Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-02-23

A A A POLEĆ DRUKUJ

Program „Doceń polskie” partnerem SweetTARGów

Choć nie mają jeszcze bardzo długiej tradycji, SweetTARGi na stałe wpisały się już do kalendarza rzemieślników z całej Polski. W tym roku spotkanie firm z sektora cukierniczo-piekarskiego odbędzie się między 25, a 27 marca. Partnerem wydarzenia jest program „Doceń polskie”. Twórcy tego przedsięwzięcia propagującego rodzimą żywność przygotowali dla producentów m.in. strefę biznesową prezentującą laureatów programu oraz prelekcje i konsultacje dot. znakowania żywności. 

Tegoroczna, ósma już edycja, Targów Cukierniczych, Piekarniczych i Lodziarskich SweetTARGi będzie miała miejsce w dniach 25-27 marca 2017r. Wydarzenie odbędzie się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Partnerem spotkania branży jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”.

Program „Doceń polskie”
Przedsięwzięcie propagujące rodzimą żywność wysokiej jakości jest realizowane od 2011 roku. W ramach programu co kwartał organizowane są audytu żywności, podczas których specjaliści z branży spożywczej przyznają certyfikaty jakości wyróżniającym się wyrobom. Godłem programu mogą być sygnowane artykuły wysokiej jakości; posiadające odpowiedni wygląd i smak oraz cenę adekwatną do jakości. Decyzję o przyznaniu wyróżnień podejmują członkowie Loży Ekspertów na czele z mistrzem kuchni Mirkiem Drewniakiem. Honorowy patronat nad audytami żywności sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 

Propozycje dla zdobywców godła „Doceń polskie”
Z okazji katowickich targów twórcy przedsięwzięcia przygotowali ciekawe i różnorodne propozycje dla producentów żywności. - Z myślą o laureatach programu powstanie m.in. strefa biznesowa, w której prezentowane będą artykuły nagrodzone certyfikatem „Doceń polskie”. Naszym celem jest stworzenie dla nagrodzonych firm przyjaznej przestrzeni umożliwiającej wymianę doświadczeń i spotkań z innymi reprezentantami sektora - podkreśla Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. 

Warto odnotować, że firmy z sektora piekarsko-cukierniczego są zaangażowane w program „Doceń polskie” od samego początku jego funkcjonowania, czyli od 2011 roku. - Producenci słodyczy, piekarnie i lodziarnie regularnie przystępują do certyfikacji żywności. Dość powiedzieć, że co czwarty uczestnik poprzedniego audytu (który odbył się w lutym tego roku) reprezentował właśnie sektor piekarsko-cukierniczy - przypomina Marek Bielski. 

Konferencja i bezpłatne konsultacje dot. znakowania żywności
Udział programu „Doceń polskie” w targach będzie miał także wymiar edukacyjny. - Choć rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności obowiązuje od grudnia 2014 roku, zagadnienie to wciąż budzi wątpliwości producentów. Odpowiadając na potrzeby firm z szeroko pojętego sektora spożywczego przygotujemy prelekcje dostarczające praktycznej i cennej wiedzy - zapewnia Marek Bielski. 

Swoją wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie podzieli się Katarzyna Szatkowska, dietetyk i specjalista do spraw prawa żywnościowego Centrum Znakowania Żywności (centrumzz.pl). 

- Omówimy najbardziej nurtujące kwestie dot. oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych oraz treści etykiet i reklam. Z kolei podczas indywidualnych konsultacji producenci będą mogli uzyskać odpowiedzi na pytania bezpośrednio związane z ich działalnością. Zarówno konferencja, jak i konsultacje ze specjalistą są darmowe i otwarte dla wszystkich zainteresowanych - uzupełnia organizator programu „Doceń polskie”. 

Na gości programu „Doceń polskie” czekają bezpłatne zaproszenia. Zapraszamy do zarejestrowania się! Link do rejestracji http://www.sweettargi.abilet.pl/

Dlaczego warto odwiedzić targi?
Poprzednia, ubiegłoroczna, edycja targów zgromadziła 140 wystawców oraz 4900 odwiedzających z branży. W tym roku na gości czekają propozycje różnego typu. Przez cały weekend na scenie głównej targów, przy wielkanocnym stole, zagoszczą śląscy mistrzowie, którzy opowiedzą o swoich tradycjach rodzinnych.

Swoimi umiejętnościami i wiedzą na temat najnowszych trendów oraz technik dekorowania tortów podzielą się sugarcrafterzy i cukiernicy, nie zabraknie także prezentacji technik kuchni molekularnej w cukiernictwie. 

W sobotę (25 marca) śląsko-małopolskie trio cukierników przystąpi do próby ustanowienia rekordu Polski na najwyższą rzeźbę z czekolady plastycznej. Rzeźba ponad 2,5-metrowego japońskiego smoka ma być w całości wykonana ręcznie. Natomiast na poniedziałek (27 marca) zaplanowana jest próba pobicia rekordu na największą liczbę udekorowanych babeczek wielkanocnych. W akcji udział wezmą także dzieci i młodzież.

Podczas targów odbędzie się czwarte już Spotkanie dla Kobiet Branży: warsztaty rozwoju osobistego dedykowane paniom związanym z cukiernictwem, piekarstwem, lodziarstwem oraz dekoratorstwem cukierniczym. Z kolei uczniom kształcącym się w zawodzie piekarza i cukiernika dedykowany jest projekt „Warsztaty Młodego Przedsiębiorcy”. 

Po raz drugi na SweetTARGach będzie można podziwiać zmagania młodych cukierników podczas Ogólnopolskiego Konkursu Cukierniczego dla Szkół „Zdrowo - smacznie - artystycznie”. Prawdziwą ucztę dla miłośników kawy zapewnią zaś Mistrzostwa Polski Barista.

Szczegółowe informacje o wydarzeniu można znaleźć na stronie internetowej przedsięwzięcia, pod adresem http://www.sweettargi.fairexpo.pl/index.php. 

* * *

Tekst: Anna Koza/ Adventure Media

Zdjęcia: SweetTARGi 2016

 

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS