Aby wziąć udział w konkursie „Portrety rodzinne”, należy zarejestrować się na stronie http://family.hotpoint.eu, a następnie, do 10 października br., umieścić na niej wybrane zdjęcie rodziny, dołączając jego tytuł. Uczestnicy konkursu mogą również, poprzez platformę konkursową, do 15 października głosować na zgłoszone zdjęcia.
50 zdjęć z każdego kraju, na które zostanie oddana największa liczba głosów, przejdzie do finału. Spośród nich Steve McCurry wybierze jedno najciekawsze, zwycięskie zdjęcie z każdego kraju. Rodziny uwiecznione na wybranych zdjęciach polecą do Nowego Jorku w okresie Bożego Narodzenia 2011 na spotkanie i sesję zdjęciową wykonaną przez słynnego dokumentalistę.
Wśród uczestników konkursu zostanie dodatkowo rozlosowane urządzenie marki Hotpoint o wartości do 4000 złotych.
- Hotpoint skupia się wokół wartości takich jak dom i rodzina, co odzwierciedla motto marki „Nasze pomysły. Twój dom”. Poprzez konkurs chcemy umożliwić polskim rodzinom przeżycie wspólnych wyjątkowych chwil podczas samego robienia zdjęć i trwania konkursu, a szczęśliwej zwycięskiej rodzinie już w samym Nowym Jorku. Ale także liczymy, że przesłane zdjęcia pozwolą nam uchwycić i zrozumieć, jak zmienia i rozwija się współczesna rodzina, aby móc najlepiej odpowiadać na jej potrzeby - mówi Daniel Czok, dyrektor ds. marketingu Indesit Polska.
Rozwiązanie konkursu „Portrety rodzinne” nastąpi na początku listopada 2011 roku, a sesja zdjęciowa będzie realizowana w okresie Bożego Narodzenia. Oprócz rodzin z Polski szansę na fotograficzną przygodę otrzymały rodziny we Włoszech, Czechach, Rumunii, Rosji, Turcji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii, Portugalii oraz na Ukrainie.
Informacje o konkursie oraz regulamin dostępne są na www.hotpoint.eu oraz http://family.hotpoint.eu. Jego przebieg można także śledzić na portalu społecznościowym Facebook pod adresem http://www.facebook.com/HotpointEU.
Informacje o marce:
Marka Hotpoint łączy przeszłość z przyszłością, tworząc nową generację produktów: ergonomicznych, intuicyjnych i bezpiecznych urządzeń domowych o stonowanym i wyrafinowanym stylu, które ułatwiają wykonywanie prac domowych. Innowacyjne projekty, które tworzą historię marki Hotpoint, to m.in. technologia Unibloc, jako pierwsza łącząca podstawowe elementy wyposażenia kuchni, takie jak kuchenka, lodówka i zmywarka, w kompaktową całość oraz modele z kategorii Open System tzw. OSA, w oryginalnym kształcie półkola, czy wyprzedzająca potrzeby klienta linia Newstyle.
Dzięki zgłębieniu najnowszych osiągnięć technologii cyfrowej i automatyki domowej, wśród produktów marki znajdują się m.in. Leon@rdo - pierwszy innowacyjny, multimedialny monitor kuchenny, oraz linia Ariston Digital.
Wyrafinowane wzornictwo Hotpoint to efekt m.in. udanej współpracy z japońskim architektem Makio Hasuike, która rozpoczęła się w 1968 r. i trwa do dziś. Jako najlepszy wyraziciel idei marki, jest on autorem między innymi takich pomysłów jak oryginalna, elegancka czterodrzwiowa lodówka Quadrio, oraz pralka Aqualtis, która pozwala na dopasowanie programów do każdego rodzaju ubrań.
Wprowadzenie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań pozwoliło również na znaczące osiągnięcia w kwestiach proekologicznych. Hotpoint oferuje urządzenia domowe oznaczone symbolem Ecotech, m.in. pralki, suszarki i zmywarki, które zapewniają maksymalną funkcjonalność przy obniżonym zużyciu zasobów wodnych oraz energii. Firma dąży także do zmniejszenia oddziaływania na środowisko swoich zakładów produkcyjnych, obniżając zużycie prądu, gazu, wody oraz emisję dwutlenku węgla.
Hotpoint jest znakiem towarowym firmy Indesit Company SpA.
Biografia Steve’a McCurry’ego
Steve McCurry, uznany za jednego z najlepszych współczesnych fotoreporterów, otrzymał wiele najważniejszych nagród fotograficznych. Jego wizytówką są kolorowe fotografie, na których, zgodnie z najlepszą tradycją dokumentalistyki, utrwala chwile z życia ludzi na całym świecie. Siła fotografii Steve’a McCurry wynika z faktu, że artysta posiada nietypową zdolność przekraczania granic języków oraz kultur, dzięki czemu utrwala historie ludzkich doświadczeń.
Urodzony w Filadelfii fotograf z wyróżnieniem ukończył College of Arts and Architecture na Uniwersytecie w Pensylwanii. Po dwóch latach pracy w mediach drukowanych wyjechał do Indii pracować jako niezależny fotoreporter, gdzie nauczył się wnikliwego obserwowania życia. Jego kariera nabrała tempa, kiedy w przebraniu tubylca przekroczył granicę z Pakistanu do Afganistanu - kontrolowanego wtedy przez powstańców, tuż przed atakiem wojsk Związku Radzieckiego. Wyjechał stamtąd, mając przyszyte pod ubraniami rolki filmów pełnych zdjęć – pierwszych fotografii, które ukazywały afgański konflikt. Okładka jego autorstwa dotycząca konfliktu wygrała prestiżowy Złoty Medal im. Roberta Capy dla najlepszego fotoreportażu zagranicznego, nagrodę dedykowaną fotoreporterom wykazującym wyjątkową inicjatywę i odwagę. Otrzymał też: nagrodę Fotoreportera Roku przyznawaną przez Narodowe Stowarzyszenie Fotoreporterów, pierwszą nagrodę w czterech kategoriach w konkursie World Press Photo, i dwukrotnie wyróżnienie Olivier Rebbot Memorial Award.
Prace Steve’a McCurry’ego były publikowane w najbardziej znanych magazynach na świecie, m.in. na łamach magazynu National Geographic, towarzysząc artykułom m.in. o Afganistanie, Tybecie, Iraku, Jemenie oraz o świątyniach Angkor Wat w Kambodży. Jego zdjęcie zrobione nieznanej afgańskiej dziewczynie z obozu uchodźców wielu znawców uznało za najbardziej rozpoznawalna pracę fotograficzną na świecie.
Fotograf wydał wiele książek, w tym: In the Shadows of Mountains (2007), Looking East (2006), Steve McCurry (2005), The Path to Buddha: A Tibetan Pilgrimage (2003), Sanctuary (2002), South Southeast (2000), Portraits (1999), Monsoon (1988), The Imperial Way (1985).