Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-17 11:43:57 - "T."
pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu dostawczego ELVI.
Samochód wyposażono w rewolucyjny system szybkiego doładowywania baterii
w 15 min do 90 proc. Według danych producenta pełna bateria zapewni
zasięg do 150 km.
To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to autko
może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp podziemi
budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków mieszkalnych). Ładowanie
baterii do 90% - 15 minut.
Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
ie/
T.
Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-17 20:00:47 - Budzik
> W trakcie II edycji Kongresu 590 spółka Ursus SA zaprezentowała
> prototyp pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu
> dostawczego ELVI. Samochód wyposażono w rewolucyjny system szybkiego
> doładowywania baterii w 15 min do 90 proc. Według danych producenta
> pełna bateria zapewni zasięg do 150 km.
> To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to
> autko może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp
> podziemi budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków
> mieszkalnych). Ładowanie baterii do 90% - 15 minut.
>
> Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
ie/
Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
Blaise Pascal
Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-18 13:11:44 - "T."
> Użytkownik T. k...@i...pl ...
>
>> W trakcie II edycji Kongresu 590 spółka Ursus SA zaprezentowała
>> prototyp pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu
>> dostawczego ELVI. Samochód wyposażono w rewolucyjny system szybkiego
>> doładowywania baterii w 15 min do 90 proc. Według danych producenta
>> pełna bateria zapewni zasięg do 150 km.
>> To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to
>> autko może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp
>> podziemi budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków
>> mieszkalnych). Ładowanie baterii do 90% - 15 minut.
>>
>> Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
ie/
>
> Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?
>
Rozmawiałem z dyrektorem Zarajczykiem - twierdzi, że w sprzedaży pojawi
się w przyszłym roku, a finansowanie ma być połączeniem wpłaty części
kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu koszt posiadania
ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.
T.
Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-18 13:30:57 - RadoslawF
>>> W trakcie II edycji Kongresu 590 spółka Ursus SA zaprezentowała
>>> prototyp pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu
>>> dostawczego ELVI. Samochód wyposażono w rewolucyjny system szybkiego
>>> doładowywania baterii w 15 min do 90 proc. Według danych producenta
>>> pełna bateria zapewni zasięg do 150 km.
>>> To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to
>>> autko może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp
>>> podziemi budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków
>>> mieszkalnych). Ładowanie baterii do 90% - 15 minut.
>>>
>>> Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
ie/
>>
>> Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?
>>
> Rozmawiałem z dyrektorem Zarajczykiem - twierdzi, że w sprzedaży pojawi
> się w przyszłym roku, a finansowanie ma być połączeniem wpłaty części
> kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu koszt posiadania
> ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.
Jeśli kombinują że nabywca zapłaci kwotę jak za podobny dostawczak
i nie dostanie go na własność tylko będzie jeszcze wynajmował
drugie pół samochodu bo nowość jest tak a droga to się nie przyjmie.
Sprzedają kilkadziesiąt pojazdów w kraju które kupią firmy dla reklamy
i nikt więcej.
Prezes czy właściciel firmy zanim coś kupi przeliczy opłacalność
ekonomiczną. Jeśli cena zakupu razem z ceną eksploatacji za pierwsze
trzysta tysięcy kilometrów będzie wyższa niż w pojeździe spalinowym
to nigdy elektryka nie kupi. Poza nielicznymi kupującymi auto dla
reklamy.
A jeśli będą konkurencyjni cenowo to właśnie znaleźli dobrą niszę
dla tego produktu. Po miastach telepie się cała masa dostawczaków
które dziennie robią tylko koło stu kilometrów dziennie.
Pozdrawiam
Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-18 13:57:27 - "T."
> W dniu 2017-11-18 o 13:11, T. pisze:
>
>>>> W trakcie II edycji Kongresu 590 spółka Ursus SA zaprezentowała
>>>> prototyp pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu
>>>> dostawczego ELVI. Samochód wyposażono w rewolucyjny system szybkiego
>>>> doładowywania baterii w 15 min do 90 proc. Według danych producenta
>>>> pełna bateria zapewni zasięg do 150 km.
>>>> To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to
>>>> autko może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp
>>>> podziemi budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków
>>>> mieszkalnych). Ładowanie baterii do 90% - 15 minut.
>>>>
>>>> Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
ie/
>>>
>>> Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?
>>>
>> Rozmawiałem z dyrektorem Zarajczykiem - twierdzi, że w sprzedaży
>> pojawi się w przyszłym roku, a finansowanie ma być połączeniem wpłaty
>> części kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu koszt
>> posiadania ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.
>
> Jeśli kombinują że nabywca zapłaci kwotę jak za podobny dostawczak
> i nie dostanie go na własność tylko będzie jeszcze wynajmował
> drugie pół samochodu bo nowość jest tak a droga to się nie przyjmie.
> Sprzedają kilkadziesiąt pojazdów w kraju które kupią firmy dla reklamy
> i nikt więcej.
> Prezes czy właściciel firmy zanim coś kupi przeliczy opłacalność
> ekonomiczną. Jeśli cena zakupu razem z ceną eksploatacji za pierwsze
> trzysta tysięcy kilometrów będzie wyższa niż w pojeździe spalinowym
> to nigdy elektryka nie kupi. Poza nielicznymi kupującymi auto dla
> reklamy.
> A jeśli będą konkurencyjni cenowo to właśnie znaleźli dobrą niszę
> dla tego produktu. Po miastach telepie się cała masa dostawczaków
> które dziennie robią tylko koło stu kilometrów dziennie.
>
>
> Pozdrawiam
Przyznam, że rozmawiałem dośc dawno i nie pamiętam szczegółów, ale było
to tak skalkulowane, że cena samochodu ma być nieco niższa niż podobnego
spalinowego, a wynajem akumulatorów skalkulowany tak, aby było to mniej
niż miesięczne wydatki na paliwo ciekłe. Suma sumarum taniej, choć na
początku zapewne niedużo. A po przekroczeniu pewnej bariery produkcji
auto stanieje, podobnie jak przy większych zamówieniach samych
akumulatorów. Z tego co pamiętam, zainteresowała się tym Deutsche Post i
jakaś firma kurierska, więc popyt na początku będzie. Generalnie
Ursusowi się na razie udają pojazdy elektryczne - jeśli w to pójdą, będą
wygrani moim zdaniem. Podobnie Solaris juz ileś tam elektrycznych
autobusów sprzedał.
Firma jest prywatna, więc raczej nie będą inwestowali na rympał, tylko
dobrze rozeznają i rynek, i możliwości.
T.
Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-18 14:37:02 - Budzik
> Po miastach telepie się cała masa dostawczaków
> które dziennie robią tylko koło stu kilometrów dziennie.
Pytanie czy ten tyle przejedzie.
Bo ma miec zasieg DO 150km (skoro DO to pewnie ten dystans jest przy
pustym aucie i optymalnych warunkach)
Czyli z towarem, z lodówka, z klima to bedzie pewnie 50km...
ładowanie 15min? Super. Tylko pytanie gdzie...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain
Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-18 14:37:02 - Budzik
>>> W trakcie II edycji Kongresu 590 spółka Ursus SA zaprezentowała
>>> prototyp pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu
>>> dostawczego ELVI. Samochód wyposażono w rewolucyjny system
>>> szybkiego doładowywania baterii w 15 min do 90 proc. Według danych
>>> producenta pełna bateria zapewni zasięg do 150 km.
>>> To, co ciekawe, to niewielka wysokość - do 2 m, dzięki czemu to
>>> autko może wjechać na podziemne parkingi, co ułatwi dostawę dp
>>> podziemi budynków (hoteli, galerii handlowych, budynków
>>> mieszkalnych). Ładowanie baterii do 90% - 15 minut.
>>>
>>> Więcej: http://glowny-mechanik.pl/2017/11/17/elvi-na-kongres
ie/
>>
>> Ile toto kosztuje i gdzie mozna kupic?
>>
> Rozmawiałem z dyrektorem Zarajczykiem - twierdzi, że w sprzedaży
> pojawi się w przyszłym roku, a finansowanie ma być połączeniem
> wpłaty części kwoty i wynajmie. Wyglądało to sensownie, dzięki czemu
> koszt posiadania ma być zbliżony do kosztu samochodu spalinowego.
Brzmi jakby miało to nie być totalnie opłacalne...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.
Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-18 15:53:21 - p...@g...com
http://t3n.de/news/streetscooter-deutsche-post-81437
5/
Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-18 16:54:07 - Maciek
> Brzmi jakby miało to nie być totalnie opłacalne...
Koszty jazdy i obsługi IMHO będą ułamkiem tego, co przy dostawczaku z
dieslem.
A lodówka musi mieć osobnoźródło zasilania...
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
Re: Ursus pokazał elektryczną niewielką furgonetkę
2017-11-18 18:43:15 - Zenek Kapelinder
bedzie bo musi byc. Inna sprawa ze skrzynie biegow w dostawczakach to raczej wieczne
sa. Zawieszenie to samo co w spalinowym bedzie w elektrycznym. W masterze mam silnik
2,5 litra. W osobowych tez silniki o takich pojemnosciach wystepuja. Tylko silnika ze
skrzynia z mojego mastera do osobowego nie zmiescisz bo to wielkie bydle. Niecale 500
tysiecy ma zrobione wedlug licznika i wszyscy mowia ze tak polowe przebiegu zrobil.
Na trasie zaladowany pali z 9 litrow w miescie ile mu naleje. Co tam ma sie popsuc.
Pasek rozrzadu co sto tysiecy. Swiece zarowe po 25 zlotych sztuka. Wydech mam juz
cienki. Ale od nowosci jest i ma prawo byc cienki. Ktos dobrze napisal. Firmy kupuja
dostawczaki do pracy a nie dla szpanu. Jesli przejechanie kilometra lacznie z
amortyzacja elektrykiem bedzie drozsze o grosz to go nie kupia. Elektryk zeby zrobil
sie popularny musi generowac koszt przejechania kilometra, lacznie z amortyzacja,
nizszy o 30% od spalinowego. Proponowal bym jeszcze zauwazyc ze w tej chwili prad
objety jest akcyza jak dla gospodarstw domowych i firm. W paliwach sluzacych do
wykorzystania w transporcieakcyza jest duzo wyzsza. Wystarczy w ustawie dokonac
zmiany z paliwa na nosniki i sie z dnia na dzien prad robi drozszy. Od nowego roku w
plynach do papierosow na baterie bedzie akcyza, 50 gr do mililitra. To jak sie po
drobne rzad schylil zeby podniesc to i w pradzie do samochodow tez bedzie. I ciagle
jakies barany opowiadaja bajki jakie jezdzenie elektrykiem tanie, ze sto kilometrow
za cztery zlote da sie przejechac. Za cztery zlote w nocy mozna kupic w taniej
taryfie z z dwanascie kilowatogodzin. Juz czuje jak to wystarczy na przejechanie
dostawczakiem stu kilometrow. A jak to izoterma bedzie z lodowka to sam agregat
potrzebuje latem sporo kilowatow. To moze dwusuwowy silnik domontowac zeby go
zasilal? Polska nie Hawaje i przez pol roku trzeba sie w samochodzie grzac.
Przecietna nagrzewnica w dostawczaku do przewozenia towarow ma z 10kW. Skad te
kilowaty z akumulatorow brac?