Ściąga na prawo
2017-07-11 17:14:59 - pueblo
kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych odgłosów nie
zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.
Re: Ściąga na prawo
2017-07-11 17:28:13 - Pszemol
> Co może być nie tak, jeśli samochód ściąga na prawo i jednocześnie ciężej
> kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych odgłosów nie
> zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.
>
Klocek hamulcowy nie ociera o tarczę/bęben z prawej strony z przodu?
Sprawdź czy się prawe koło nie nagrzewa bardziej niż lewe i czy nie słychać
żadnego ocierania.
A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik? Kiedy
ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?
Re: Ściąga na prawo
2017-07-11 19:19:14 - pueblo
napisałeś/aś:
> pueblo <n...@n...pl> wrote:
>> Co może być nie tak, jeśli samochód ściąga na prawo i jednocześnie
>> ciężej kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych
>> odgłosów nie zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.
>>
>
> Klocek hamulcowy nie ociera o tarczę/bęben z prawej strony z przodu?
> Sprawdź czy się prawe koło nie nagrzewa bardziej niż lewe i czy nie
> słychać żadnego ocierania.
>
Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej - nie
wiem, spróbóję sprawdzić.
> A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?
> Kiedy ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?
>
No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię.
Na okresowym przeglądzie technicznym?
Re: Ściąga na prawo
2017-07-11 19:36:17 - Pszemol
> Witaj Pszemol, 11 lip 2017 w news:ok2qqc$ql8$1@dont-email.me
> napisałeś/aś:
>
>> pueblo <n...@n...pl> wrote:
>>> Co może być nie tak, jeśli samochód ściąga na prawo i jednocześnie
>>> ciężej kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych
>>> odgłosów nie zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.
>>>
>>
>> Klocek hamulcowy nie ociera o tarczę/bęben z prawej strony z przodu?
>> Sprawdź czy się prawe koło nie nagrzewa bardziej niż lewe i czy nie
>> słychać żadnego ocierania.
>>
> Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej - nie
> wiem, spróbóję sprawdzić.
>
>> A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?
>> Kiedy ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?
>>
> No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię.
> Na okresowym przeglądzie technicznym?
>
>
To podjedź i sprawdź czy wszystkie kąty w normie.
Re: Ściąga na prawo
2017-07-11 21:00:48 - Budzik
>> A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?
>> Kiedy ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?
>>
> No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię.
> Na okresowym przeglądzie technicznym?
Na okresowym nikt ci geometrii sprawdzac nie bedzie.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert
Re: Ściąga na prawo
2017-07-12 00:24:40 - Tomasz Pyra
> Użytkownik pueblo n...@n...pl ...
>
>>> A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?
>>> Kiedy ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia?
>>>
>> No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię.
>> Na okresowym przeglądzie technicznym?
>
> Na okresowym nikt ci geometrii sprawdzac nie bedzie.
Ale sprzęt mają, więc można podjechać i sobie zażyczyć usługę :)
Re: Ściąga na prawo
2017-07-12 13:27:30 - "miumiu"
> Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej - nie
> wiem, spróbóję sprawdzić.
>
Podnies lewarkiem tą stronę w którą skręca i zobacz czy się koła obracają
swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina zbieznosci.
Pzdr
Re: Ściąga na prawo
2017-07-14 14:45:00 - pueblo
napisałeś/aś:
>
>> Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej
>> - nie wiem, spróbóję sprawdzić.
>>
>
>
> Podnies lewarkiem tą stronę w którą skręca i zobacz czy się koła
> obracają swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina
> zbieznosci.
>
>
> Pzdr
>
>
To nie moje auto, ale dzisiaj miałem okazję to zrobić. Prawe przednie
koło ledwo się obraca, lewe przednie obraca się lepiej i słychać tarcie.
Sprawdziłem jeszcze lewy tył - chyba obraca się luźniej niż przednie(bo
to nie napędowe jak rozumiem) ale też słychać jakieś obcieranie. Nie znam
się na samochodach i nie wiem z jakim luzem powinny się koła swobodnie
obracać. Ciekawi mnie czy gość przy zmianie opon mógł coś spierdzielić
Re: Ściąga na prawo
2017-07-14 14:54:02 - pueblo
news:5968bccc$0$5146$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:
> To nie moje auto, ale dzisiaj miałem okazję to zrobić. Prawe
> przednie koło ledwo się obraca, lewe przednie obraca się lepiej i
> słychać tarcie. Sprawdziłem jeszcze lewy tył - chyba obraca się
> luźniej niż przednie(bo to nie napędowe jak rozumiem) ale też
> słychać jakieś obcieranie. Nie znam się na samochodach i nie wiem z
> jakim luzem powinny się koła swobodnie obracać. Ciekawi mnie czy
> gość przy zmianie opon mógł coś spierdzielić
>
Oczywiście sprawdzałem to na luzie, żeby ktoś nie pomyślał, że na wbitym
biegu.
Re: Ściąga na prawo
2017-07-14 16:30:17 - Pszemol
> Witaj miumiu, 12 lip 2017 w news:ok5137$nsv$1@node2.news.atman.pl
> napisałeś/aś:
>
>>
>>> Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej
>>> - nie wiem, spróbóję sprawdzić.
>>>
>>
>>
>> Podnies lewarkiem tą stronę w którą skręca i zobacz czy się koła
>> obracają swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina
>> zbieznosci.
>>
>>
>> Pzdr
>>
>>
> To nie moje auto, ale dzisiaj miałem okazję to zrobić. Prawe przednie
> koło ledwo się obraca, lewe przednie obraca się lepiej i słychać tarcie.
> Sprawdziłem jeszcze lewy tył - chyba obraca się luźniej niż przednie(bo
> to nie napędowe jak rozumiem) ale też słychać jakieś obcieranie. Nie znam
> się na samochodach i nie wiem z jakim luzem powinny się koła swobodnie
> obracać. Ciekawi mnie czy gość przy zmianie opon mógł coś spierdzielić
Nie.
Trzeba sprawdzić czy ocierają hamulce czy są rozwalone łożyska.
Jak nie masz doświadczenia to będzie ciężko, ale może uda Ci się skupić na
jednym kole z przodu i skupić się na tym jak go słychać.
Łożyska i luzy w nich sprawdzasz chytając za oponę dwoma rękami i próbując
pokiwać kołem na boki (popchaj górę opony i pociągnij do siebie dół). Nie
powinno być żadnych wyczuwalnych ręką luzów ani hałasów przy kręceniu.
Potem zdejmij koło i spróbuj pokręcić kołem trzymając za tarczą hamulcową.
Różnica hałasu z hamulców i łożysk jest wyraźna.
Jak podejrzewasz zakleszczone klocki na tarczach to możesz też dużym
płaskim śrubokrętem, dłutem spróbować po zdjęciu koła rozepchać klocki
hamulcowe na boki (aby tłoczek w zacisku hamulcowym się schował) i
przekonać się czy dalej słychać opory.
Powinno się to kręcić wszystko bez większych oporów...