10 i 11 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie ma miejsce druga edycja targów ReDI Retail Destination, które są kluczowym wydarzeniem poświęconym w całości branży nieruchomości handlowych. W słowie wstępnym otwierającym tegoroczne targi, Patrick Delcol, prezes Polskiej Rady Centrów Handlowych i CEO BNP Paribas Real Estate w Europie Środkowo-Wschodniej, podkreślał konieczność dalszej integracji rynku. Organizatorem ReDI jest Polska Rada Centrów Handlowych.
– Od początku ideą przyświecającą ReDI jest tworzenie międzynarodowej platformy biznesowej dla kluczowych graczy sektora. Platformy, która z jednej strony stwarza możliwości merytorycznej dyskusji i wymiany doświadczeń, a z drugiej, jest unikalną szansą budowania i pogłębiania relacji biznesowych. Zależy nam, żeby Targi ReDI były źródłem inspiracji, tak bardzo potrzebnej na coraz bardziej wymagającym rynku coraz szybciej zmieniającego się świata – podkreślał Patrick Delcol, prezes PRCH, otwierając tegoroczną edycję targów.
W ciągu dwóch lat Targi ReDI stały się jednym z najważniejszych wydarzeń, w którym uczestniczą inwestorzy, deweloperzy, najemcy, zarządcy a także przedstawiciele miast, instytucji finansowych i firm świadczących usługi dla centrów handlowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W tegorocznej edycji weźmie udział ponad 1400 uczestników oraz około 350 przedstawicieli najemców i sieci handlowych. Zaprezentowanych zostanie blisko 100 obiektów handlowych m.in. z Polski, Czech, Węgier, Serbii czy Rumunii.
– Kraje Europy Środkowo-Wschodniej znajdują się obecnie w różnych fazach transformacji gospodarczej i doświadczają skutków ewolucji we właściwy dla siebie sposób. Rozwojem rynku powierzchni handlowych również kierują indywidualne postawy konsumentów, które powodują przenoszenie środka ciężkości w różne obszary sektora retail. Zauważamy wzrost znaczenia ulic handlowych w Pradze, z kolei w Warszawie nadal mamy do czynienia z hossą centrów handlowych. Pojawiają się nowe, nieznane dotąd formy i kanały sprzedaży, tak zwany omnichannel". W erze dynamicznie zachodzących zmian, istotnym walorem targów ReDI jest ich wielokulturowość, umożliwiająca wieloaspektową syntezę tendencji rynkowych i wymianę doświadczeń. Naszym nadrzędnym celem jest integracja i dalsze pogłębianie relacji. – dodał Patrick Delcol.
ReDI TO TALK
W ramach tegorocznej edycji odbędzie się 5 paneli dyskusyjnych poruszających m.in. kwestie barier prawno-administracyjnych w modernizacji i rozwoju obiektów handlowych, standardów RICS na polskim rynku czy roli młodych projektantów w rozwoju sektora retail. Organizatorzy ReDI 2015 przygotowali także strefę do spotkań biznesowych B2B Zone, wycieczki po centrach handlowych (ReDI Study Tours) oraz przestrzeń dla młodych projektantów, w której będą mieli możliwość porozmawiać o strategii rozwoju marek czy specyfice funkcjonowania w sektorze retail.
dostarczył infoWire.pl