Superkondensatory w Solarisie

"T." Data ostatniej zmiany: 2017-11-11 13:13:09

Superkondensatory w Solarisie

2017-11-10 12:01:52 - "T."

No wiec słowo stało się ciałem - ktoś zwrócił uwagę na zalety tych urządzeń:

Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi,
w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie.
Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania
energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię
elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w magazynach energii -
superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.

Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają
4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad mniejszymi
tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w ciągu kilku lat.
Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe baterie Litowo-jonowe
ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości energii. Tak więc wyścig
trwa :-)

Więcej:
Tu na temat Solarisów:
http://glowny-mechanik.pl/2017/11/10/hybrydowe-solar
isy-dla-plocka/

A tu o superkondensatorach:
http://glowny-mechanik.pl/2017/08/08/superkondensato
ry-skali-mikro/

A tu jeszcze kilka ciekawostek i przykładów użycia superkondensatorów:

http://glowny-mechanik.pl/2017/02/07/europa-systems-
zapowiada-premiere-wozka-agv-wykorzystujacego-najnow
sza-technologie-zasilania/

http://glowny-mechanik.pl/2016/07/19/nowoczesne-rozw
iazania-wozkach-widlowych/

http://glowny-mechanik.pl/2017/10/13/drukarka-ebs-66
00-sukcesem-konstruktorow-ebs/

T.





Re: Superkondensatory w Solarisie

2017-11-10 17:52:41 - ToMasz

> superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.

Czy mogę prosić coś więcej o tym konkretnym ( nie w skali mikro)
superkondensatorze? Napięcie, wielkość, cena....

ToMasz


Re: Superkondensatory w Solarisie

2017-11-10 18:01:50 - Robert Wańkowski

W dniu 2017-11-10 o 17:52, ToMasz pisze:
>> superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.
>
> Czy mogę prosić coś więcej o tym konkretnym ( nie w skali mikro)
> superkondensatorze? Napięcie, wielkość, cena....

Tu coś pokazali.
http://www.hybridrive.com/pdf/bus/ESS-3G-1K.pdf

Robert


Re: Superkondensatory w Solarisie

2017-11-10 18:10:41 - "J.F."

Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5a058722$0$15207$6...@n...neostrad
a.pl...
>Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami
>jezdnymi, w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne
>przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość
>odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje
>później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest
>gromadzona w magazynach energii - superkondensatorach o pojemności
>0,82 kWh.

>Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają
>4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad
>mniejszymi tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w
>ciągu kilku lat. Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe
>baterie Litowo-jonowe ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości
>energii. Tak więc wyścig trwa :-)

baterie z kondesatorami nie musza konkurowac, moga sie uzupelniac.
Do odzyskania energii z hamowania swietne.

Tylko ze ... wymaga elekrycznego napedu, a co najmniej hybrydowego.

J.



Re: Superkondensatory w Solarisie

2017-11-11 13:13:09 - Slavekk

W dniu 2017-11-10 o 12:01, T. pisze:
> No wiec słowo stało się ciałem - ktoś zwrócił uwagę na zalety tych
> urządzeń:

Ich zalety były znane od dawna.
A nie były stosowane bo są wielkie i ciężkie.
Nawet ten zasobnik z Solarisa waży ponad 400kg/kWh, czyli ze 30x więcej
niż zasobnik o tej samej energii zbudowany z akumulatorów.

Sławek




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS