- Im więcej wysłanych paczek, tym niższy koszt za każdą z nich
Poczta Polska zmienia swoją ofertę i udostępnia klientom przedpłacone Pakiety Paczki Korzyści pod nową nazwą: Pakiet PACZKA. Im więcej pakietów kupi klient, tym mniej zapłaci za nadanie poszczególnych przesyłek.
Oferta kierowana jest głównie do przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działalność w sektorze eCommerce i poszukują niedrogiej oferty wysyłki swoich produktów, którą mogą łatwo dopasować do własnych potrzeb.
Łatwe nadanie, szybka dostawa
Poczta oferuje cztery pakiety: Standard, Pobranie, Odbiór w Punkcie oraz Pobranie + Odbiór w Punkcie. Nazwy wiążą się z rodzajem oferowanej usługi. Wszystkie paczki są objęte gwarancją dostarczenia w terminie D+2, co w praktyce oznacza, że przesyłka dotrze do adresata nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych.
W jednym pakiecie znajduje się 10 przesyłek o masie do 5 kg lub 10 przesyłek o masie do 30 kg. Klient może zakupić dowolną liczbę pakietów, a im więcej kupi – tym większą otrzyma zniżkę. Np. za pięć pakietów po dziesięć paczek trzeba zapłacić 109,90 zł za każdy pakiet, ale gdy kupuje się ich dziesięć lub więcej cena spada do 99,90 zł za jeden pakiet.
– Zależało nam, żeby ulepszyć popularną wśród naszych klientów usługę. Poczta Polska wspiera biznes eCommerce, udostępniając takie usługi, które pomogą rozwijać własną firmę. I to właśnie daje Pakiet PACZKA. Korzyść z niego jest taka, że kupując przesyłki w pakiecie, oszczędza się na kosztach każdego nadania – mówi Sławomir Żurawski, odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rozwój segmentu paczkowo-kurierskiego oraz e-commerce.
Za pakiety można zapłacić on line oraz tradycyjnym przelewem. Raz kupiony pakiet ważny jest przez 30 dni kalendarzowych z możliwością przedłużenia ważności, jeśli kupicie kolejny. Właściciel sklepu internetowego, który zdecyduje się zakupić pakiety, będzie mógł nadać paczkę poprzez internetowy serwis „elektroniczny nadawca”. W ten sposób można też załatwić wszystkie pozostałe formalności. Potem wystarczy dostarczyć paczkę do wybranej wcześniej placówki pocztowej.
Strategia: kurs na ecommerce
Poczta Polska w swojej strategii mocno rozwija usługi i produkty dla eCommerce. Głównym obszarem wzrostu firmy będą paczki, przesyłki kurierskie i cały łańcuch wartości dla eCommerce. Poczta Polska chce osiągnąć w tym segmencie 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100 proc. Firma chce to osiągnąć dzięki zapewnieniu całego łańcucha wartości dla dynamicznie rozwijającego się sektora eCommerce. Oznacza to, że oprócz usług logistycznych, klienci eCommerce będą mogli korzystać z rozwiązań oferowanych przez Grupę Poczty Polskiej m.in. w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej.
Spółka stawia na wielokanałowy dostęp klienta do usług. Oznacza to, że klienci będą mieli swobodę wyboru najwygodniejszej dla siebie formy dostępu do oferty paczkowej m.in. dzięki planowanym inwestycjom w urządzenia samoobsługowe, których ok. 1000 Poczta Polska uruchomi w ciągu najbliższych pięciu lat. Poczta Polska umożliwi także klientom dostęp do jej usług paczkowych dzięki 10 tys. punktów odbioru paczek (placówki pocztowe i zewnętrzni partnerzy).
Strategia Poczty Polskiej zakłada, że do 2020 roku przychody z usług paczkowych, logistycznych i eCommerce zrównają się z przychodami z tradycyjnego rynku listów.
dostarczył infoWire.pl