Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-10-18

A A A POLEĆ DRUKUJ

Rekuperator zachęca do sprzątania w ramach akcji Think Blue

Na właścicieli psów podczas ich jesiennych spacerów z pupilami czeka wyjątkowa niespodzianka. W Poznaniu stanął Rekuperator. Kolejne pojawią się w Gdańsku i Toruniu. Urządzenia, przypominające „jednorękiego bandytę”, będą nagradzać mieszkańców sprzątających po swoich psach oraz zachęcać do utrzymania czystości i dbania o środowisko na co dzień.

Postawienie Rekuperatorów to finał akcji promującej ideę Think Blue marki Volkswagen w Polsce.

Akcja Think Blue w Polsce rozpoczęła się na początku lipca. Volkswagen wraz z mieszkańcami Poznania, Gdańska i Torunia zasadził niebieskie lobelie na miejskich skwerach. Przechodnie mogli również zabrać ze sobą paczki z nasionami niezapominajek, mających przypominać o działaniach spod znaku „niebieskiej ekologii” każdego dnia.

Jednak był to dopiero początek akcji. Volkswagen chciał bowiem, aby o jej ostatecznym kształcie zadecydowali sami mieszkańcy. To na podstawie ich potrzeb, które zgłaszali uczestnikom warsztatów „Think Blue. Jam”, powstały trzy projekty wyjątkowych urządzeń. Każde z nich miało jednocześnie ucieleśniać ideę promowaną przez Volkswagena i przez zabawę zachęcać do zachowań ekologicznych i prospołecznych. Rower przeciwsłoneczny, Barometr nastrojów i Rekuperator zostały poddane głosowaniu na portalu Facebook na fanpage’u Volkswagen Polska. Mieszkańcy sami decydowali, które urządzenie ma stanąć w ich okolicy. W każdym z miast wygrał Rekuperator – maszyna nagradzająca właścicieli psów za sprzątanie po swoich pupilach, zachęcająca przez zabawę do utrzymywania czystości. Produkcja urządzenia stała się także pretekstem do ogólnopolskiej dyskusji o naszych zachowaniach na co dzień.

Miejsce postawienia urządzenia było konsultowane z lokalnymi władzami i działaczami społecznymi. Volkswagenowi zależało, aby maszyna służyła przede wszystkim mieszkańcom. Ostatecznie zdecydowano, że Rekuperator stanie w toruńskim parku, na dużym poznańskim osiedlu i przy nadmorskiej promenadzie w Gdańsku.

Osoba, która zechce z niego skorzystać, po wrzuceniu do maszyny nieczystości usłyszy brawa, fanfary i gratulacje w formie entuzjastycznych haseł „Dobra robota”, „Zmieniasz świat” czy „Rekuperacja zakończona”. Następnie weźmie udział w zabawie działającej na zasadzie „jednorękiego bandyty”, ponieważ po pociągnięciu za dźwignię nastąpi losowanie obrazków na elektronicznym ekranie. Jeśli ukaże się sekwencja tych samych ilustracji, gracz wygra piłeczkę dla czworonoga. Gdy właścicielowi psa nie poszczęści się, otrzyma gromkie brawa lub gratulacje emitowane z urządzenia. Z urządzenia można również pobrać biodegradowalne woreczki do sprzątania po psie.

Rekuperator będzie służył mieszkańcom przez około miesiąc.

„Urządzenie jest prototypem realizującym pewną ideę i – jak większość  rozwiązań powstałych w ramach akcji Think Blue na całym świecie – ma przez zabawę prowokować do zmiany postaw na bardziej proekologiczne. Rekuperator został przez nas przetestowany w procesie produkcji, ale prawdziwa próba to oddanie go do użytku mieszkańców Gdańska, Poznania i Torunia. Chcemy zobaczyć jak zareagują na urządzenie, czy maszyna będzie służyć celowi, dla którego została stworzona i co należy w niej jeszcze poprawić. Jeśli tylko pomysł się sprawdzi, nie wykluczamy postawienia kolejnych Rekuperatorów. Już zgłaszają się do nas przedstawiciele innych miast z prośbą o zainstalowanie naszych urządzeń na ich terenie.”  – mówi Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji marki Volkswagen w Volkswagen Group Polska. „Nie zastąpią one oczywiście zwykłych koszy i nie będą nam towarzyszyły przy każdym trawniku. Akcja ma bowiem przełamać w nas pewną barierę i zachęcać do sprzątania po psach oraz wytworzyć modę na czyste trawniki.”

Think Blue to inicjatywa Volkswagena, w ramach której firma inspiruje do dbania o środowisko za pomocą zabawy. Idea zachęca do indywidualnych eko-zachowań pokazując, że nawet drobne zmiany w codziennych zwyczajach mogą mieć znaczny wpływ na nasze wspólne otoczenie. W ramach promowania akcji od 2010 r. zrealizowano już ponad 360 projektów na całym świecie. I tak, zgodnie z założeniami idei, w Szwecji stanął kosz, który po wrzuceniu do niego śmieci emitował odgłos przedmiotu spadającego w głęboką przepaść. Włosi natomiast tuż przed Bożym Narodzeniem mieli szansę na otrzymanie zestawu ozdób choinkowych w zamian za gazety i plastikowe butelki umieszczone w specjalnej maszynie. Te nietypowe urządzenia nie tylko przełożyły się na bezpośredni efekt w postaci mniejszej ilości odpadów na ulicy, ale przede wszystkim przekonały uczestników zabawy, że ekologiczne zachowania nie muszą wiązać się z wyrzeczeniami, a wręcz przeciwnie – mogą dostarczyć wiele radości.

W ramach idei Think Blue Volkswagen zorganizował także konkurs ecodrivingu – „Think Blue. World Championship”. Kierowcy z całego świata zostali zaproszeni do mistrzostw, w których zwyciężył nie najszybszy, ale jeżdżący najoszczędniej. Zwycięzca polskich eliminacji, Kamil Kocimski, w odbywającym się w Niemczech finale, w walce z mistrzami z pozostałych państw, zajął bardzo dobre 7. miejsce, zużywając jedynie 3,75 litra paliwa na 100 km.

Volkswagen w swoich samochodach od lat wykorzystuje ekologiczne rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa i emisję CO2. Natomiast w ramach akcji „Think Blue. Factory” w zakładach marki na całym świecie – także w Poznaniu – do 2018 roku obniżone zostanie zużycie energii, wody, generowanie odpadów i emisji CO2 z produkcji o 25% na każdy wyprodukowany samochód.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS