33-procentowy wzrost sprzedaży laptopów
W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano 109 milionów laptopów.
W porównaniu z 2006 rokiem oznacza to wzrost o 33 procent. Tymczasem w przypadku komputerów desktopowych wzrost wyniósł zaledwie 4 procent, ale sprzedano ich więcej niż notebooków, bo 151 milionów - informuje serwis DigiTimes, powołując się na dane firmy badawczej IDC.
Wśród producentów notebooków, najwięcej komputerów sprzedała firma Hewlett-Packard (HP) - 23,3 miliona. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy Acer i Dell, które sprzedały odpowiednio 15,42 i 15,29 miliona swoich urządzeń.
Biorąc pod uwagę poszczególne światowe rynki, najpopularniejszymi markami laptopów okazały się: w USA - HP (przed Dellem i Toshibą), w Japonii - NEC (przed Fujitsu i Toshibą), w regionie Azji i Pacyfiku wykluczając Japonię - HP (przed Lenowo i Acerem), w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) - Acer (przed HP i Toshibą) oraz na pozostałych rynkach - HP (przed Acerem i Dellem).
źródło: DigiTimes
Dołącz do dyskusji: 33-procentowy wzrost sprzedaży laptopów