekranów LED w odróżnieniu od bilbordów wyklejanych plakatami. Przez naszą spółkę zależną Screen Network SA zarządzamy największą w Polsce siecią ekranów cyfrowych LED, która dociera codziennie do 6 mln konsumentów i wypracowuje 90 proc. naszych przychodów - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Bieńkowski, prezes spółki.
Bieńkowski na funkcję prezesa firmy został powołany w styczniu br. W 4Fun Media stanowisko prezesa pozostało nieobsadzone od października 2019 roku. Wtedy z zarządu odeszli prezes Ross Newens, a także Rafał Baran i Mateusz Górecki. Firma przygotowywała się do przeniesienia działalności telewizyjnej do spółki zależnej, sama zaczęła sprawować nadzór właścicielski oraz pełnić funkcję centrum finansowo-sprawozdawczego i technologicznrgo dla całej grupy kapitałowej. W zarządzie 4fun Media pozostają, jako członkowie, Aneta Parafiniuk (od wiosny 2011 roku) i Tomasz Misiak (od połowy 2017 roku).
Jak informuje nas Bieńkowski, model biznesowy Digital Network polega na „sprzedaży czasu reklamowego i realizowaniu kampanii marketingowych. Rosnące przychody ze sprzedaży powodują wzrost utylizacji (poziomu wykorzystania) sieci, zwiększając rentowność zysku netto”.
- Digitalizacja reklamy zewnętrznej jest trendem światowym, podobnie jak miało to miejsce na rynku prasy transformującej z wydań papierowych do internetowych. Dlatego zwiększenie udziałów reklamy cyfrowej w całym rynku reklamy zewnętrznej w Polsce z obecnych 15 proc. do 30-40 proc. w ciągu kolejnych kilku lat wydaje się być bardzo prawdopodobne, biorąc pod uwagę fakt, że w krajach rozwiniętych udział ten przekracza już 60 proc - komunikuje portalowi Wirtualnemedia.pl prezes spółki.
W maju przedstawienie strategii rozwoju na lata 2022-2024
Z naszych ustaleń wynika, że w maju Digital Network planuje przedstawienie strategii rozwoju na lata 2022-2024. - Strategia będzie skoncentrowana na core biznesie czyli rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej, wzroście utylizacji sieci nośników oraz rentowności. Plany inwestycyjno-rozwojowe zakładają rozbudowę sieci o nowe ekrany oraz stopniową wymianę obecnych nośników na bardziej energooszczędne - informuje nas Wojciech Bieńkowski.
W trzecim kwartale ub.r. grupa Digital Network (wówczas jeszcze 4Fun Media) osiągnęła wzrost przychodów z działalności kontynuowanej o 32 proc. do 8,8 mln zł i zysku netto z 409 tys. zł do 3,73 mln zł. Wpływy z reklamy zewnętrznej zwiększyły się z 5,92 do 7,55 mln zł.
Do Epicom należą akcje stanowiące 63,76 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu spółki.
Dołącz do dyskusji: 4Fun Media zmieniło się w Digital Network. „Koncentrujemy się na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej”