Wśród partnerów znalazły się instytucje związane z akcją od początku oraz takie, które niedawno rozpoczęły swoją działalność. Zgłoszone punkty partnerskie obniżą ceny swych produktów i usług o 50 %.
- W tak bogatej bazie każdy znajdzie coś dla siebie. Za połowę ceny będzie można odwiedzić najpopularniejsze atrakcje turystyczne, wybrać się na pokaz w planetarium czy podziwiać panoramę toruńskiej starówki z pokładu statku. Smakosze będą mieli możliwość skosztowania specjałów toruńskich restauratorów, a klubowicze mogą bawić się na niezapomnianych imprezach. Najmłodsi zaś będą mogli hasać do woli w jednym z centrów zabaw – zachęca dyrektor Biura Toruńskiego Centrum Miasta Andrzej Szmak.
Podobnie jak w roku ubiegłym, w jednym z ogródków letnich na starówce – tym razem w Manekinie - zostanie zorganizowane plenerowe studio Radia ZET Gold, które w terminie 27-29.09.2013 nadawać będzie z Rynku Staromiejskiego. Na 92,8 fm będzie można usłyszeć informacje o codziennych atrakcjach, wywiady i rozmowy w partnerami wydarzenia oraz samymi uczestnikami akcji - mieszkańcami Torunia oraz turystami.
Działania prowadzone w ramach akcji „Toruń za pół ceny” mają na celu przedłużenie sezonu turystycznego, integracji społeczności lokalnej oraz prezentacją towarów i usług oferowanych przez partnerów, poprzez sprzedaż za pół ceny przez trzy dni trwania akcji promocyjnej.
Lista obiektów uczestniczących w akcji „Toruń za pół ceny” zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.torun-za-pol-ceny.pl. Dodatkowo w lokalach partnerskich w widocznym miejscu zostaną umieszczone plakaty reklamowe, tak aby zainteresowani turyści oraz mieszkańcy Torunia nie mieli wątpliwości, których lokali czy instytucji dotyczy zniżka.
Aby zachęcić do odwiedzenia grodu Kopernika, informacje o akcji „Toruń za pół ceny” będą ogłaszane w mediach o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim. W ten sposób o prowadzonych działaniach dowiedzą się nie tylko torunianie, ale i mieszkańcy innych regionów Polski. Ulotki reklamujące akcję dołączone zostaną do wydań dziennika METRO w kilku miastach Polski.
19 września na ulicach Olsztyna, Trójmiasta, Łodzi, Bydgoszczy i Poznania jeździła mobilna reklama promująca toruńską akcję, natomiast w sobotę 21 września oddział toruńskich halabardników, w których role wcielili się aktorzy Teatru Impresaryjnego „Afisz”, zapraszali mieszkańców Gdyni, Sopotu, Gdańska i Olsztyna do odwiedzenia grodu Kopernika i skorzystania z ofert, jakie w ramach „Torunia za pół ceny” przygotowano.
Tegorocznej edycji już po raz drugi akcji towarzyszy konkurs „Korona Smakosza” przygotowany przez halę MAKRO w Toruniu.
Czym jest „Korona Smakosza”?
- „Korona Smakosza” to kulinarny plebiscyt miejski, w ramach, którego wyróżniane są najlepsze, najbardziej lubiane i cenione lokale gastronomiczne w naszym mieście. Głównym celem akcji jest promocja toruńskich lokali gastronomicznych oraz wyłonienie tych, które cieszą się największą sympatią wśród klientów – mówi Tomasz krupski, dyrektor Hali MAKRO Toruń.
W Toruniu plebiscyt odbywa się równolegle z akcją „Toruń za pół ceny”. Po raz pierwszy „Korona Smakosza” ma również partnera ogólnopolskiego – jest nim popularny serwis Gastronauci.pl, który co miesiąc odwiedza ponad milion sympatyków kulinariów i jedzenia poza domem.
Każda osoba, która w dniach 27-29 września odwiedzi restauracje oznaczone plakatami z logotypem „Korony Smakosza”, będzie mogła oddać swój głos w plebiscycie. Goście restauracji oceniają je w 9 kategoriach: wystrój lokalu, jakość obsługi, smak potraw, atmosfera, lokal na spotkania z przyjaciółmi, lokal na wyjścia rodzinne, lokal na romantyczny wieczór, lokal na lunch, lokal z najlepszą relacją jakość – cena.
Restauracja, która otrzyma najwięcej głosów i punktów w wyszczególnionych kategoriach, zdobędzie „Koronę Smakosza” oraz bon na zakupy w hali MAKRO. Przewidziano również nagrody dla klientów biorących udział w głosowaniu. Pełny regulamin akcji oraz listę lokali, które biorą udział w plebiscycie znaleźć można na stronie www.koronasmakosza.pl, www.torun-za-pol-ceny.pl i www.btcm.torun.pl.
Nagrodami dla restauracji są statuetki Korony Smakosza oraz bony do MAKRO o wartości 1000 zł za I miejsce w każdej z 9 kategorii.
Nagrody rzeczowe wędrują również do konsumentów, którzy oddają głosy w plebiscycie.
Korona Smakosza jest plebiscytem cieszącym się prestiżem w wielu miastach. W 2012 roku odbyła się w 12 lokalizacjach: w Rybniku, Gdańsku, Rzeszowie, Łodzi, Katowicach, Zabrzu, Toruniu, Lublinie, Poznaniu, Szczecinie, Koszalinie i Warszawie. W sumie o Koronę Smakosza walczyło 450 lokali, a głosy na swoje ulubione restauracje oddało ponad 30 tysięcy konsumentów z całej Polski.
Każdy z właścicieli restauracji czy barów z miast, w których plebiscyt miał miejsce, bardzo chwalił sobie uczestnictwo w akcji, zwłaszcza że była ona połączona z tzw. „Weekendem za pół ceny”. Właściciele zaobserwowali wzmożone zainteresowanie lokalami oraz podwyższoną frekwencję – nie tylko w ciągu weekendu oraz w trakcie trwania plebiscytu, ale na dłuższą metę.
Szczegółowe informacje o wydarzeniu oraz lista uczestników akcji „Toruń za pół ceny” i ich oferty na stronie www.torun-za-pol-ceny.pl, www.btcm.torun.pl, www.torun.pl.
Organizatorzy: Gmina Miasta Toruń - Biuro Toruńskiego Centrum Miasta oraz Radio ZET Gold. Partnerami akcji są: MAKRO Toruń, Lokalna Organizacja Turystyczna Toruń oraz Centrum Handlowe „Kometa”. Partnerzy medialni to: Gazeta Wyborcza, TVK Toruń, Teraz Toruń, www.kulturalnytorun.pl, www.orbitorun.pl, opieka medialna: TVP Bydgoszcz.