Dan Wieden odebrał nagrodę Clio
Dan Wieden - współzałożyciel i dyrektor wykonawczy agencjireklamowej Wieden & Kennedy - odebrał nagrodę Clio LifetimeAchievement Award za tzw. całokształt twórczości.
"Czy to nie trochę przedwcześnie? Mam teraz odejść?" - rozpocząłżartobliwie swoje przemówienie Wieden po odebraniu nagrody wtrakcie odbywającego się po raz 50. Clio Awards, jednego znajbardziej prestiżowych, międzynarodowych festiwali reklamowych naświecie.
"To wielki zaszczyt. Miło jest otrzymywać tego rodzaju nagrody.Ale całkiem szczerze wiele z tego co spotyka cię w życiu zależy odtego do czyjego kajaka wskoczysz, a ja wskoczyłem do kajakaszalonego Irlandczyka Davida Kennedy'ego" - mówił 64-letnilaureat.
Wieden razem z Kennedym zaczynali karierę w 1982 roku w agencjireklamowej w amerykańskim Portland. Później w tym samym mieścieobaj założyli własną agencję Wieden & Kennedy, która miaławtedy jednego klienta - firmę Nike.
"Nie wiedziałem nic o reklamie. Miałem Davida Kennedy'ego, małąksiążkę pt. 'Jak Stworzyć Agencję Reklamową' i klienta, którynienawidził reklamy. Kennedy był jedynym, który miał jakiekolwiekpojęcie o tej branży. Tak naprawdę ta niewiedza pomogła nam ipopchnęła nas do przodu. Nie wiedzieliśmy jakie są reguły. Niktprzy zdrowych zmysłach nie tworzyłby międzynarodowej agencji wPortland w stanie Oregon" - wspominał Wieden.
Swoje przemówienie laureat zakończył radząc zgromadzonym w HardRock Hotel & Casino w Las Vegas gościom, aby nigdy nie obawialisię porażek. "Uwielbiam niepowodzenia. To co kocham w tej branży toto, że nikt nie wie co w danym momencie trzeba zrobić. Trzebaeksperymentować. Sami domyślcie się końca tej historii."
Festiwal Clio Awards odbył się w dniach 12 - 14 maja.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Dan Wieden odebrał nagrodę Clio