Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-08-04

A A A POLEĆ DRUKUJ

Rekordowe lato Kaktusa – sprzedano już o 60% więcej lodów tej marki niż w zeszłym roku!

150x110

Popularność lodów Kaktus bije na głowę pozostałe zimne przekąski. Znane lody na patyku z zieloną polewką wywodzą się z Niemiec. W Polsce w sklepowych lodówkach pojawiły się po raz w pierwszy w 1994 roku. Po ponad 20 lat Kaktus stał się jednym z najpopularniejszych lodów. Jest uwielbiany zarówno przez dzieci, jak i dorosłych. W tym roku Nestlé planuje sprzedać aż 44 mln sztuk Kaktusa w Polsce. Cel wydaje się realny, ponieważ już na półmetku wakacji kupiono aż o 60% więcej lodów tej marki niż w całym zeszłym roku, a planowany wzrost na ten rok to 80%. 

Kiedy w 1994 roku Kaktus trafił po raz pierwszy do sprzedaży w Polsce, nie było pewne, czy podbije serca konsumentów. W ciągu ponad 20 lat popularność Kaktusa przerosła najśmielsze oczekiwania – stał się on kultową lodową marką, bijąc pod tym względem na głowę pozostałe marki lodów impulsowych w Polsce. Jest to również jeden z flagowych produktów Nestlé w 150-letniej historii firmy. Produkowany w fabryce w Namysłowie, Kaktus jest również eksportowany i sprzedawany poza granicami naszego kraju – polskie Kaktusy trafiają do wielu państw Europy, znajdziemy je m.in. w krajach Bałtyckich, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Austrii, Niemczech, Hiszpanii, Finlandii, Szwajcarii w Serbii czy Włoszech. Eksport Kaktusa stanowi ponad 50% namysłowskiej produkcji tego lodowego deseru. Drugie tyle lodów Kaktus sprzedaje się w Polsce.

Smaki Kaktusa

Przez wiele lat Kaktus był monoproduktem – bez zmienionej receptury ani dodatkowych wariantów smakowych. W 2013 roku Nestlé postanowiło wprowadzić dodatkowe warianty. W ten sposób w 2015 roku w sklepowych lodówkach pojawił się Kaktus jabłkowo-cytrynowy, a w tym roku Kaktus z długą polewką. Tegoroczną nowość stworzono na specjalne życzenie konsumentów, którzy nieustanie prosili Nestlé o Kaktusa w długiej polewce. To ona sprawia, że Kaktus jest tak uwielbiany. Koncern ma w planach wprowadzenie w przyszłym sezonie kolejnych nowych odsłon tego kultowego produktu.

Rekordowe lato 2016

Jak prognozuje Nestlé, 2016 rok będzie rekordowy, jeżeli chodzi o sprzedaż lodów Kaktus. Koncern planuje sprzedać w Polsce 44 mln sztuk Kaktusa, czyli o 80% więcej niż w ubiegłym roku, gdy konsumenci kupili Kaktusa 24,6 mln razy. Cel może zostać osiągnięty jeszcze w sierpniu, ponieważ już teraz udało się prześcignąć zeszłoroczny wynik aż o 60%.

Sposób na sukces

Historia budowania marki zaczęła się od 2013 roku, gdy ruszyła kampania reklamowa „Z czego Kaktus ma polewkę”. Dwuznaczne hasło łatwo zapadało w pamięć i kojarzyło się pozytywnie z marką. Poprzez zabawną reklamę komunikowano to, co konsumenci uwielbiają w Kaktusie – jego polewkę. – Nasza strategia komunikacji oparta jest na byciu blisko konsumenta i tworzeniu Świata Kaktusa razem z nim. Właśnie z tego powodu nasze wszystkie aktywności ukierunkowane są na włączenie do zabawy konsumenta. Nie zależy nam na jednokierunkowej komunikacji, jaką daje standardowa reklama TV. Co roku przygotowujemy coś nowego, co zaskoczy dzieci– mówi Agnieszka Cisło, Group Brand Manager w Dziale Lodów, Nestlé Polska S.A.

Link do reklamy „Z czego Kaktus ma polewkę”: https://youtu.be/9TAXf7EtZsw

Z kolei w 2015 roku popularny wśród młodzieży youtuber Jdabrowsky stworzył Republikę Kaktusa w Minecraft. W tym roku Jaś „wyszedł” z wirtualnego świata i wraz z marką Kaktus uczestniczył w Mistrzostwach Polski w Jeździe Wyczynowej na Hulajnodze oraz w Projekcie Plaża, gdzie można go było spotkać w strefie Republiki Kaktusa.

Kaktus to nie tylko produkt, ale już styl bycia. To marka, z którą młodzi konsumenci chcą się utożsamiać. Republika Kaktusa na Facebooku ma prawie pół miliona fanów. To oni są najlepszymi ambasadorami marki. Rozmawiamy z nimi codziennie i słuchamy ich pomysłów. Dzięki temu powstają nowe produkty i pomysły na komunikację marki. To jest właśnie marketing emocji, który Kaktus wykorzystuje przy budowaniu swojej ponadpokoleniowej rzeszy fanów – dodaje Agnieszka Cisło.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS