|
|
|
|
|
|
|
TVP będzie rządził były szef KRRiT? Chce bliższej współpracy z Polskim Radiem
Janusz Daszczyński nie jest jedyną osobą proponowaną przez szykujące się do przejęcia władzy partie na prezesa Telewizji Polskiej. Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, przymierzany do tego jest także Jan Dworak - w przeszłości m.in. prezes TVP i przewodniczący KRRiT. - Ma duże doświadczenie, a co ważne znalazłby większe poparcie wśród koalicjantów niż Daszczyński - słyszymy od polityków PO. Niedawno Dworak przedstawił plan rozwoju regionalnych oddziałów TVP w ścisłej współpracy z Polskim Radiem.
więcej
|
Grupa MWE analizuje opłacalność MUX-ów. Junior Channel od stycznia, Pogoda24 na wiosnę
Tylko do 4 listopada obowiązuje pozwolenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej na działalność multipleksu eksperymentalnego w Szczecinie. Karol Warda, TV channels & production director Grupy MWE informuje Wirtualnemedia.pl, że analizuje ona opłacalność tej emisji i planowanych w trzech innych miastach. Firma podtrzymuje plany uruchomienia nowych kanałów.
więcej
|
,,Faceci w czerni" zastąpią ,,Kabaret na żywo" w Polsacie
Polsat w tym sezonie nie przywróci do ramówki programu „Kabaret na żywo. Młodzi i moralni”. W czwartek zapadła decyzja, że przy trzy kolejne niedzielne w jego dotychczasowym paśmie pojawią się amerykańskie filmy z serii „Faceci w czerni”.
więcej
|
Pakiet sportowy Canal+ taniej i bez Viaplay
Platforma cyfrowa Canal+ obniżyła z 75 do 60 zł cenę pakietu Entry+Sport z Canal+ Sport, Eleven Sports i Polsat Sport Premium. W paczce nie ma jednak wycofującego się z Polski serwisu Viaplay. Rzecznik prasowy Canal+ Polska wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że to promocja, która potrwa kilka dni.
więcej
|
Rekordowy tydzień TVN24, stacja liderem rynku. Hitami ,,M jak miłość", ,,Dewajtis" i ,,Fakty"
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Dewajtis” oraz „Fakty”. Wśród stacji na pozycję lidera oglądalności awansował informacyjny kanał TVN24, który odnotował rekordowe wyniki - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Maja Popielarska nową twarzą TVN Style
Kanał TVN Style w listopadzie br. wprowadzi do ramówki dwa nowe programy: „Mają ludzie podwórka” i „100 kobiet kiedyś i dziś”. Pierwszy z nich poprowadzi Maja Popielarska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polski rynek rozrywki i mediów warty 48 mld zł. Telewizja ma wyższe przychody niż internet
Wartość polskiego rynku rozrywki i mediów (E&M) wyniesie w tym roku 48,1 mld zł. Najwyższe przychody generuje rynek tradycyjnej telewizji (12 mld zł), który wyprzedza dochody z dostępu do Internetu (11,2 mld zł) i reklamy internetowej (7,8 mld zł). Średnia stopa wzrostu przychodów polskiej branży rozrywki i mediów wyniesie 4,6 proc. w skali roku a kin - 10,8 proc. (największa średnia stopa wzrostu na całym rynku E&M) - wynika z badania PwC Polska.
więcej
|
Skandynawski thriller w polskich dekoracjach. Recenzja serialu ,,Krew" dostępnego na Polsat Box Go
„Krew” to trzeci polski serial, który debiutuje w tym tygodniu i to trzecia dobra wiadomość dla widzów. Czasy kiedy mówiło się o produkcjach „dobrych, jak na polskie warunki” minęły, a wysyp nowych tytułów nieodbiegających scenariuszem i realizacją od zachodnich wzorców staje się powoli normą. Nowość Polsat Box Go sprawdza, czy możemy stworzyć „skandynawską jakość” nad Wisłą.
więcej
|
Grupa Cyfrowy Polsat przeniesie się do chmury Google'a. Będzie sprzedawać mu prąd
Grupa Cyfrowy Polsat i Google zaczynają strategiczne partnerstwo. Cyfrowy gigant na potrzeby swojego biznesu chmurowego będzie kupował zieloną energię od holdingu Zygmunta Solorza, a ten przeniesie część infrastruktury IT do Google Cloud.
więcej
|
Spada popularność telewizji satelitarnej i kablowej. Naziemna i OTT zyskują
W Niemczech z telewizji satelitarnej i kablowej nadal korzysta najwięcej gospodarstw domowych. Odsetek ten nieznacznie spadł w porównaniu z 2022 rokiem. Z danych Video Trends 2023 zaprezentowanych podczas konferencji Medientage München 2023 wynika, że nastąpił wzrost popularności usług OTT i telewizji naziemnej jako uzupełnienia oferty.
więcej
|
Eutelsat ze spadkiem przychodów wideo. Rekordowo niska cena akcji
Operator satelitarny Eutelsat, który obsługuje m.in. platformy cyfrowe Polsat Box i Canal+ odnotował w zakończonym kwartale spadek przychodów wideo o 3,4 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału i o 9,5 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu zeszłego roku.
więcej
|
Koniec ,,Polskich biesiad" w TVP2
W piątek, 27 października telewizyjna Dwójka wyemituje koncert „Biesiada rodzinna”, będąc finałem „Polskich biesiad”.
więcej
|
Ludzie prawicowych mediów boją się "czystek" i "prawdziwego reżimu". List podpisali Adamczyk, Kania i Surmacz
Na portalu braci Karnowskich wPolityce ukazał się list otwarty kilkudziesięciu pracowników prawicowych i prorządowych mediów, zaanonsowany jako "głos środowiska dziennikarskiego w obliczu zapowiadanych czystek". Podpisali go m.in. Michał Adamczyk (urlopowany szef TAI), członkini zarządu Polska Press Dorota Kania, prezes PAP Wojciech Surmacz czy szef TVP Info Samuel Pereira. więcej
|
Impact'24. Polski kongres o światowym rozmachu Co łączy doskonałego stratega geopolitycznego, eksperta od produktywności, wieloletnią doradczynię prezydenta Baracka Obamy wybitnego dziennikarza i specjalistę w obszarze AI, w tym zastępcę redaktora naczelnego The Economist oraz światowej klasy psychoterapeutkę, specjalistkę w dziedzinie relacji międzyludzkich i autorkę bestsellerów w tym temacie? Wszystkie na osoby będzie można spotkać na żywo, podczas kongresu Impact'24, 15-16 maja w Poznaniu. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nowe szefowe w Radiu Kolor
Karolina Wasielewska od listopada zostanie szefową newsroomu nadającego w Warszawie Radia Kolor - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Niedawno do stołecznej rozgłośni dołączyły też nowe szefowe działu handlowego oraz promocji.
więcej
|
|
Opozycja odzyskuje regionalne rozgłośnie Polskiego Radia: wyraźnie mniej czasu dla rządu
W trzecim kwartale br. na 17 regionalnych rozgłośni Polskiego Radia aż osiem poświęciło więcej czasu na prezentację stanowisk polityków opozycji, jednak dziewięć pozostałych przyznało więcej czasu politykom rządzącej koalicji i partii ją popierających. Takie wnioski wynikają z zestawienia, przygotowanego przez członka KRRiT, prof. Tadeusza Kowalskiego. Co ciekawe: w drugim kwartale aż 13 rozgłośni przyznało więcej czasu politykom opcji rządzącej.
więcej
|
|
RMF FM nowym liderem we Wrocławiu w II i III kwartale, wyprzedziło TOK FM
Nowym liderem rynku radiowego we Wrocławiu w drugim i trzecim kwartale br. zostało RMF FM, które wyprzedziło TOK FM. Na podium znalazła się jeszcze Eska - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Ludzie prawicowych mediów boją się "czystek" i "prawdziwego reżimu". List podpisali Adamczyk, Kania i Surmacz
Na portalu braci Karnowskich wPolityce ukazał się list otwarty kilkudziesięciu pracowników prawicowych i prorządowych mediów, zaanonsowany jako "głos środowiska dziennikarskiego w obliczu zapowiadanych czystek". Podpisali go m.in. Michał Adamczyk (urlopowany szef TAI), członkini zarządu Polska Press Dorota Kania, prezes PAP Wojciech Surmacz czy szef TVP Info Samuel Pereira. więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej
|
|
|
|
Zakupy w Żabce bez wychodzenia z auta. Start w sobotę
W sobotę 28 października ruszy pierwszy sklep Żabka Drive - informuje Wirtualnemedia.pl firma Żabka Polska. Nowy format pozwoli na zakupy spożywcze w formie podobnej jak w lokalach McDrive, czyli bez wysiadania z samochodu. Pierwszy punkt sprzedaży Drive będzie działać w Piasecznie.
więcej
|
Polska agencja GPD z kampanią dla niemieckiego Lidla
W piątek startuje nowa kampania Lidl Dienstleistung GmbH & Co. KG, którą dla niemieckiego klienta przygotowało GPD Agency & Film Studio.
więcej
|
Justtag Group przejmuje Relevant Audience z Finlandii
Platforma Justtag Group przejęła fińską spółkę Relevant Audience z grupy Relevant Digital, dostarczającą dane do targetowania kampanii reklamowych w Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie. Do tej pory spółka działała w Polsce, Serbii i na Węgrzech.
więcej
|
Paulina Matuszkiewicz na czele sprzedaży w agencji LifeTube
Paulina Matuszkiewicz dołączyła do zespołu agencji Lifetube. Jako head of sales będzie zarządzać zespołem sprzedaży. Zastąpiła Przemysława Młodzianowskiego.
więcej
|
Bedoes w kampanii społecznej fundacji Martyny Wojciechowskiej
Fundacja Martyny Wojciechowskiej Unaweza rozpoczęła kampanię społeczną poświęconą zdrowiu psychicznemu młodych osób. W spocie występuje znany raper Bedoes.
więcej
|
Łukasz Janowski i Piotr Nogal założyli agencję reklamową Esperienza Creative Technology
Esperienza Creative Technology to nowa agencja reklamowa na rynku, która została założona przez Łukasza Janowskiego i Piotra Nogala.
więcej
|
Biedronka za rok pojawi się na Słowacji. W Polsce wyzwaniem ,,agresywne działania Lidla"
Do końca przyszłego roku na Słowacji mają pojawić się pierwsze sklepy Biedronka. W Polsce sieć ma prawie 3,5 ty. placówek, w zeszłym kwartale jej przychody sprzedażowe wzrosły o 17,4 proc. do 5,5 mld euro.
więcej
|
"Pstrąg Pyszna Sztuka" - przekonuje Pascal Brodnicki
Agencja reklamowa Brand New Heaven, w ramach kontynuacji współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Ryb Łososiowatych, realizuje kampanię "Pstrąg Pyszna Sztuka".
więcej
|
Fonia kupuje marketingową część Selectivv
Fonia, operator aplikacji rabatowej i dostawca usług telekomunikacyjnych, kupuje część firmy Selectivv, agencji marketingu cyfrowego specjalizującej się w analizie danych i realizacji kampanii reklamowych online. Szczegóły transakcji nie są znane.
więcej
|
GroupM zajmie się globalną obsługą mediową PayPal
Firma PayPal zakończyła przetarg na globalną obsługę mediową. Do współpracy wybrała GroupM (należą do niej Wavemaker, EssenceMediacom i Mindshare). Dotychczas za planowanie i zakup mediów firmy odpowiadała na wielu rynkach europejskich agencja Havas Media.
więcej
|
Reckitt w kampanii uczy, jak leczyć się odpowiedzialnie
Firma Reckitt startuje z kampanią społeczno-edukacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości w zakresie skutecznego oraz bezpiecznego leczenia infekcji górnych dróg oddechowych. Jest ona elementem uruchomionej w ubiegłym roku platformy edukacyjno-komunikacyjnej „Lecz się odpowiedzialnie”.
więcej
|
Streetcom dla nowej linii produktowej Tołpa
Do grona klientów agencji Streetcom dołączyła marka kosmetyków Tołpa. Streetcom realizuje kampanie influencer marketingową dla nowej linii produktów Body & Soul Tołpa.
więcej
|
Olga Sudoł social media specialist w oLIVE media
Olga Sudoł objęła stanowisko social media specialist w oLIVE media. Będzie odpowiedzialna za koordynację szerokich działań w mediach społecznościowych oraz kompleksowych kampanii wizerunkowych.
więcej
|
Reklamowa wpadka Kuby Wojewódzkiego. Ujawnił dane swojej karty
Kuba Wojewódzki na instagramowym zdjęciu promującym mBank pokazał swoją kartę tak, że było widać prawie cały jej numer. Fotografia zniknęła już z jego profilu. więcej
|
Karolina Kumor digital marketing managerką w Beeffective
Karolina Kumor, dotychczas social media team leader w agencji Beeffective, awansowała na stanowisko digital marketing manager.
więcej
|
Wystartował nowy luksusowy e-commerce THEGLOOW.COM. Twarzą kampanii Agnieszka Woźniak-Starak W październiku THEGLOOW.COM, nowy sklep online z wyselekcjonowanymi suplementami diety, kosmetykami oraz akcesoriami wellness & spa dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci rozpoczął ogólnopolską kampanię launchującą premierę. materiał reklamowywięcej |
|
|
Bauer zmniejsza zarząd. ,,Tną koszty"
Wydawnictwo Bauer poinformowało, że z powodu reorganizacji firmy rozstaje się z Moniką Krokiewicz, członkinią zarządu i wydawczynią pism luksusowych, kobiecych i poradnikowych, która przepracowała w wydawnictwie 20 lat. Nasi rozmówcy nie mają wątpliwości: chodzi o oszczędności. - Jeśli nie ogłosili, że kogoś chcą na to stanowisko, jest to typowa optymalizacja kosztów. Wpisuje się to w trendy, jakim podlega rynek, zwłaszcza prasowy – mówi medioznawca prof. Adam Szynol.
więcej
|
Apel redaktorów 200 czasopism medycznych: aktualna sytuacja to globalny stan zagrożenia zdrowia
Redaktorzy ponad 200 czasopism medycznych jednocześnie opublikowali wspólny artykuł wzywający Światową Organizację Zdrowia do uznania kryzysu klimatycznego i kryzysu bioróżnorodności za globalny stan zagrożenia zdrowia ludzkiego.
więcej
|
Dominika Czerwińska-Lemieszek dyrektorką sprzedaży reklam ,,Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl w regionie wrocławskim
Od stycznia przyszłego roku Dominika Czerwińska-Lemieszek obejmie stanowisko dyrektorki sprzedaży reklam „Gazety Wyborczej” i serwisu Wyborcza.pl (Agora) we Wrocławiu. Będzie zarządzać zespołem sprzedawców, który obsługuje region wrocławski: Wrocław oraz Opole.
więcej
|
Wydawnictwo Bauer z mniejszym zarządem. Odchodzi Monika Krokiewicz
Monika Krokiewicz, członek zarządu Wydawnictwa Bauer i wydawca pism luksusowych, kobiecych i poradnikowych, odchodzi z firmy za porozumieniem stron. Wydawca podaje, że powodem takiej decyzji jest "trwająca od 2 lat reorganizacja firmy".
więcej
|
|
|
Kim jest Karolina i kobiety w jej otoczeniu? Rozmawiamy z Mają Pankiewicz, gwiazdą serialu ,,Morderczynie"
„Morderczynie” to pierwszy polski serial fabularny Viaplay. Inspirowany książką non-fiction „Polskie morderczynie” autorstwa Katarzyny Bondy opowiada o tym, jak względne może być spojrzenie na zło i jego konsekwencje. Z Mają Pankiewicz, odtwórczynią głównej roli, dzielnicowej Karoliny Keller po godzinach prowadzącej śledztwo w sprawie zaginięcia ojca, rozmawiamy o serialu, w którym kobiety padają ofiarami przemocy, ale i są jej sprawczyniami.
więcej
|
Polski rynek rozrywki i mediów warty 48 mld zł. Telewizja ma wyższe przychody niż internet
Wartość polskiego rynku rozrywki i mediów (E&M) wyniesie w tym roku 48,1 mld zł. Najwyższe przychody generuje rynek tradycyjnej telewizji (12 mld zł), który wyprzedza dochody z dostępu do Internetu (11,2 mld zł) i reklamy internetowej (7,8 mld zł). Średnia stopa wzrostu przychodów polskiej branży rozrywki i mediów wyniesie 4,6 proc. w skali roku a kin - 10,8 proc. (największa średnia stopa wzrostu na całym rynku E&M) - wynika z badania PwC Polska.
więcej
|
Nowości w Mapach Google: trasy w Immersive View, nowe funkcje sztucznej inteligencji
Google ogłosił wprowadzenie kolejnych funkcji, które działają w oparciu o AI i ułatwią użytkownikom i użytkowniczkom planowanie podróży, docieranie do celu, dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów i znajdowanie inspiracji.
więcej
|
Holding Palikota chce usunięcia grupy facebookowej z jego wierzycielami
Kontrolowana przez Janusza Palikota Manufaktura Piwa Wódki i Wina domaga się, żeby z Facebooka zniknęła zamknięta grupa „Bunt inwestorów Palikota” zrzeszająca jej wierzycieli. Według spółki internauci naruszają dobra osobiste spółki i bezprawnie przetwarzają dane osobowe.
więcej
|
Grupa Cyfrowy Polsat przeniesie się do chmury Google'a. Będzie sprzedawać mu prąd
Grupa Cyfrowy Polsat i Google zaczynają strategiczne partnerstwo. Cyfrowy gigant na potrzeby swojego biznesu chmurowego będzie kupował zieloną energię od holdingu Zygmunta Solorza, a ten przeniesie część infrastruktury IT do Google Cloud.
więcej
|
Przemysław Rudzki odchodzi z Kanału Sportowego
Dziennikarz piłkarski Przemysław Rudzki po ponad roku współpracy żegna się z Kanałem Sportowym. Ostatnio z Kanału odeszli Krzysztof Stanowski, Robert Mazurek i Kamil Gapiński.
więcej
|
Brainly - Sprawdź, czy tam jest Twoja grupa docelowa? Marketerzy na polskim rynku mogą wykorzystywać do komunikacji wiele platform społecznościowych, oferujących duże zasięgi, w tym m.in.: Facebook (17 mln), Tik Tok (10,5 mln), Spotify (8,8 mln), Brainly (8 mln), Snapchat (6,1 mln), X (4,6 mln), i Reddit (4,53 mln). Brainly znajduje się w czołówce w kategorii EDUKACJA, jest również wśród liderów rynku pod względem liczby użytkowników na platformie. materiał reklamowywięcej |
|
|