Podczas codziennych zakupów spożywczych bez trudu znajdziemy różnorodne produkty oznaczone logotypem „Doceń polskie”. Charakterystyczne biało-czerwone godło to dowód, że dany artykuł został pozytywnie oceniony przez Lożę Ekspertów. Niedawno, do znakowanej w ten sposób żywności dołączyły propozycje Grupy Producentów Warzyw PRIMAVEGA. Laureat XXIX atestacji programu „Doceń polskie” w ofercie ma już w sumie pięć warzyw wyróżnionych tym certyfikatem jakości. Są one dostępne w sieciach handlowych na terenie całego kraju.
Grupa Producentów Warzyw PRIMAVEGA Sp. z o.o. istnieje od sześciu lat: powstała poprzez integrację kilku znaczących producentów warzyw z rejonu Polski centralnej. Siedziba Grupy mieści się w Naruszewie, a jej członkami są między innymi prekusrorzy, a jednocześnie najwięksi w naszym kraju producenci sałaty kruchej (lodowej), cykorii radicchio, endywii oraz sałaty rzymskiej. Warzywa oferowane przez PRIMAVEGĘ spełniają wymogi systemu Global G.A.P., Grupa posiada także certyfikat International Food Standard (IFS), który należy do najbardziej szczegółowych systemów zapewnienia bezpieczeństwa żywności na świecie, także ISO 22 000.
Opisywany producent jest również laureatem Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Celem inicjatywy jest popularyzowanie rodzimych artykułów spożywczych najwyższej jakości oraz ich producentów. - W ramach programu co kwartał odbywają się oceny żywności, podczas których członkowie Loży Ekspertów sprawdzają indywidualnie wszystkie zgłoszone propozycje i wystawiają im noty (od do 10) za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Godłem „Doceń polskie” wyróżnia się wyłącznie te wyroby, które zdobędą wysokie noty (min. 7,5 pkt.), zaś tytuł TOP PRODUKT jest zarezerwowany dla artykułów spożywczych z maksymalną liczbą punktów - informuje Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”. Certyfikacji poddawane są produkty różnego typu, warunkiem udziału w audycie jest „polski czynnik” wyrażający związek żywności z naszym krajem. - Dotychczas zorganizowano dwadzieścia dziewięć ocen, a kolejna (jubileuszowa) będzie miała miejsce 24 października br. - uzupełnia organizatorka programu.
Warzywa PRIMAVEGI były oceniane podczas dwóch certyfikacji. Podczas XXIX atestacji (w lipcu br.) godła „Doceń polskie” otrzymały: Sałata lodowa, Szpinak i Seler naciowy Grupy z Naruszewa. Wcześniej, w trakcie XXV oceny, Loża Ekspertów przyznała znaki jakości Brokułowi i Sałacie rzymskiej mini. Wszystkie wyliczone warzywa zostały ponadto wyróżnione tytułami TOP PRODUKT.
- Znak „Doceń polskie” jest umieszczony na opakowaniach tych produktów, które mają certyfikat. Godło znalazło się na nich wkrótce po otrzymaniu wyróżnień – mówi Ewelina Staniszewska, Specjalista ds. Marketingu, reprezentująca Grupę PRIMAVEGA. - Informację o posiadaniu certyfikatów przedstawiamy klientom - sieciom handlowym. Tym samym zachęcamy ich do zakupu produktów najlepszej jakości, potwierdzonej certyfikatem „Doceń polskie” – podsumowuje E. Staniszewska.
PRIMAVEGA to kolejny producent, który korzysta z potencjału znaku jakości. Program „Doceń polskie” ma otwarty charakter, certyfikacji poddawane są różnorodne wyroby, stąd godło jest dostępne m.in. na mąkach, słodyczach, jajkach, przetworach owocowych, sokach, nabiale, pieczywie, konserwach, a także olejach oraz wyrobach sygnowanych marką własną.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
Zdjęcia: Grupa Producentów Warzyw PRIMAVEGA Sp. z o.o.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70