WINESTONE to nowy koncept restauracji wprowadzany przez markę Mercure w Polsce. Jej nowoczesny wygląd, proste formy i minimalizm sprawiają, że wszyscy goście odwiedzajacy to miejsce będą czuć się swobodnie. Nazwa restauracji odzwierciedla jej charakter. Koncepcja oparta jest na dwóch elementach. Po pierwsze kolekcji win (WINE), wyselekcjonowanych na podstawie wiedzy i doświadczenia sommelierów, a po drugie dań podawanych na „les planches” – kamiennych deskach (STONE) rodem znajmodniejszych francuskich restauracji. Nazwa WINESTONE powstała w wyniku połączenia obydwu słów. W restauracji goście znajdą smaczne, zdrowe jedzenie, regionalne specjalności, wino, a także świeżo pieczony chleb na zakwasie z rodzynek.
Dania w polskim i paryskim stylu
Zgodnie z nowoczesnymi trendami koncepcja WINESTONE ma otwartą kuchnię. Czekając na realizację zamówienia, goście mogą przyglądać się pracy kucharza. Ciekawa aranżacja przestrzeni nadaje miejscu zdecydowanie przyjazną atmosferę. Połączenie fioletowego i czarnego koloru z drewnianymi, dużymi stołami i marmurowym blatami baru sprawia, że wystrój wnętrza zachęca, aby spędzać w restauracji więcej czasu. Nowa karta dań z pewnością zaskoczy gości swoją różnorodnością i bardzo przystępną ceną. Z menu zniknęła długa lista tradycyjnych przekąsek, zup, dań głównych i deserów.
Niektóre dotychczasowe dania mają całkowicie nowy wygląd i podawane są w bardziej atrakcyjny sposób, podczas gdy smak potraw pozostał na niezmiennie wysokim poziomie. Zgodnie z najnowszymi międzynarodowymi trendami gastronomicznymi, w karcie pojawiło się kilka dań, które nie wymagają jedzenia sztućcami, podawane na „les planches” – kamiennych deskach. Goście nadal mogą liczyć na polskie dania, takie jak pierogi czy żurek, ale także na rozsmakowanie się we francuskich potrawach. W menu znajdą np. Les Planches, do których koniecznie powinno zamówić się kieliszek dobrego wina.
Różnorodność win Mercure
W nowym koncepcie restauracji WINESTONE w hotelach Mercure goście mogą degustować najlepsze wina zebrane w nowej karcie Mercure. Podzielono je na 4 kategorie smakowe: „Świeże i smakowite”, „Lekkie i owocowe”, „Wyważone i eleganckie” oraz „Pełne i aromatyczne”, by każdy niezależnie od stopnia wtajemniczenia w świat marek, gatunków i szczepów, mógł dokonać właściwego wyboru i zamówić wino dopasowane nie tylko do spożywanego dania, lecz także do aktualnego nastroju. Na specjalne życzenie gości w restauracji będzie można kupić na wynos butelkę ulubionego trunku i rozkoszować się jego smakiem w zaciszu własnego domu.