Kraków. Cradle of Genius – Case Study
CEL KAMPANII
Celem kampanii jest promocja miasta Krakowa wśród uczestników Światowych Dni Młodzieży oraz zachęcenie młodych ludzi z całego świata do podjęcia nauki na krakowskich uczelniach wyższych, związania swojej przyszłości z miastem, które jest inspirujące i stwarza mnóstwo możliwości do samorealizacji i rozwijania różnych pasji, w zakresie m.in. nauki, kultury czy sztuki.
GRUPA DOCELOWA
Odbiorcą kampanii jest bardzo precyzyjnie określona grupa docelowa, którą stanowią młodzi ludzie z całego świata, odwiedzający stolicę Małopolski w lipcu br., by uczestniczyć w spotkaniu z papieżem Franciszkiem podczas Światowych Dni Młodzieży 2016.
OPIS KONCEPCJI
Bogate historyczne i kulturalne dziedzictwo oraz renomowane uczelnie wyższe stanowią znak rozpoznawczy Krakowa. Miasto jest znanym ośrodkiem kulturalnym i edukacyjnym, które stworzyło wielowymiarową przestrzeń dla aktywności we wszelkich dziedzinach nauki, sztuki, sportu czy przedsiębiorczości. Ze stolicą Małopolski na przestrzeni wieków związanych było wiele wyjątkowych osobistości, które ukształtowały się i rozwinęły podczas nauki i pracy w tym mieście. Wśród nich było także wielu obcokrajowców.
Kraków jest bowiem szczególnym miejscem przyciągającym wyjątkowych ludzi – z wyczuwalnym genius loci, który sprzyja ujawnianiu się i rozwijaniu talentów, gdzie można z sukcesem realizować swoje ambicje i plany życiowe. Działo się tak na przestrzeni wieków, dzieje się także współcześnie. Stąd hasło kampanii: Kraków. Cradle of Genius (Kraków. Kolebka geniuszu).
REALIZACJA
Najlepszym sposobem na pokazanie zalet miasta, jest zaprezentowanie ludzi z nim związanych i ich sukcesów. W związku z tym powstała seria komunikatów wizualnych wykorzystujących wizerunki wybitnych postaci, których życie i działalność były lub są związane z Krakowem, ale również mają znaczenie dla szeroko rozumianej kultury światowej.
Wybrano zarówno postaci historyczne, które mogą być inspiracją dla młodych ludzi na różnych polach działalności: astronoma Mikołaja Kopernika; artystę Wita Stwosza oraz Królową Bonę, jak i współczesne: związanego artystycznie z Krakowem zdobywcę Oscara – Andrzeja Wajdę, świetnie prosperującego przedsiębiorcę i zwycięzcę rajdu Dakar – Rafała Sonika oraz autorytety w sferze duchowej: św. Jana Pawła II oraz papieża Franciszka.
Na potrzeby kampanii Kraków. Cradle of Genius stworzono usystematyzowany i klarowny przekaz, lekki, z dozą poczucia humoru i inspirujący odbiorców do działania i realizowania swoich życiowych planów właśnie w Krakowie.
Forma graficzna kampanii, w związku z wymogami zachowania spójności, nawiązuje do identyfikacji wizualnej Światowych Dni Młodzieży 2016.
Hasłem przewodnim wszystkich projektów jest zwrot: Are you ready (Czy jesteś gotowy…)? Uzupełnienie tego pytania nawiązuje do osiągnięć każdej z wybranych postaci, np. czy jesteś gotowy wygrać rajd Dakar, dokonać naukowej rewolucji lub zostać królową? W odpowiedzi znajduje się sugestia, że jest to możliwe jedynie w Krakowie, w mieście, którym ujawniają się i rozwijają wszelkie talenty – w kolebce geniuszy.
Komunikaty wizualne, opracowane w języku angielskim, prezentowane są na billboardach i citylightach umieszczonych w strategicznych częściach miasta, na ekranie na hali widowiskowo-sportowej Tauron Arena Kraków oraz na tramwaju, który w okresie trwania Światowych Dni Młodzieży 2016 będzie jeździł po ulicach miasta.
Kampania będzie trwać do 31 sierpnia 2016 roku.
Za przygotowanie koncepcji kreatywnej kampanii odpowiedzialna była warszawska agencja Delikatesy&Frykasy.
dostarczył infoWire.pl