Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-09-25

A A A POLEĆ DRUKUJ

Trwają przygotowania do certyfikacji żywności programu „Doceń polskie”

Smak, wygląd i stosunek ceny do jakości. Już od 2011 roku Loża Ekspertów programu „Doceń polskie” w ten sposób ocenia specjały należące do asortymentu polskich producentów żywności. Ostatnia tegoroczna certyfikacja odbędzie się 30 października. Tego dnia jury programu pozna walory żywności, która jak sami wspominają, z roku na rok prezentuje coraz wyższy poziom. Atestacje programu „Doceń polskie” odbywają się pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Już teraz zgłoś swój udział w XXXIV certyfikacji żywności.

Polscy konsumenci coraz częściej i w pełni świadomie wybierają produkty wyłącznie polskiego pochodzenia. Instytut Open Research raportował w 2016 roku, że dla sześciu na dziesięciu odbiorców rodzime pochodzenie marki stanowi zachętę do skorzystania z oferty firmy. Rok później zaś aż siedmiu na dziesięciu obywateli Polski zaznaczyło, iż bardziej skłania się ku wyrobom polskiego pochodzenia niż zagranicznego. 

Statystyki mówią same za siebie, a rodzimi wytwórcy prezentują coraz wyższy poziom proponowanych wyrobów. Cztery razy w roku przekonują się o tym specjaliści z branży spożywczej, którzy w trakcie organizowanych przez Ogólnopolski Program Promocyjny audytów żywności oceniają rodzime artykuły spożywcze.  - W ciągu tych lat mieliśmy do czynienia z różnymi trendami, byliśmy świadkami rozwoju procesów produkcji, przyglądaliśmy się zupełnie nowym produktom i powrotom na rynek artykułów dostępnych przed laty. Podczas dotychczasowych certyfikacji oceniliśmy ogromną liczbę produktów, także na tej podstawie mogę stwierdzić jak wysoka jest jakość polskiej żywności – mówił w trakcie lipcowej, XXXIII certyfikacji Mirek Drewniak przewodniczący Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”, gastronom, mistrz kuchni. 

Benefity dla laureatów! 

Korzyści z otrzymania certyfikatu jakości produktu „Doceń polskie” jest więcej niż sporo. Każdy z wyróżnionych wytwórców otrzymuje darmowe narzędzia promocyjne, które pomogą mu promocji, jak i budowaniu dobrego wizerunku marki. - Niezmiennie staramy się stworzyć producentom z branży spożywczej jak najwięcej możliwości eksponowania swoich wyrobów. Laureaci programu mogą korzystać z godła „Doceń polskie” na wszystkich polach eksploatacji. Nagrodzeni często promują wyróżnione specjały na różnego rodzaju targach i wydarzeniach branżowych, czy też w programach telewizyjnych. Jeden z laureatów wystąpił ostatnio w Dzień Dobry TVN – tłumaczy twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, Marek Bielski.

Każdy z laureatów otrzymuje znak promocyjny „Doceń polskie”. Może być on wykorzystywany przez producenta we wszelkich działaniach promocyjnych poświęconych nagrodzonemu produktowi. W ten sposób podkreśla wysoką jakość swojego wyrobu i jego pochodzenie. Co ważne, nazwa programu jest chroniona (jako znak towarowy) i zastrzeżona w Urzędzie Patentowym RP. 

Producenci do dyspozycji mają również takie działania jak m.in. konsultacje ze specjalistą z Centrum Znakowania Żywności. Specjalistka do spraw prawa żywnościowego sprawdza informacje zawarte na opakowaniu wyrobów biorących udział w atestacji. Jeśli etykieta nie spełnia wymogów obowiązujących norm prawnych, laureat programu otrzymuje bezpłatnie bon na konsultację (telefoniczną lub mailową), podczas której dowiaduje się jakie zmiany powinien wprowadzić. Pomoc specjalistki Centrum Znakowania Żywności jest udzielana laureatom programu bezpłatnie.

Kwartalni Doceń Dobre Wiadomości to kompendium wiedzy na temat programu i polskich producentów żywności. Bezpłatna publikacja jest dostępna m.in. w hurtowniach, a w formacie PDF także na wspomnianym już blogu programu „Doceń polskie”. Magazyn dostarcza najważniejszych informacji o programie, prezentuje nagrodzone artykuły spożywcze i inspiruje do odkrywania walorów rodzimej kuchni. 

Ponadto profesjonalne zdjęcia produktu, możliwość publikacji przepisów w kulinarnym E-BOOKU, informacje prasowe, współpraca z Agencją PR to tylko niektóre z narzędzi dedykowanych laureatom programu! - Pole  do popisu jest ogromne a my chcemy promować polską żywność wysokiej jakości – dodaje Marek Bielski. 

Co na to laureat?

Firma PRIMAVEGA w certyfikacjach żywności bierze udział regularnie. Co skłania polskiego producenta warzyw do zgłaszania produktów do oceny?  - Udział w tego typu przedsięwzięciach to doskonały pomysł promowania bardzo dobrej jakości wyrobów pochodzących z polskich upraw - informuje Ewelina Staniszewska Specjalista ds. Marketingu i Komunikacji Grupy Producentów Warzyw PRIMAVEGA Sp. z o.o., wielokrotnego laureata programu „Doceń polskie”. Przedsiębiorstwo z siedzibą w miejscowości Wróblewo-Osiedle (gmina Naruszewo) z oferowanych narzędzi promocyjnych korzysta regularnie. - Znak programu wykorzystujemy przede wszystkim na opakowaniach nagrodzonych produktów. Co więcej, informacje o zdobyciu godła zamieszczamy na stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych. W trakcie spotkań branżowych także nie pomijamy tego aspektu. Jest to bowiem udekorowanie naszego zaangażowania i ciężkiej pracy, po to by odbiorcy otrzymali artykuł spożywczy jak najlepszej jakości – dodaje E. Staniszewska. 

Firma PRIMAVEGA wie doskonale, że obecnie odbiorcy sektora spożywczego wykazują się wiedzą i chęcią otrzymania wyrobów najlepszej klasy. - Obserwujemy rynek, staramy się odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Współczesny konsument to konsument świadomy. Zwraca uwagę na pochodzenie produktów, polskość, lokalność. To zwiększa zaufanie konsumenta do samego produktu, jak i firmy, dlatego jak najbardziej warto ten aspekt podkreślać i brać udział w  programie „Doceń polskie” - podsumowuje Ewelina Staniszewska.

Przejrzysty sposób oceny

Mimo, iż do 30 października został jeszcze miesiąc już teraz warto wysłać zgłoszenie. O certyfikat jakości mogą ubiegać się producenci różnorodnych dóbr konsumpcyjnych ze szczególnym naciskiem na produkty FMCG (produkty/dobra szybko zbywalne).Udział w nich jest bezpłatny i niezobowiązujący.

Istnieją dwa sposoby dostarczenia produktu do oceny dopuszczającej przyznanie znaku „Doceń polskie”: zgłoszenie produktu przez jego Producenta lub nominowanie produktu przez Lożę Ekspertów.

Warunkiem dopuszczenia produktu do atestacji jest „polski akcent” wyrażający związek artykułu spożywczego z naszym krajem. Podczas audytu żywność jest oceniana przez Lożę Ekspertów: każdy członek komisji sprawdza indywidualnie wszystkie zgłoszone wyroby, po czym przyznaje oceny (od 1 do 10) za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Do zdobycia znaku „Doceń polskie” potrzeba minimum 7,5 pkt. Tytułem TOP PRODUKT honoruje się żywność z maksymalnymi notami (samymi „10”).

Zasady te obowiązują wszystkich producentów, w tym firmy oferujące wyroby marki własnej.

Certyfikaty są przyznawane na okres 2 lat. Po tym czasie producent może zgłosić wyrób do ponownej oceny.

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:

Magdalena Matusik

magdalena.matusik@adventure.media.pl

Adventure Media s. c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. 690 449 064

tel. 32 724 28 84

fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS