zabawy - poszukuję pomysłów

MONI|A moni|a@pro.wp.pl Data ostatniej zmiany: 2011-01-04 08:47:59

zabawy - poszukuję pomysłów

2011-01-03 10:00:32 - MONI|A moni|a@pro.wp.pl


A konkretnie chodzi o zabawy, gdzie dziecko musi wpatrywać sie w punkt, np.
nawijanie drobnych koralików na nitkę, łączenie punktów (ale to już było),
oczy śledzą kropkę/punkt.
Poszukuję zabaw, tzw ciekawych podstępów do ćwiczenia oczu, nie chodzi o gry
i zabawy komputerowe.
Może coś ktoś podpowie

Z najlepszymi życzeniami w nowym roku

Monika








Re: zabawy - poszukuję pomysłów

2011-01-03 12:23:37 - Stalker



Re: zabawy - poszukuję pomysłów

2011-01-03 13:52:30 - Theli

W dniu 2011-01-03 12:23, Stalker pisze:

>
> Stalker, chyba że np. zajęcia z haftowania?

needleart.pl/index.php?cPath=3_40

th

--
nitkowo.bloog.pl



Re: zabawy - poszukuję pomysłów

2011-01-03 12:45:29 - medea



Re: zabawy - poszukuję pomysłów

2011-01-04 08:47:59 - MONI|A moni|a@pro.wp.pl


Użytkownik MONI|

> A konkretnie chodzi o zabawy, gdzie dziecko musi wpatrywać sie w punkt,
> np. nawijanie drobnych koralików na nitkę, łączenie punktów (ale to już
> było), oczy śledzą kropkę/punkt.
> Poszukuję zabaw, tzw ciekawych podstępów do ćwiczenia oczu, nie chodzi o
> gry i zabawy komputerowe.
> Może coś ktoś podpowie
>
> Z najlepszymi życzeniami w nowym roku
>
> Monika
>
>


Dziękuję wszystkim i juz piszę jak to z tymi zabawami jest.
Bindeez tej zabawy nie próbowałam, ale kiedys w Gerliz kupiłam koraliki, co
układa się na podkładkach, a później zgrzewa żelazkiem.
Generalnie wszelkie czynności na podłożach z widocznymi liniami/krzyżującymi
się liniami czy włóknami materiału odpadają.
Dlaczego? Najlepiej to można przybliżyć złudzeniem jakie odczuwamy wchodząc
do pokoju, gdzie na ścianach jest np. tapeta, zasłona w kontrastujące drobne
paski, czy też kratkę. Mamy wrażenie, że ta powierzchnia mieni się / faluje,
w stanach ekstremalnych mogą pojawić się nawet mdłości patrząc na taką
powierzchnię i to nie wynika wcale z tego, że wzór tapety nie jest w
zakresie naszego poczucia estetyki, taka jest reakcja naszego organizmu na
pewne podźce.
Jak jeszcze dochodzi do tego konieczność skupienia wzroku na punkcie
położonym na takiej powierzchni, łatwo sobie wyobrazić efekt i niechęć
dziecka.
To samo dzieje się w trakcie postrzegania nie koniecznie bardzo drobnego,
wielolinijkowego tekstu w książce + skupienie na tekście /cząstce tekstu/
literze, pisanie w zeszycie z kratką, liniaturą zwłaszcza gdy na lekcji jest
pewne tempo pracy, albo/ i dochodzi stres.
Ale wszelkie gry i zabawy próbuję, bo czasami pojawia się coś co
wciągnie/zaciekawi i nad pewnymi niedogodnościami można przejejść, muszę się
wśród znajomych rozejrzeć za tym bindeez i najpierw spróbujemy. Rozejrzę się
też za tym nadrukowanym kolorami tłem do haftowania w pasmanteii - jakiś
mały obrazek, żeby nie przytłoczyc dziecka tematem i szybko będzie efekt
końcowy pracy.
O szydełu zupełnie nie pomyslałam, a to może byc fajne, pamiętam jak miałam
z 8 lat mama pokazała jak robi się szydełkiem łańcuszek - w domu były
kilometry łańcuszka :-) - ostatnio dziewczyny bawiły się tym najprostrzym
węzłem makramowym, może i szydełkowanie się spodoba.
Jak będziecie mieć jeszcze jakieś pomysły bardzo proszę piszcie

Monika

P.S. zapomniałam - dziecko 8 lat







Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS