Choć nie mają jeszcze bardzo długiej tradycji, SweetTARGi na stałe wpisały się już do kalendarza rzemieślników z całej Polski. W tym roku spotkanie firm z sektora cukierniczo-piekarskiego odbędzie się między 25, a 27 marca. Partnerem wydarzenia jest program „Doceń polskie”. Twórcy tego przedsięwzięcia propagującego rodzimą żywność przygotowali dla producentów m.in. strefę biznesową prezentującą laureatów programu oraz prelekcje i konsultacje dot. znakowania żywności.
Tegoroczna, ósma już edycja, Targów Cukierniczych, Piekarniczych i Lodziarskich SweetTARGi będzie miała miejsce w dniach 25-27 marca 2017r. Wydarzenie odbędzie się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Partnerem spotkania branży jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”.
Program „Doceń polskie”
Przedsięwzięcie propagujące rodzimą żywność wysokiej jakości jest realizowane od 2011 roku. W ramach programu co kwartał organizowane są audytu żywności, podczas których specjaliści z branży spożywczej przyznają certyfikaty jakości wyróżniającym się wyrobom. Godłem programu mogą być sygnowane artykuły wysokiej jakości; posiadające odpowiedni wygląd i smak oraz cenę adekwatną do jakości. Decyzję o przyznaniu wyróżnień podejmują członkowie Loży Ekspertów na czele z mistrzem kuchni Mirkiem Drewniakiem. Honorowy patronat nad audytami żywności sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Propozycje dla zdobywców godła „Doceń polskie”
Z okazji katowickich targów twórcy przedsięwzięcia przygotowali ciekawe i różnorodne propozycje dla producentów żywności. - Z myślą o laureatach programu powstanie m.in. strefa biznesowa, w której prezentowane będą artykuły nagrodzone certyfikatem „Doceń polskie”. Naszym celem jest stworzenie dla nagrodzonych firm przyjaznej przestrzeni umożliwiającej wymianę doświadczeń i spotkań z innymi reprezentantami sektora - podkreśla Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Warto odnotować, że firmy z sektora piekarsko-cukierniczego są zaangażowane w program „Doceń polskie” od samego początku jego funkcjonowania, czyli od 2011 roku. - Producenci słodyczy, piekarnie i lodziarnie regularnie przystępują do certyfikacji żywności. Dość powiedzieć, że co czwarty uczestnik poprzedniego audytu (który odbył się w lutym tego roku) reprezentował właśnie sektor piekarsko-cukierniczy - przypomina Marek Bielski.
Konferencja i bezpłatne konsultacje dot. znakowania żywności
Udział programu „Doceń polskie” w targach będzie miał także wymiar edukacyjny. - Choć rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności obowiązuje od grudnia 2014 roku, zagadnienie to wciąż budzi wątpliwości producentów. Odpowiadając na potrzeby firm z szeroko pojętego sektora spożywczego przygotujemy prelekcje dostarczające praktycznej i cennej wiedzy - zapewnia Marek Bielski.
Swoją wiedzą i doświadczeniem w tym zakresie podzieli się Katarzyna Szatkowska, dietetyk i specjalista do spraw prawa żywnościowego Centrum Znakowania Żywności (centrumzz.pl).
- Omówimy najbardziej nurtujące kwestie dot. oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych oraz treści etykiet i reklam. Z kolei podczas indywidualnych konsultacji producenci będą mogli uzyskać odpowiedzi na pytania bezpośrednio związane z ich działalnością. Zarówno konferencja, jak i konsultacje ze specjalistą są darmowe i otwarte dla wszystkich zainteresowanych - uzupełnia organizator programu „Doceń polskie”.
Na gości programu „Doceń polskie” czekają bezpłatne zaproszenia. Zapraszamy do zarejestrowania się! Link do rejestracji http://www.sweettargi.abilet.pl/
Dlaczego warto odwiedzić targi?
Poprzednia, ubiegłoroczna, edycja targów zgromadziła 140 wystawców oraz 4900 odwiedzających z branży. W tym roku na gości czekają propozycje różnego typu. Przez cały weekend na scenie głównej targów, przy wielkanocnym stole, zagoszczą śląscy mistrzowie, którzy opowiedzą o swoich tradycjach rodzinnych.
Swoimi umiejętnościami i wiedzą na temat najnowszych trendów oraz technik dekorowania tortów podzielą się sugarcrafterzy i cukiernicy, nie zabraknie także prezentacji technik kuchni molekularnej w cukiernictwie.
W sobotę (25 marca) śląsko-małopolskie trio cukierników przystąpi do próby ustanowienia rekordu Polski na najwyższą rzeźbę z czekolady plastycznej. Rzeźba ponad 2,5-metrowego japońskiego smoka ma być w całości wykonana ręcznie. Natomiast na poniedziałek (27 marca) zaplanowana jest próba pobicia rekordu na największą liczbę udekorowanych babeczek wielkanocnych. W akcji udział wezmą także dzieci i młodzież.
Podczas targów odbędzie się czwarte już Spotkanie dla Kobiet Branży: warsztaty rozwoju osobistego dedykowane paniom związanym z cukiernictwem, piekarstwem, lodziarstwem oraz dekoratorstwem cukierniczym. Z kolei uczniom kształcącym się w zawodzie piekarza i cukiernika dedykowany jest projekt „Warsztaty Młodego Przedsiębiorcy”.
Po raz drugi na SweetTARGach będzie można podziwiać zmagania młodych cukierników podczas Ogólnopolskiego Konkursu Cukierniczego dla Szkół „Zdrowo - smacznie - artystycznie”. Prawdziwą ucztę dla miłośników kawy zapewnią zaś Mistrzostwa Polski Barista.
Szczegółowe informacje o wydarzeniu można znaleźć na stronie internetowej przedsięwzięcia, pod adresem http://www.sweettargi.fairexpo.pl/index.php.
* * *
Tekst: Anna Koza/ Adventure Media
Zdjęcia: SweetTARGi 2016
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70