Problem ten może dotyczyć ponad 22,5 miliona Polaków, którzy przyznają, że aktywnie korzystają z komputera (ponad 51 proc. robi to codziennie lub prawie codziennie) - wynika z najnowszego badania GUS opublikowanego w styczniu br.
Taką sytuację chce rozwiązać polska firma IT Culture wprowadzając aplikację iME - będącą pierwszym na rynkach Europy narzędziem osobistej pomocy i zdalnego dostępu do konsultacji IT. Szacuje, że Polacy na naprawy sprzętu komputerowego wydają ponad 1,3 mld zł rocznie.
22,5 mln Polaków korzystających z komputera stwarza ogromny potencjał dla sektora usług pomocy informatycznej. Szacujemy, że rynek ten może być wart nawet 1,3 mld zł - podkreśla Robert Niczewski z działu marketingu iME.
Usługa iME pomoże w usuwaniu nagłych awarii niezależnie od miejsca, w którym znajduje się posiadacz komputera. Pozwoli osobom starszych skonfigurować pocztę, zainstalować drukarkę lub komunikator głosowy. Tym młodszym udzieli pomocy w wyborze aplikacji, rozwiążę problem z wirusem lub naprawi wolno działający Internet. Aplikacja może pomóc też przedsiębiorcom czy osobom prywatnym, którzy pilnie muszą zrealizować zlecenie o charakterze technicznym lub związanym z realizacją zamówienia e-commerce lub e-banking.
Usługę tę można najłatwiej porównać do prywatnego informatyka dostępnego z dowolnego miejsca na świecie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku, nawet w święta. Wszelkie naprawy niemal zawsze będą przeprowadzane zdalnie. Dzięki zainstalowanemu wcześniej oprogramowaniu informatycy uzyskają dostęp do komputera i samodzielnie pozbędą się wszelkich usterek. Oczywiście będzie możliwe obserwowanie ich pracy i tym samym nauczenie się radzenia sobie w podobnych sytuacjach.
Usługa dostępna będzie w 3 pakietach cenowych: kuponowym 19zł i 35zł oraz abonamentowym 80 zł. Wszystkie rodzaje kuponów iMe będzie można kupić zarówno przez Internet, jak też w najlepszych sklepach komputerowych i salonach prasowych.
Usługą zainteresowani są nie tylko producenci laptopów i komputerów stacjonarnych. Już w połowie bieżącego roku usługa ta doczeka się też wersji mobilnej, a specjaliści iMe będą pomagać użytkownikom wykorzystać pełnię możliwości nowego smartfonu lub tabletu.
* Raport : Społeczeństwo informacyjne w Polsce, GUS, 2015 / ** Badanie Square Trade 2014