Agencja OMD mniej zyskowna
Dom mediowy OMD w ub.r. przy minimalnym wzroście przychodów, o 0,5 proc. do 445,72 mln zł, zanotowała spadek zysku netto z 10,4 do 8,74 mln zł.
Przychody krajowe agencji OMD poszły w górę z 411,96 do 437,93 mln zł, a te z zagranicy skurczyły się z 31,68 do 7,79 mln zł. W sprawozdaniu agencja podkreśliła, że zanotowała niewielki wzrost wpływów „pomimo wybuchu wojny w Ukrainie i związanych z tym zawirowaniom makroekonomicznym”.
Wpływy od innych spółek z koncernu Omnicom zmalały z 7,19 do 4,26 mln zł, na tę drugą kwotę złożyło się przede wszystkim 1,92 mln zł od agencji TBWA i 641 tys. zł od OMD Dusseldorf.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na działalność operacyjną agencja OMD przeznaczyła w ub.r. 433,28 mln zł, o 0,8 proc. więcej niż przed rokiem, z czego koszty usług obcych wzrosły z 413,82 do 416,04 mln zł. Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 12,91 do 13,8 mln zł, a na inne świadczenia pracownicze - z 2,45 do 2,62 mln zł. W ub.r. agencja zatrudniała średnio 119 osób, o jedną mniej niż w 2021 roku.
Innym podmiotom z koncernu Omnicom agencja zapłaciła 56,7 mln zł, z czego 36,22 mln zł swojemu jedynemu udziałowcowi - spółce Omnicom Media Group. Pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 1,09 do 2,95 mln zł, a wpływy finansowe (prawie w całości) sięgnęły w ub.r. 1,46 mln zł.
Na poziomie operacyjnym zysk OMD zmalał z 13,06 do 9,67 mln zł, a zysk netto - z 10,4 do 8,74 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021 (kwoty w tys. zł)
Dołącz do dyskusji: Agencja OMD mniej zyskowna