Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 26 Września 2023
 
 
 
Canal+ zwiększy liczbę kanałów w jakości HD
 
W ostatnim czasie platforma cyfrowa Canal+ zmniejszyła przepływność niektórych kanałów na satelicie. Wśród nich Canal+ 4K Ultra HD. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy firmy informuje Wirtualnemedia.pl, że mamy do czynienia optymalizacją, która pozwoli zaoferować więcej kanałów w wysokiej rozdzielczości (HD).  więcej
 
 
UOKiK chce rozmawiać z platformami cyfrowymi o algorytmach
 
Pod koniec października Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów planuje spotkanie z przedstawicielami platform cyfrowych. Będzie dotyczyło m.in. praktyk w zakresie algorytmów emitowania treści.  więcej
 
 
Wyniki exit poll i wieczór wyborczy OGB Pro w ponad 100 lokalnych serwisach
 
W dniu wyborów parlamentarnych Ogólnopolska Grupa Badawcza przeprowadzi 41 badań exit poll (we wszystkich okręgach wyborczych), a także zorganizuje w studiu telewizyjnym własny wieczór wyborczy. Relacja będzie dostępna w internecie, w mediach społecznościowych oraz na głównych stronach 100 portali lokalnych w całym kraju. więcej
 
 
Ocena ,,Zielonej granicy" Agnieszki Holland zablokowana dla użytkowników Filmwebu. Portal wyjaśnia powody i mechanizmy weryfikacji głosów
 
Jeszcze przed premierą filmu „Zielona granica” Agnieszki Holland portal Filmweb wyłączył możliwość oceny produkcji z powodu masowego wystawiania najniższej noty mimo że użytkownicy filmu nie widzieli. Zapytaliśmy Filmweb o to, jak weryfikuje głosy użytkowników i jaką skalę miało „negatywne” głosowanie (tzw. review bombing). więcej
 
 
TVN24 i TVN24 BiS w najtańszych pakietach. Także w Playerze. Jak znaleźć kanały?
 
Do 16 października kanały informacyjne TVN24 i TVN24 BiS wchodzą w skład najtańszych pakietów kilkudziesięciu sieci kablowych i platformy cyfrowej Canal+. Stacje mogą też oglądać subskrybenci pakietów Playera, które nie obejmują TVN24 i TVN24 BiS. Promocja ma związek z wyborami parlamentarnymi.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Catch up TV alternatywą dla dekoderów z twardym dyskiem, ale wielu kanałów brakuje więcej
 
Lidl ogranicza drukowane gazetki reklamowe. W dużych miastach tylko dwie tygodniowo więcej
 
Rok Mateusza Matyszkowicza jako prezesa TVP. "Niewiele różni się od czasów Jacka Kurskiego" więcej
 
TVP bez meczów Ekstraklasy i Ligi Mistrzów. Matyszkowicz oszczędzi 100 mln zł więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Account Manager/ specjalist(k)a ds. sprzedaży reklam (junior/mid) Wiedza i Praktyka
Redaktor portalu demagog.org.pl Stowarzyszenie Demagog
Inżynier Wozu Transmisyjnego Media Mine
Menedżer platformy OTT/VOD Media Mine
Dziennikarz/Dziennikarka dział zdrowie INFOR
Dziennikarz/Dziennikarka dział rozrywka INFOR
Account Manager Clear Channel Poland
ACCOUNT MANAGER Wydawnictwo TE-JOT
Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych Media Forum. Rozwój Lokalny
Partnership Manager / Business Development Manager Woblink.com
Dziennikarz / dziennikarka - prawo INFOR
Specjalista ds. marketingu reklamy INFOR
Specjalista ds. SEO INFOR
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Canal+ zwiększy liczbę kanałów w jakości HD

W ostatnim czasie platforma cyfrowa Canal+ zmniejszyła przepływność niektórych kanałów na satelicie. Wśród nich Canal+ 4K Ultra HD. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy firmy informuje Wirtualnemedia.pl, że mamy do czynienia optymalizacją, która pozwoli zaoferować więcej kanałów w wysokiej rozdzielczości (HD).  więcej

TVN24 i TVN24 BiS w najtańszych pakietach. Także w Playerze. Jak znaleźć kanały?

Do 16 października kanały informacyjne TVN24 i TVN24 BiS wchodzą w skład najtańszych pakietów kilkudziesięciu sieci kablowych i platformy cyfrowej Canal+. Stacje mogą też oglądać subskrybenci pakietów Playera, które nie obejmują TVN24 i TVN24 BiS. Promocja ma związek z wyborami parlamentarnymi.  więcej

Nie będzie reaktywacji serialu ,,Miodowe lata"

Telewizja Polsat i ATM Grupa - wbrew doniesieniom mediów - aktualnie nie pracują nad reaktywacją serialu komediowego „Miodowe lata”, który emitowany był dwie dekady temu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

KRRiT pyta widzów: jakie zawody sportowe na kanałach niekodowanych?

W poniedziałek na stronach KRRiT pojawiły się formularze, za pośrednictwem których każdy może wypowiedzieć się, jakie imprezy sportowe uważa za ważne na tyle, by nadawcy pokazywali je na kanałach niekodowanych. Na proponowanej przez KRRiT liście znalazły się zawody Siatkarskiej Ligi Narodów, finały mistrzostw świata w piłce ręcznej mężczyzn, ale także mecze tenisowe z udziałem polskich zawodników na turniej wielkoszlemowych. Konsultacje potrwają do 27 października.  więcej

Programy TVP Info z opozycją jak teleturniej. ,,Proszę o krótką odpowiedź: Tak lub nie"

Po tym jak politycy Koalicji Obywatelskiej wrócili do studia TVP Info, zmodyfikowano formułę programów publicystycznych stacji. Przed zadaniem pytania informują gości, że chcą uzyskać krótką odpowiedź - tak lub nie. Przerywają przedstawicielom opozycji, którzy decydują się na dłuższe wypowiedzi.  więcej

Niemal 800 tys. widzów serialu ,,Archiwista 2" w TVP1

Pierwsze trzy odcinki drugiego sezonu serialu „Archiwista” oglądało średnio 799 tys. osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

955 tys. widzów drugiej serii ,,Polskich biesiad" w TVP2

Drugą odsłonę widowiska „Polskie biesiady” po czterech pierwszych tygodniach emisji ogląda w Dwójce średnio 955 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP Info pokazało na wizji ubrudzoną staruszkę. Osoba odpowiedzialna ukarana

Na antenie TVP Info w materiale o emeryturach pokazano z bliska ujęcia przypadkowej staruszki, której odzież z tyłu była znacząco zaplamiona. - Osoba odpowiedzialna została ukarana - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Telewizji Polskiej.  więcej

843 tys. widzów programu ,,Szansa na sukces. Eurowizja Junior 2023" w TVP2

Program „Szansa na sukces. Eurowizja Junior 2023” w jesiennej ramówce oglądało średnio 843 tys. widzów, o 260 tys. oglądających więcej niż zeszłoroczna edycja cyklu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Canal+ z galą piłkarską influencerów

Druga gala piłkarska Move Federation, która odbędzie się 7 października, będzie transmitowana w serwisie streamingowym Canal+ online, gdzie będzie można obejrzeć ją za dodatkową opłatą. W zawodach w piłce nożnej o zmodyfikowanych zasadach weźmie udział w sumie 48 influencerów, podzielonych na kilka drużyn. więcej

Krzysztof Ibisz na planie ,,Real Housewives. Żon Warszawy". Polsat kręci "Reunion"

Polsat w tym tygodniu nakręci dwa specjalne odcinki programu „Real Housewives. Żony Warszawy”, w którym bohaterki reality-show będą miały szansę spotkać się razem pierwszy raz od zakończenia zdjęć do programu – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. “Reunion” poprowadzi Krzysztof Ibisz. więcej

Kolejny serwis streamingowy zaoferuje treści w jakości 4K

Specjalizujący się w sporcie serwis streamingowy DAZN niedawno w Niemczech zaczął oferować transmisje w jakości Full HD. Teraz platforma chce pójść o krok dalej i zacząć udostępniać mecze w jakości 4K Ultra HD.    więcej

103,1 tys. zł kosztuje spot w paśmie kabaretowym w Polsacie

Biuro reklamy Polsat Media ogłosiło ceny reklam na październik br. Najdroższy spot kosztuje 103,1 tys. zł netto i będzie emitowany w niedzielnym paśmie kabaretowym po godz. 20.  więcej

Przedstawiciele TVN Warner Bros. Discovery, Gemiusa, YouTube i Żabki prelegentami 6. edycji VideoWars by ScreenLovers

Wśród prelegentów szóstej edycji VideoWars by ScreenLovers - konferencji o wideo i reklamie - znajdą się m.in. przedstawiciele TVN Warner Bros. Discovery, GroupM, Ampere Analysis, Gemiusa, YouTube, H&M i Żabki. Wydarzenie odbędzie się we wtorek, 3 października w Warszawie. więcej

Koniec strajku - scenarzyści doszli do porozumienia z głównymi studiami filmowymi

Amerykańska Gildia Scenarzystów (WGA) doszła w niedzielę do wstępnego porozumienia z głównymi wytwórniami filmowymi. Umowa ma zakończyć trwający od 2 maja strajk scenarzystów, który doprowadził do wstrzymania wielu produkcji i miliardowych strat amerykańskiego przemysłu filmowego. więcej

264 tys. osób ogląda codzienny program ,,Zakup w ciemno 2", cykl podnosi wyniki TTV

Drugi sezon codziennego cyklu „Zakup w ciemno” po trzech pierwszych tygodniach emisji ogląda średnio 264 tys. widzów. Produkcja podnosi średnie długookresowe wyniki TTV - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Precyzyjne targetowanie DOOH w pakietach Digital Business Network od Braughman Group Media

W ostatnich miesiącach zaobserwowano wyraźny trend powrotu do biur po okresie pracy zdalnej. Aktualne badania pokazują, iż wiele firm powróciło do stacjonarnych form pracy. W odpowiedzi na ten trend Braughman Group Media właściciel ogólnopolskiej sieć nośników Digital Business Network znajdujących się w najbardziej ekskluzywnych biurowcach, w 6 największych aglomeracjach w Polsce,  zaprezentował dedykowany pakiet reklamowy z dotarciem do bardzo precyzyjnie określonej i prestiżowej grupy docelowej – biznes pro. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Rusza akademickie Radio Famka

To już pewne: 3 października startuje z emisją Radio Famka w Krakowie. - Z początku będzie to emisja testowa, być może potrwa nawet miesiąc - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jan Jagielski, szef Agencji Radiowo-Telewizyjnej "FAMA", która wygrała konkurs na akademickie radio w stolicy Małopolski. To oznacza, że radio ma mniej więcej dwa miesiące opóźnienia: pierwotnie start zaplanowany był na wakacje.  więcej

 
Zdrożeją reklamy w stacjach Grupy RMF

Grupa RMF opublikowała właśnie cenniki reklamowe na listopad i grudzień br. Ceny spotów w stacjach radiowych do niej należących zdrożeją średnio o ok. 5 proc.  więcej

 
RMF FM nowym liderem we Wrocławiu, wyprzedziło TOK FM

Nowym liderem rynku radiowego we Wrocławiu w okresie od marca do sierpnia br. zostało RMF FM, które wyprzedziło TOK FM. Na podium znalazła się jeszcze Eska - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
UOKiK chce rozmawiać z platformami cyfrowymi o algorytmach

Pod koniec października Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów planuje spotkanie z przedstawicielami platform cyfrowych. Będzie dotyczyło m.in. praktyk w zakresie algorytmów emitowania treści.  więcej

Piróg, Kurdej-Szatan, Nowicki, Wyszkoni apelują do Lidla o poprawę losu kurczaków

Stowarzyszenie Otwarte Kaltki rozpoczęło emisję spotu reklamowego, w którym gwiazdy apelują do sieci sklepów Lidl o poprawę losu kurczaków hodowanych na mięso. W filmie występują m.in. Michał Piróg, Łukasz Nowicki, Barbara Kurdej-Szatan, Anna Wyszkoni i inni.  więcej

Zdrożeją reklamy w stacjach Grupy RMF

Grupa RMF opublikowała właśnie cenniki reklamowe na listopad i grudzień br. Ceny spotów w stacjach radiowych do niej należących zdrożeją średnio o ok. 5 proc.  więcej

Małgorzata Guryn odchodzi z Havas Warsaw

Z końcem września br. z agencji Havas Warsaw odchodzi client service director Małgorzata Guryn. więcej

Sobiesław Zasada w spocie Porsche Polska

Agencja reklamowa DDB Warszawa przygotowała nowy spot reklamowy dla Porsche Polska. Pojawia się w nim Sobiesław Zasada, były kierowca rajdowy. więcej

103,1 tys. zł kosztuje spot w paśmie kabaretowym w Polsacie

Biuro reklamy Polsat Media ogłosiło ceny reklam na październik br. Najdroższy spot kosztuje 103,1 tys. zł netto i będzie emitowany w niedzielnym paśmie kabaretowym po godz. 20.  więcej

Michał Fijałkowski na czele marketingu i sprzedaży Lechii Gdańsk, Magdalena Urbańska dyrektor zarządzającą

Magdalena Urbańska została dyrektorką zarządzającą Lechii Gdańsk, a nowym dyrektorem marketingu i sprzedaży - Michał Fijałkowski. więcej

Ukraina z największą liczbą zgłoszeń do festiwalu reklamowego Golden Drum

Festiwal Golden Drum odnotowuje wzrost liczby zgłoszeń, przy czym największą liczbę prac zgłosiła Ukraina, a następnie Rumunia, Polska, Słowacja, Węgry i Bułgaria. Ponad połowa kreatywnych rozwiązań pochodziła od niezależnych agencji. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas Awards Show Powered by Mastercard 10 października w Portorož w Słowenii.  więcej

W Święto Kina bilety za 12 zł

W sobotę 30 września w 230 kinach w Polsce bilety będą dostępne w promocyjnej cenie 12 zł. To z okazji ósmego już Święta Kina.  więcej

BeDigital wygrała przetarg na obsługę marki nasic

Firma M.C.M Klosterfrau Healthcare w drodze przetargu wybrała agencję BeDigital do stworzenia nowej komunikacji sprayu do nosa nasic. więcej

Chapter1 autorem nowych opakowań marki Altax

Agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 pracuje nad nowym layoutem opakowań produktów marki Altax, z portfolio firmy Sherwin - Williams Poland. Działania te są częścią całościowego procesu redesignu opakowań tej marki, której grupą docelową są majsterkowicze, głównie mężczyźni w wieku 30-50 lat. więcej

Rusza akcja "oddaj odzież w Carrefour"

Od poniedziałku 25 września w ponad 50 sklepach Carrefour w Polsce będzie można oddać używane, niepotrzebne ubrania i w zamian otrzymać rabaty na zakup w dziale tekstylnym. Zbiórka realizowana jest we współpracy z firmą Ubrania Do Oddania. więcej

"Zieloną granicę" Agnieszki Holland obejrzało w weekend 137 tys. widzów. Tegoroczny rekord polskiego fllmu

W pierwszy weekend od premiery film Agnieszki Holland “Zielona granica” zobaczyło w polskich kinach ponad 137 tysięcy widzów - podał dystrybutor Kino Świat. To najlepsze otwarcie polskiego filmu w tym roku. więcej

Polski Cukier sponsorem PKOl i olimpijczyków

Krajowa Grupa Spożywcza z marką Polski Cukier została sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i olimpijskiej reprezentacji Polski. Beneficjentami porozumienia zostało także pięć polskich olimpijskich związków sportowych. więcej

Aleksandra Karkosa dołącza do F25

Aleksandra Karkosa, producentka filmowa i kierowniczka produkcji, dołączyła do zespołu produkcyjnego F25. więcej

Beeffective Digital Agency przechodzi rebranding

Agencja Beeffective po 8 latach działalności przechodzi rebranding.  więcej

,,Chłopi" polskim kandydatem do Oscara

Film ,,Chłopi" w reżyserii DK i Hugh Welchmanów będzie polskim kandydatem do Oscara w kategorii Najlepszy Film Zagraniczny. Animowany obraz w polskich kinach będzie pokazywany od 13 października. więcej

Precyzyjne targetowanie DOOH w pakietach Digital Business Network od Braughman Group Media

W ostatnich miesiącach zaobserwowano wyraźny trend powrotu do biur po okresie pracy zdalnej. Aktualne badania pokazują, iż wiele firm powróciło do stacjonarnych form pracy. W odpowiedzi na ten trend Braughman Group Media właściciel ogólnopolskiej sieć nośników Digital Business Network znajdujących się w najbardziej ekskluzywnych biurowcach, w 6 największych aglomeracjach w Polsce,  zaprezentował dedykowany pakiet reklamowy z dotarciem do bardzo precyzyjnie określonej i prestiżowej grupy docelowej – biznes pro. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Burzyńska pozwała Pereirę i TVP.info. Rusza proces

16 października odbędzie się pierwsza rozprawa w sprawie, jaką portalowi Tvp.info i jego redaktorowi naczelnemu Samuelowi Pereirze wytoczyła dziennikarka „Faktu” Agnieszka Burzyńska - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. Tvp.info we wrześniu ub.r. pisało, że Burzyńska zamieszkała z Jackiem Protasiewiczem. więcej

 
 
 
INTERNET
 
UOKiK chce rozmawiać z platformami cyfrowymi o algorytmach

Pod koniec października Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów planuje spotkanie z przedstawicielami platform cyfrowych. Będzie dotyczyło m.in. praktyk w zakresie algorytmów emitowania treści.  więcej

Ocena ,,Zielonej granicy" Agnieszki Holland zablokowana dla użytkowników Filmwebu. Portal wyjaśnia powody i mechanizmy weryfikacji głosów

Jeszcze przed premierą filmu „Zielona granica” Agnieszki Holland portal Filmweb wyłączył możliwość oceny produkcji z powodu masowego wystawiania najniższej noty mimo że użytkownicy filmu nie widzieli. Zapytaliśmy Filmweb o to, jak weryfikuje głosy użytkowników i jaką skalę miało „negatywne” głosowanie (tzw. review bombing). więcej

KSW na Viaplay tylko do końca roku?

Maciej Kawulski, jeden z właścicieli i szefów federacji mieszanych sztuk walki KSW zasugerował, że od początku przyszłego roku jej gale mogą być dostępne poza platformą Viaplay. - O ile będziecie państwo mieli dostęp do internetu, o tyle będziecie mogli te gale oglądać - zapewnił. więcej

Salon24 z pierwszym zyskiem w nowej wersji. Ponad połowa dla Jastrzębowskiego

Należąca do Sławomira Jastrzębowskiego spółka Web Content Media, zarządzająca platformą Salon24.pl, w ub.r. przy 3,05 mln zł przychodów zarobiła na czysto 432,3 tys. zł, z czego 232,5 tys. zł przeznaczono na dywidendę. więcej

,,Kraj wybiera" w Interii. Piotr Witwicki rusza w Polskę powiatową

„Kraj wybiera” to nowy program wideo Interii, w którym Piotr Witwicki, redaktor naczelny portalu, porozmawia z mieszkańcami małych i średnich miejscowości. Nie tylko o wyborach, ale także o codziennym życiu, które kształtuje ich sympatie i antypatie polityczne. Interia będzie go pokazywać codziennie od 26 września. więcej

Reality show ,,Squid Game: Wyzwanie" jesienią zadebiutuje na Netfliksie. Mamy zwiastun i dokładną datę premiery

Program oparty o serialowy hit Netfliksa zatytułowany „Squid Game” 22 listopada pojawi się w ofercie platformy. Całość składać się będzie z 10 odcinków. Udział w show weźmie 456 uczestników walczących o 4,56 mln dolarów. więcej

Zarzuty wobec youtubera Stuu. Chodzi o ,,pikantne zdjęcia" od 13-latki

Influencerka Olciak93 twierdzi, że gdy miała 13-14 lat, youtuber Stuu (Stuart Kluz-Burton), wówczas jeden z najpopularniejszych twórców internetowych w Polsce, zachęcał, żeby wysłała mu swoje ,,miłe zdjęcia" i robił aluzje seksualne. więcej

Precyzyjne targetowanie DOOH w pakietach Digital Business Network od Braughman Group Media

W ostatnich miesiącach zaobserwowano wyraźny trend powrotu do biur po okresie pracy zdalnej. Aktualne badania pokazują, iż wiele firm powróciło do stacjonarnych form pracy. W odpowiedzi na ten trend Braughman Group Media właściciel ogólnopolskiej sieć nośników Digital Business Network znajdujących się w najbardziej ekskluzywnych biurowcach, w 6 największych aglomeracjach w Polsce,  zaprezentował dedykowany pakiet reklamowy z dotarciem do bardzo precyzyjnie określonej i prestiżowej grupy docelowej – biznes pro. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Wyniki exit poll i wieczór wyborczy OGB Pro w ponad 100 lokalnych serwisach

W dniu wyborów parlamentarnych Ogólnopolska Grupa Badawcza przeprowadzi 41 badań exit poll (we wszystkich okręgach wyborczych), a także zorganizuje w studiu telewizyjnym własny wieczór wyborczy. Relacja będzie dostępna w internecie, w mediach społecznościowych oraz na głównych stronach 100 portali lokalnych w całym kraju. więcej

Sondaż wyborczy: PiS ucieka PO. Na podium Trzecia Droga

W najnowszym sondażu wyborczym Instytutu Badań Pollster, wykonanym dla "Super Expressu”, liderem pozostaje Zjednoczona Prawica (36,76 proc. głosów), a na drugim miejscu utrzymuje się Koalicja Obywatelska (30,44 proc.). więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Coraz tańsza produkcja mięsa komórkowego
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj