Warszawa, 3 września 2014 – już od dzisiaj dostępny jest w sieci pierwszy odcinek cyklu edukacyjnego na temat biznesowych zastosowań i komercyjnego wykorzystania kanału YouTube. Twórcami Brandtube.tv – platformy gdzie marketerzy i vlogerzy mogą zgłębiać tajniki wykorzystania contentu wideo w działaniach marketingowych – jest zespół BrandTube pod przewodnictwem Jacka Gadzinowskiego i Inez Białobrzeskiej.
Głównym założeniem kanału Brandtube.tv jest edukacja rynku na temat możliwości oraz skuteczności wykorzystania YouTube i współpracy z vlogerami w kampaniach promocyjnych marek i produktów. Dostępne na nim treści zawierać będą między innymi unikatowe dane i ciekawostki ze świata, sylwetki twórców z obszaru vlogosfery, informacje na temat najnowszych trendów i zmieniającej się wrażliwości konsumentów oraz konkretne przykłady, jak marki mogą współpracować z vlogerami i siecią partnerską.
„YouTube to obecnie najdynamiczniej rozwijający się kanał - druga co do wielkości wyszukiwarka w Polsce – skupia aż 14 milionów widzów każdego miesiąca. Porównując to do np. telewizyjnych wiadomości, które osiągają w najlepszym czasie antenowym 3,5 – 4 mln widzów, dostrzec można rosnący potencjał reklamowy tego medium” - powiedziała Inez Białobrzeska, CEO w BrandTube.
Brandtube.tv będzie także platformą wymiany wiedzy dla samych vlogerów i twórców wideo. Znajdą oni tam informacje, jak efektywnie współpracować z markami i prowadzić kanały. Dowiedzą się jak uniknąć podstawowych błędów, czy wreszcie jak skutecznie lokować produkty, aby nie stracić publiczności i zaufania widzów, by w efekcie skutecznie zarabiać na YouTube.
„Przez BrandTube.tv chcemy dotrzeć do polskich twórców, którzy mają bardzo wiele do zaoferowania, ale nie do końca wiedzą jak mogą zaistnieć na YouTube. Podzielimy się z nimi naszym doświadczeniem i można powiedzieć, że wprost pokażemy palcem, jaką drogą mają iść by osiągnąć sukces. Do współpracy przy tworzeniu treści dostępnych na BrandTube.tv zapraszać będziemy nie tylko znanych twórców, ale także tych mniejszych, ale z potencjałem” – dodał Jacek Gadzinowski, dyrektor strategii i partner w BrandTube.
Formuła materiałów filmowych dostępnych na BrandTube.tv zakłada podział na 3 bloki tematyczne, po 2 minuty każdy z czego:
- I blok – HIT & SHIT - czyli najlepsze kampanie i te, którym się nie powiodło
- II blok – PIGUŁA WIEDZY – czyli informacje z zakresu rynku wideo, nowości w ramach YouTuba, prezentacja danych z rynku polskiego i świata
- III blok – OBSERWATORIUM – czyli omówienie aktywności jednego twórcy z polski oraz jednego działającego na arenie światowej
Materiały dostępne na BrandTube.tv (https://www.youtube.com/user/brandtubePL) będą publikowane w cyklu co dwa tygodnie, począwszy od 2 września 2014 roku.
dostarczył infoWire.pl