Mazda 2 poprzedniej generacji (czyli od 2007 do 2015) - jaka jest?
2017-09-05 12:37:32 - Klementyna Paluch-Rogalska
Czy ktoś miał lub ma kontakt z tym modelem? W necie same peany i pochwały,
ale chciałabym się przekonać "z pierwszej ręki".
W szczególności - jak toto się prowadzi (mazda 6 trzyma sie bardzo dobrze)
- a jak ten maluszek?
Czy rzeczywiście nie rdzewieje? Interesuje mnie rocznik 2013-2014, mam
troche ponad 30 tys przeznaczone na samochód (powiedzmy 36). W necie piszą,
że nie rdzewieją, a przynajmniej nie tak, jak "szóstki". Prawda to?
Jakieś typowe usterki? Na co zwracać uwagę przy oględzinach? (poza
oczywistościami jak przy każdym samochodzie).
--
Klementynka
Re: Mazda 2 poprzedniej generacji (czyli od 2007 do 2015) - jaka jest?
2017-09-06 00:03:04 - Poldek
>
> Czy ktoś miał lub ma kontakt z tym modelem? W necie same peany i pochwały,
> ale chciałabym się przekonać "z pierwszej ręki".
>
> W szczególności - jak toto się prowadzi (mazda 6 trzyma sie bardzo dobrze)
> - a jak ten maluszek?
>
> Czy rzeczywiście nie rdzewieje? Interesuje mnie rocznik 2013-2014, mam
> troche ponad 30 tys przeznaczone na samochód (powiedzmy 36). W necie piszą,
> że nie rdzewieją, a przynajmniej nie tak, jak "szóstki". Prawda to?
>
> Jakieś typowe usterki? Na co zwracać uwagę przy oględzinach? (poza
> oczywistościami jak przy każdym samochodzie).
>
Przejechałem się dookoła Europy Mazdą 3 2009 benzynową.
Jazda bardzo przyjemna, fajnie się prowadzi.
Nie mam pojęcia jak z rdzą.
To nie jest maluszek, tylko duży kompakt.
Re: Mazda 2 poprzedniej generacji (czyli od 2007 do 2015) - jaka jest?
2017-09-16 18:43:28 - "Yogi\(n\)"
wiadomości news:MPG.34189cd5cdbb54dd989825@news.neostrada.pl...
>
> Czy ktoś miał lub ma kontakt z tym modelem? W necie same peany i
> pochwały,
> ale chciałabym się przekonać "z pierwszej ręki".
>
> W szczególności - jak toto się prowadzi (mazda 6 trzyma sie bardzo
> dobrze)
> - a jak ten maluszek?
Trzyma sie, jak na takiego malucha, bardzo dobrze.
Szukaj wersji 1,5 - przyspiesza bardzo fajnie, jest stosunkowo twarda.
1,3- może trochę bardziej ekonomiczna, ale mułowata, no i trochę
bardziej buja na zakrętach. Choć wyłącznie na miasto wystarczy. Dieslem
nigdy nie jechałem. Miejsca w cholerę (na głowę), z nogami z tyłu trochę
gorzej. Ale nie każdy ma prawie 2 m jak ja ;-)
> Czy rzeczywiście nie rdzewieje? Interesuje mnie rocznik 2013-2014, mam
> troche ponad 30 tys przeznaczone na samochód (powiedzmy 36). W necie
> piszą,
> że nie rdzewieją, a przynajmniej nie tak, jak "szóstki". Prawda to?
Znam dwie - kuzynka ma 1,3, znajoma 1,5. Obie nie wyglądają na
zardzewiałe, choć pod podłogę nie zaglądałem. Ta 1,3 z 2007, zaraz z
początku produkcji, ta 1,5 gdzieś po 2010, bo potem był facelifing
(uśmiechnięty zderzak).
> Jakieś typowe usterki? Na co zwracać uwagę przy oględzinach? (poza
> oczywistościami jak przy każdym samochodzie).
Psują się piloty, po parudziesięciu tysiącach łożyska w tylnych kołach
(wymienia się całe piasty), tłuką się wielowypusty na kolumnie
kierowniczej (często ludzie wymieniają niepotrzebnie przekładnie,
wystarczy przesmarować kolumnę). Reszta to co w standardzie - elementy
zawieszenia. Ale z poważnych usterek raczej niewiele. Kuzynce
wymieniałem żarówkę postojową - tragedia z dostępem.
Wykończone fajnie, dobrej jakości tapicerka, ale plastiki twarde, jak w
moim mitsubishi. Taki typowy japoniec, choc widać pokrewieństwo z
fiestą.
--
Yogi(n)