Wraz ze wzrostem temperatury warto przygotować się do wzbogacenia oferty handlowej. Dobrze przygotowany letni plan marketingowy może zapewnić sukces nie tylko małym firmom. Pamiętajmy, że klienci na wakacjach nie biorą urlopu od wydatków. Chętnie sięgają do portfeli, zwłaszcza jeśli na horyzoncie pojawiają się atrakcyjne oferty.
W rzeczywistości, lato może okazać się owocnym sezonem zarówno dla małych, lokalnych, jak i dla większych firm. Najlepszym sposobem, aby pozyskać nowych klientów jest poszerzenie horyzontów o możliwości jakie dają nam media społecznościowe i marketing mobilny. Poniżej kilka sprawdzonych sposobów.
- Oferta mobile
Dobrze skonstruowana oferta mobile dociera do klienta zarówno w formie wiadomości tekstowej, jak i obrazkowej. Niejednokrotnie odsyła do strony www, fanpage’a lub aplikacji która pozwala uzyskać szczegółowe informacje. Prawdopodobnie klienci, którzy przebywają na wakacjach nie posługują się laptopami – jest to właściwie jedyny moment kiedy mogą od nich odpocząć. Inna sytuacja dotyczy telefonów komórkowych i tabletów. Te urządzenia turyści mają zwykle pod ręką. Jeśli znajdą tam informację o produkcie/usłudze która wyda się im interesująca, nie pozostaną bezczynni.
- Pinterest i Instagram
Komunikacja wykorzystująca motywy graficzne oraz znaki Internetu tzw. „hashtagi” przynosi ogrom korzyści, zarówno dla przedsiębiorcy, jak i klienta. Obraz jest nośnikiem najbardziej wartościowej informacji w przypadku produktu. Można dzięki niemu ukazać jego zalety, atrakcyjność i sposób użytkowania. Idealnym pomysłem jest zachęcenie potencjalnych klientów do dzielenia się i rozprzestrzeniania informacji dotyczącej zakupionego produktu. Portale społecznościowe są wręcz zaprojektowane do tego typu aktywności. Ważnym punktem jest również estetyka zdjęć wychodzących bezpośrednio od producenta. W tym przypadku nieodzowne okazują się filtry, które każdej fotografii nadadzą odpowiedni, wakacyjny wydźwięk.
- Letnie sporty
Promocje marketingowe nawiązujące do emocji, które budzą letnie rywalizacje to doskonały sposób do pozyskania nowych klientów. Niejeden miłośnik wakacyjnej rywalizacji doceni starania marki, która idąc z duchem czasu zapewni mu dodatkowej rozrywki. Fantastyczne rezultaty dają różnego rodzaju konkursy i zabawy, a także wszelkie akcje będące nawiązaniem do popularnych letnich aktywności.
- Demografia
Gwarantem dotarcia do klientów z informacją rozprzestrzenianą dzięki urządzeniom przenośnym jest zwracanie uwagi na demografię. Wg Outspoken Media, 23% kobiet i jedynie 16% mężczyzn korzysta z telefonów komórkowych w celu szybkiego zdobycia informacji o kuponach rabatowych. Równocześnie, aż 47% przedstawicielek płci pięknej z chęcią przekaże informacje dotyczące swojego położenia w zamian za korzystną ofertę. Warto zatem kierować komunikaty do kobiet, które wręcz oczekują interesujących informacji we właściwym czasie i właściwym miejscu.
Przy odrobinie doświadczenia i wyobraźni, dopasowanie komunikacji marketingowej do wakacyjnej pory roku może przynieść przedsiębiorstwom wielu nowych klientów – radzi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. – Ważne jest jednak swobodne podejście. Firmy które bombardują konsumentów wiadomościami osiągają odwrotny od zamierzonego skutek. Pamiętajmy, wypoczęty klient to zadowolony klient. Dajmy mu zatem trochę luzu.
dostarczył infoWire.pl