Minął rok odkąd iStore.pl jako pierwszy w branży uruchomił dla swoich klientów serwis z projektami graficznymi w technologii Responsive Web Design – Grafoteka.istore.pl. Teraz zdecydował się na kolejny rewolucyjny krok – udostępnienie darmowego responsywnego szablonu dla wszystkich klientów.
Jak pokazują najnowsze badania TNS1 w posiadaniu smartfona jest już ponad 44% Polaków. Tym samym nasz kraj osiągnął już poziom średniej dla Europy z 2013 roku pod względem penetracji smartfonów. Jeśli takie tempo wzrostu się utrzyma, szacuje się, że na początku 2015 osiągniemy poziom 60%.
Statystyki te przekładają się wyraźnie na zwyczaje zakupowe Polaków:
- Ruch z mobile w naszych sklepach wynosi już 10%. U klientów, którzy zdecydowali się na wdrożenie projektu w RWD odwiedziny ze smartfonów i tabletów stanowią aż 25% ruchu, odsetek zamówień stanowi zaś nawet 20%. Co ważne, mobilni kupujący, szczególnie ci korzystający z tabletów, nabywają więcej produktów o wyższej wartości. Jest to więc bardzo cenna grupa dla właścicieli e-sklepów – opowiada Joanna Kozińska, Dyrektor Zarządzający iStore.pl.
Co jednak odstrasza od zakupów przez telefon? Przede wszystkim brak przyjaznego interfejsu. Z tego względu, z przeglądania danej strony przy użyciu smartfona, rezygnuje nawet 80% Internautów. Dlaczego zatem tak wielu właścicieli e-sklepów odkłada decyzję o wejściu w m-commerce? Na przeszkodzie stoi głównie cena. Choć część dostawców oprogramowania sklepowego oferuje już szablony w RWD, to jednak ich cena wynosi nawet kilka tysięcy. Platforma iStore.pl postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom klientów i jako pierwsza udostępniła responsywny szablon za darmo.
M-commerce się popularyzuje. Jako dostawcy oprogramowania mamy na to bezpośredni wpływ. Nie chcemy, by responsive web design był niedostępnym luksusem. Naszym priorytetem zawsze było dbanie o to, by sklep sprzedawał, dlatego w pierwszej kolejności stawiamy na narzędzia, które ułatwią naszym klientom docieranie z ofertą do kupujących. Z urządzeń mobilnych korzysta już prawie połowa Polaków. Teraz o tę grupę konsumentów będą mogły zawalczyć wszystkie nasze sklepy – tak decyzję o wdrożeniu domyślnego szablonu w RWD komentuje Joanna Kozińska.
Co wyróżnia szablon oferowany przez iStore.pl?
Zgodnie z najnowszymi trendami postawiliśmy na prostotę, minimalizm. Projekt jest czysty, nie rozprasza uwagi swoją skomplikowaną budową. Stąd nazwa Simple. Layout skupia się na ekspozycji produktów, bo to produkt jest najważniejszy w sklepie internetowym – dodaje Dyrektor iStore.pl.