Bundesliga wprowadza do transmisji wirtualne reklamy
Niemiecka Liga Piłkarska Bundesliga udostępnia w międzynarodowych transmisjach na żywo z rozgrywanych meczów możliwość zamieszczania wirtualnych reklam.
Widzowie na stadionie i telewidzowie w krajach niemieckojęzycznych nie zauważą żadnych zmian. Wprowadzone rozwiązanie polega na tym, że na reklamy fizycznie umieszczone na bandach wokół boiska w transmisji telewizyjnej nakładane będą reklamy cyfrowe, wirtualne. Tablice będą mogły być zmieniane poprzez cyfrową nakładkę sygnału transmisji.
System do cyfrowego nakładania specjalnie certyfikowanych tablic reklamowych LED dostarcza firma Supponor. Trwają testy z innymi dostawcami. Celem kontroli przeprowadzonych przez spółkę zależną DFL Sportcast jest sprawdzenie, czy jakość obrazu i techniczna integracja obrazów nałożonych na sygnał bazowy są utrzymywane w warunkach rzeczywistych.
Niemieckie stowarzyszenie piłkarskie chce w niedalekiej przyszłości zorganizować warsztaty, podczas których przedstawi wszystkim 36 klubom Bundesligi dokładne warunki i potencjał wykorzystania wirtualnej reklamy. Plan zakłada wydanie wspólnych wytycznych wraz z klubami, które mają zapewnić maksymalne bezpieczeństwo w korzystaniu z nowej technologii.
Dołącz do dyskusji: Bundesliga wprowadza do transmisji wirtualne reklamy