"Dużo złota, dużo srebra i dużo brązu, i bardzo dobrze! Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie!" - powiedział Przemek Bogdanowicz, przewodniczący zarządu Klubu Twórców Reklamy rozpoczynając Galę.
W tegorocznej edycji KTR przyznano 181 nagród, najwięcej w kategoriach Digital & Mobile (32) i Warsztat Audio/Video (29), w której Opus Film dostał 5 nominacji, i w każdej z nich odebrał nagrodę. Najwięcej, bo aż 4 razy zwycięzcą okazał się Żywiec Manifest wyprodukowany na zlecenie Grupy Żywiec. Reklama triumfowała w następujących podkategoriach:
ZŁOTO za NAJLEPSZĄ REŻYSERIĘ (Michał Sabliński)
ZŁOTO za NAJLEPSZE ZDJĘCIA (Wojtek Zieliński)
SREBRO za PRODUCTION EXCELLENCE
SREBRO za CASTING
Żywiec Manifest "Chce się Ż" opowiada o polskim apetycie na życie, ciągłym nienasyceniu i chęci próbowania wciąż czegoś nowego. Spot ma charakter manifestu marki i składa się z pojedynczych scen, ukazujących różne emanacje nienasycenia życiem.
Drugim nagrodzonym spotem został Żywiec Browarnicy, który zdobył BRĄZOWY Miecz w podkategorii MUZYKA.
Żywiec Browarnicy to reklama z cyklu „Żywiecka Kronika Filmowa”, w której występują autentyczni pracownicy żywieckiego browaru. Ich pasji i wiedzy, niejednokrotnie przekazywanej z pokolenia na pokolenie, zawdzięczamy pięć najważniejszych wariantów piwa Żywiec: Bock, Porter, Marcowe, APA i Białe. Muzykę do reklamy skomponował Łukasz Lach.
Producentami obydwu nagrodzonych reklam są Michał Cichomski i Jarek Parzyjagła z Opus Film.