Big Picture z 5,1 mln zł wpływów i 831 tys. zł zysku netto
W ub.r. agencja public relations Big Picture osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 3,7 proc. do 5,14 mln zł i zysku netto z 723 do 831,5 tys. zł.
Wpływy krajowe agencji Big Picture zmalały z 4,87 mln zł w 2018 roku do 5,54 mln zł w ub.r., a te z zagranicy zwiększyły się z 91,7 do 598,4 tys. zł. Wszystkie zostały osiągnięte z usług public relations.
W ub.r. klientami agencji zostali m.in. firmy Rochstar, Coca-Cola Poland Services i GO Sport, Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta oraz marki Nago, Europejski, Nespresso i Quarson.
Więcej na usługi obce, mniej na wynagrodzenia
Wydatki operacyjne Big Picture wyniosły w ub.r. 4,3 mln zł, co wobec 4,23 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 1,8 proc. Zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, które poszły w górę z 2,99 do 3,45 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 627,4 do 461,5 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 61,8 do 58,5 tys. zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło 3,75 etatów, wobec 3 rok wcześniej.
Koszty zużycia materiałów i energii zmniejszyły się z 356,6 do 272,6 tys. zł, koszty amortyzacji - z 34,2 do 24,4 tys. zł, a pozostałe wydatki rodzajowe - ze 154 do 39,5 tys. zł.
Zysk w całości dla wspólników
W górę poszły wskaźniki rentowności Big Picture: zysk sprzedażowy z 731,4 do 837,9 tys. zł, zysk operacyjny - z 730,3 do 836 tys. zł, a zysk netto - z 723 do 831,5 tys. zł.
Pod koniec marca wspólnicy agencji zdecydowali, że cały jej zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony. 95 proc. udziałów firmy ma jej szefowa Hanna Waśko, a 5 proc. Big Picture sp. z o.o.
Jakie są wyniki finansowe innych agencji PR?
W ub.r. przychody agencji MSL Group zwiększyły się o 23,3 proc. do 40,57 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 33,9 proc. do 38,68 mln zł zysk netto zmalał z 3,56 do 2,08 mln zł. W związku z epidemią firma wprowadziła oszczędności, m.in. obniżki pensji.
Agencja komunikacyjna Inner Value, specjalizująca się w relacjach inwestorskich, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 15,7 proc. do 4,51 mln zł. Za to dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15 proc. i dużemu wzrostowi wpływów finansowych jej zysk netto poszedł w górę z 53,9 do 231,8 tys. zł.
Agencja ITBC Communication w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 41,9 proc. do 5,38 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 16,5 tys. zł straty do 148,1 tys. zł zysku.
Z kolei agencja Solski Communications w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,8 proc. do 10,06 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 9,9 proc. do 9,65 mln zł jej zysk netto zmalał z 1,32 mln zł do 316 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Big Picture z 5,1 mln zł wpływów i 831 tys. zł zysku netto
To się podpisz z imienia i nazwiska :D