– Przy tak dużym obszarze działalności, jaki prowadzi Grupa Cersanit, istniejące rozwiązanie Business Intelligence nie realizowało stawianych przed nim wymagań. Pojawiła się potrzebowała zapewnienia analitykom możliwość prostego i wygodnego tworzenia raportów i analiz, opartych na wiarygodnych i zawsze aktualnych danych. Pozwoliłoby to na lepsze zarządzenie całą Grupą dzięki możliwości sprawnego podejmowania decyzji opartych na właściwych przesłankach. Zapewnienie odpowiedniego poziomu raportowania wymusiło przeprowadzenie audytu dotychczasowego rozwiązania. W tym celu w 2010 roku nawiązano współpracę z Comarch. Niewystarczający poziom dotychczasowego rozwiązania BI, co potwierdził wynik przeprowadzonego przez Comarch audytu, zaowocował zacieśnieniem współpracy pomiędzy obydwoma firmami, i w efekcie wdrożeniem w Cersanit platformy Comarch Business Intelligence – mówi Marcin Falkiewicz, IT Application Department Manager w Cersanit.
– Realizacja celów postawionych przez Cersanit wymagała posiadania bardzo sprawnych i wydajnych narzędzi raportowych, umożliwiających prowadzenie bieżącej analizy działalności, jak również dających możliwość identyfikowania pojawiających się szans i zagrożeń. Dla Cersanit ważne było przede wszystkim zapewnienie kompetentnego zespołu analityków i programistów, który był w stanie zapewnić odpowiednio wysoki poziom usługi – mówi Michał Stadnicki, dyrektor Centrum Konsultingu Systemów Business Intelligence w Comarch.
– Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie, we współpracy ze specjalistami Comarch, modernizacji istniejącej hurtowni danych, a tym samym na stworzenie elastycznej i wydajnej platformy Business Intelligence – dodaje Marcin Falkiewicz.
Platforma Comarch Business Intelligence w Cersanit oparta została na rozwiązaniach Microsoft® oraz Comarch. Wybrano Microsoft® SQL Server 2008 R2 EE – jako technologię bazodanową, autorską aplikację Comarch Data Warehouse Manager do obsługi procesu ETL, oraz MS Excel, MS Analysis Services i Reporting Services jako narzędzia raportowe.
Zaimplementowane rozwiązanie zasilane jest z wielu zlokalizowanych geograficznie w różnych miejscach Europy źródeł danych, takich jak działające w grupie Cersanit systemy klasy ERP oraz pliki MS Excel.
Wdrożenie obejmowało przygotowanie modeli analitycznych: Analiza klienta, Magazyny, Maping klientów, Monitoring cenowy, Zamówienia, Zobowiązania, Należności, Polecenia Księgowania, Rentowność, Sprzedaż oraz Transport.
– Dzięki zastosowaniu platformy Comarch Business Intelligence wszystkie spółki wchodzące w skład Grupy Cersanit mogą nie tylko analizować płatności, politykę cenową, zamówienia, stany magazynowe, koszty transportu, dokumenty księgowe, ale również monitorować sprzedaż poszczególnych produktów w różnych ujęciach z dokładnością do pozycji na fakturze, przeprowadzać szczegółowe analizy klientów pod kątem ich zadłużenia, oraz badać rentowność całej Grupy, poszczególnych spółek, produktów czy też ich grup – mówi Łukasz Nowicki, dyrektor Centrum Wdrożeń Business Intelligence w Comarch.
Zastosowana w Cersanit platforma Comarch Business Intelligence jest rozwiązaniem elastycznym, cały czas rozwijanym o nowe możliwości.
– Platforma Comarch Business Intelligence pozwoliła nam na skoncentrowanie się na działalności podstawowej Grupy Cersanit, podejmowaniu właściwych decyzji, identyfikowaniu szans i zagrożeń, zamiast na sporządzaniu raportów. Comarch to solidny partner, posiadający wyspecjalizowaną wiedzę i umiejętności. Dzięki dużemu zaangażowaniu zespołu wdrożeniowego udało się sprostać naszym oczekiwaniom i osiągnąć postawione projektowi cele – mówi Marcin Falkiewicz.