92 proc. pracodawców chce promować się w korporacyjnych serwisach internetowych
92 proc. specjalistów ds. HR i EB zamierza w nadchodzącym roku promować wizerunek swoich firm jako pracodawców w korporacyjnych serwisach internetowych - wynika z badania Universum. Nieco mniej rekruterów planuje działania na uczelniach, poprawę komunikacji wewnętrznej i organizację eventów.
92 proc. specjalistów, menadżerów i dyrektorów ds. HR i EB zamierza w nadchodzącym roku promować wizerunek swoich firm jako pracodawców, rozwijając korporacyjne serwisy internetowe. 82 proc. rekruterów chce w tym celu prowadzić działania na uczelniach, 63 proc. - poprawić komunikację wewnętrzną, a 63 proc. - organizować eventy. Promocję na stronach internetowych dotyczących kariery i pracy przewiduje planuje 62 proc. respondentów, a w podobnych mediach drukowanych 57 proc. Również 57 proc. ankietowanych zamierza promować swoje firmy jako pracodawców w internetowych serwisach społecznościowych.
Ogółem specjaliści ds. HR i EB prognozują, że globalna rotacja zatrudnienia wyniesie w 2010 roku 8,3 proc., czyli o 0,5 proc. więcej niż w bieżącym roku. Najwyższy poziom zmian pracy jest spodziewany w Europie Zachodniej (10,9 proc.), Stanach Zjednoczonych (10,1 proc.) i Azji (9,7 proc.), natomiast najniższy - w Europie Centralnej (6,5 proc.).
Badanie prognoz branży rekrutacyjnej w przyszłym roku zostało przeprowadzone w październiku przez firmę Universum. Ankiety objęły 612 specjalistów, menadżerów i dyrektorów ds. HR i EB z USA, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Finlandii, Niemiec, Polski, Szwajcarii, Holandii, Szwecji, Francji, Austrii, Hiszpanii, Włoch, Danii, Rosji, Indii, Chin, Hongkongu i Singapuru.
Dołącz do dyskusji: 92 proc. pracodawców chce promować się w korporacyjnych serwisach internetowych