Booking liderem platform turystycznych w Polsce, duże wzrosty sekcji Gazeta.pl i Wprost.pl
Platformę Booking odwiedziło ostatnio ok. 6,5 mln polskich internautów, dużo więcej niż sekcje o podróżach na Onecie i WP.pl. Mocno wzrosła odwiedzalność działów turystycznych Gazeta.pl i Wprost.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. platformę Booking, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 6,46 mln polskich internautów, co dało 21,66 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 12 minut i 5 sekund.
Niżej w rankingu są witryn o podróżach są sekcje turystyczne portali horyzontalnych. Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) taki dział zanotował 5,06 mln użytkowników, 16,95 proc. zasięgu oraz 11 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 3,23 mln internautów, 10,83 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 50 sekund średniego czasu, a na Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - 2,44 mln użytkowników, 8,2 proc. zasięgu oraz minutę i 45 sekund średniego czasu.
Na Gazeta.pl (Agora) analogiczna sekcja miała 2,41 mln internautów, 8,08 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 40 sekund spędzonych średnio przez każdego odwiedzającego, a na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 1,55 mln użytkowników, 5,18 proc. zasięgu oraz minutę i 37 sekund średniego czasu korzystania.
Serwis magazynu „National Geographic” (Burda Media Polska) przyciągnął 1,61 mln internautów (co dało 5,39 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 minuty i 10 sekund.
Oprócz Booking w zestawieniu są jeszcze trzy marketplace’y z ofertami dla podróżujących. Nocowanie.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowało 1,53 mln użytkowników, 5,14 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 2 sekundy średniego czasu korzystania, a Travelist.pl - 958,4 tys. odwiedzających, 3,21 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 50 sekund średniego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast serwis e-Turysta.pl odwiedziło 746,8 tys. internautów (2,5 proc.), spędzając przeciętnie po minutę i 46 sekund.
Miesiąc do miesiąca Booking zanotował spadek o 231 tys. użytkowników (3,4 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 14 sekund (2 proc.).
W sekcji turystycznej Onetu ubyło 67,2 tys. internautów (1,3 proc.) przy wydłużeniu się przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 17 sekund (2,6 proc.), natomiast w analogicznym dziale WP.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 159,7 tys. (5,2 proc.), a średni czas korzystania zmalał o sekundę (0,6 proc.).
Mocno wzrosła odwiedzalność sekcji podróżniczych Wprost.pl i Gazeta.pl. Pierwsza zyskała 982,8 tys. użytkowników (67,2 proc.) i 22 sekundy średniego czasu korzystania (26,5 proc.), a druga - 736,1 tys. internautów (43,9 proc.) i 14 sekund średniego czasu (9,6 proc.).
Niżej w zestawieniu przeważają spadki. Witryna „National Geographic” straciła 129,1 tys. użytkowników (7,4 proc.) i 27 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (12,4 proc.), sekcja o2.pl o podróżach - 194,1 tys. użytkowników (11,1 proc.) i 8 sekund średniego czasu (7,6 proc.), Nocowanie.pl - 165,4 tys. internautów (9,7 proc.) i 3 sekundy średniego czasu (1,2 proc.), a Travelist.pl - 24 tys. użytkowników (2,4 proc.) i 53 sekundy przeciętnego czasu (23,8 proc.).
Z kolei e-Turysta.pl zyskał 156 tys. internautów (26,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 3 sekundy (37,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Booking liderem platform turystycznych w Polsce, duże wzrosty sekcji Gazeta.pl i Wprost.pl