Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-10-18

A A A POLEĆ DRUKUJ

XXII obrady Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”

Od 2011 roku specjaliści z branży spożywczej spotykają się co kwartał, aby ocenić żywność polskich producentów. Artykuły najwyższej jakości są przez nich nagradzane certyfikatami „Doceń polskie” i tytułami TOP PRODUKT. Najbliższy audyt odbędzie się 27 października w Sosnowcu.Swój udział w wydarzeniu już potwierdzili wytwórcy z całej Polski.

To będzie XXII certyfikacja produktów spożywczych w historii Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Przedsięwzięcie propagujące rodzimą żywność najwyższej jakości i wspierające ich wytwórców jest realizowane od 2011 roku. Od samego początku funkcjonowania programu, certyfikacje żywności odbywają się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 

Dnia 27 października, po raz czwarty w tym roku, członkowie Loży Ekspertów zadecydują, które ze zgłoszonych wyrobów zasługują na zdobycie prestiżowego certyfikatu „Doceń polskie”. O godło promocyjne ubiegają się wytwórcy właściwie z całego kraju, bo z 13 województw. Produkty zakwalifikowane do udziału w atestacji (posiadające tzw. polski aspekt) reprezentują wszystkie kategorie wyrobów spożywczych: począwszy od pieczywa, skończywszy na daniach gotowych. 

Wszystkie produkty są indywidualne sprawdzane przez każdego członka jury. Lożę Ekspertów tworzą specjaliści z branży spożywczej, od lat związani z technologią żywienia i branżą FMCG. Przewodniczącym składu eksperckiego jest Mirek Drewniak, współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Eksperci przyznają żywności od 1 do 10 punktów za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Certyfikatami nagradzane są wyroby, które uzyskają min. 7,5 pkt. Żywność z maksymalnymi notami (samymi „10”) jest honorowana także tytułem TOP PRODUKT. 

- Regulamin programu jest niezmienny, a zasady przyznawania certyfikatów są bardzo jasno określone - między innymi te czynniki budują zaufanie konsumentów do godła „Doceń polskie”. Od sześciu lat konsekwentnie realizujemy założone cele, a zainteresowanie producentów żywności programem dowodzi o słuszności naszych działań - mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. - Firmy nie poprzestają na udziale w jednej certyfikacji, ale często uczestniczą w następnych, podczas których mogą zdobyć znaki jakości za kolejne wyroby. Producenci chętnie wykorzystują godła „Doceń polskie” w swoich działaniach marketingowych, angażują się także w projekty organizowane w ramach programu. Wytwórcy korzystają ze wsparcia PR, a kiedy dwuletni okres obowiązywania certyfikatu dobiega końca, starają się o prolongatę - wylicza M. Bielski.

Przytoczone przez organizatora programu czynniki decydują o tym, że każda certyfikacja budzi zainteresowanie firm z sektora spożywczego. Znaczenie ma także fakt, iż udział w audycie jest bezpłatny i niezobowiązujący.

Producenci żywności mogą jeszcze przesyłać swoje zgłoszenia, stosowne formularze i szczegółowe informacje dot. programu są dostępne na stronie www.docenpolskie.pl/program. Kandydatów do zdobycia godła „Doceń polskie” można poznać odwiedzając blog programu (www.blog.docenpolskie.pl), tam także zamieszczane są informacje o wyróżnionych przez Lożę Ekspertów artykułach spożywczych oraz ich producentach.

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media

* * *

KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS