SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Atelier Szeski Paweł Miszewski autorem logo Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Urząd Metropolitarny Górnośląsko-Zagłebiowskiej Metropolii obejmującej 41 miast i gmin na terenie Śląska zakończył konkurs na nowe logo wybierając w nim projekt zgłoszony przez Atelier Szeski Paweł Miszewski.

Konkurs na logo rozpoczął się na początku lipca br. Był podzielony na dwa etapy. Do pierwszego wpłynęło ponad 140 zgłoszeń, a komisja konkursowa wybrała pięć najlepszych.

Oceniała je komisja konkursowa, w skład której, poza przedstawicielami GZM, weszli również Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group, dr hab.Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Matylda Sałajewska - kuratorka Katowice Street Art Air oraz Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu.

Drugi etap konkursu polegał już na zaprojektowaniu propozycji znaku graficznego dla GZM. Zakwalifikowani do niego zostali: Zofia Konarska PARA-BUCH, Walk with David, Wojciech Janicki, zespół wespół oraz Atelier Szeski Paweł Miszewski.

Wybrano projekt Pawła Miszewskiego. Jest to prosta litera „M” przedstawiona z kształtem budzącym wiele skojarzeń, m.in. z sercem czy z matematycznym znakiem większości. To logo będzie podstawą identyfikacji wizualnej GZM.

- W zwycięskim logo najbardziej doceniam zaproponowane przez autora sposoby w jakie można je rozwinąć i przetworzyć. Ta otwartość tego logotypu wydaje mi się bardzo ważna - ocenia Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu. Podkreślał, że atutem wskazanego znaku jest to, że może on „żyć", przybierając różne formy, w zależności od sytuacji i kontekstu, w którym ma zostać wykorzystany.

Przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak zasygnalizował, że logo będzie używane w wielu kontekstach wynikających z dziedzin, którymi zajmuje się metropolia, jak transport publiczny, smart city czy ochrona środowiska. - Myślę, że w każdym z tych obszarów chcielibyśmy mieć dedykowaną identyfikację. Nasze logo musi przeobrażać się i zmieniać, aby opisywać te obszary. Zwycięski projekt daje takie możliwości - uznał Karolczak.

Każdy z finalistów otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję przygotowania księgi znaku dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła formalnie działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej specjalnie dla tego regionu - zrzesza 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkałych łącznie przez blisko 2,3 mln osób. Z mocy ustawy ma zajmować się m.in. transportem publicznym i planowaniem przestrzennym.

Dołącz do dyskusji: Atelier Szeski Paweł Miszewski autorem logo Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olo
tia. Jak metro
0 0
odpowiedź
User
netka
tia. Jak metro


Rzeczywiście. W pierwszej chwili pomyślałem, że to logo metra. Może w przyszłości się przyda.
0 0
odpowiedź
User
nds
o żesz ale badziewie. Śmiechłem :D
0 0
odpowiedź