Denizen oskarża WPP i JWT
Agencja reklamowa JWT i jej macierzysty holding WPP Group zostałypozwane do sądu przez firmę Denizen.
Pozew dotyczy opatentowanego pomysłu na mechanizm productplacement, który JWT wykorzystała w kampanii promującej Bing - nowąwyszukiwarkę internetową Microsoftu. Denizen, specjalizująca się wreklamie zintegrowanej z programami telewizyjnymi, oskarżyła JWT iWPP o kradzież tego patentu.
Firma twierdzi, że od 2002 roku prowadziła rozmowy z WPP omożliwej współpracy, obejmującej umowy z należącymi do holdinguagencjami. Pod koniec 2006 roku rozmowy te zostały zerwane, awedług Denizen obie strony zawarły poufne porozumienie, dotyczącekwestii poruszanych w trakcie negocjacji. Firma zarzuca teraz, żeWPP i JWT naruszyły warunki tego porozumienia poprzez kradzieżpomysłu polegającego na wykorzystaniu treści i postaci z programutelewizyjnego w reklamie. W tym przypadku chodziło o nadawany naantenie stacji NBC serial 'The Philantropist'. W przygotowanychprzez JWT reklamach promujących Bing, które emitowano tuż przedregularnymi przerwami reklamowymi, zagrali aktorzy z tego serialu,a spoty były kręcone na planie produkcji.
Denizon oskarżyła WPP i JWT o kradzież zastrzeżonych informacji,a także tajemnicy handlowej w celu stworzenia zintegrowanychreklam, wiedzy potrzebnej do uzyskania dostępu i praw do treścitelewizyjnych oraz sposobów na nakręcenie spotów. Zdaniem firmy,straciła ona przez to potencjalnych klientów, wobec czego domagasię odszkodowania.
źródło: AdAge.com
Dołącz do dyskusji: Denizen oskarża WPP i JWT