W ostatnim czasie zdecydowanie maleje zainteresowanie deweloperów dużymi parkami handlowymi. Jednocześnie na popularności zyskują mniejsze parki handlowe w małych miejscowościach i galerie typu strip mall. Rozwój tego formatu przekłada się na dynamiczny rozrost takich sieci handlowych jak CCC, Jysk, Media Expert, Deichmann, Pepco, Rossmann, RTV Euro AGD, Neonet, KiK czy Martes Sport. Ciągle jednak najpopularniejszym formatem pozostają centra handlowe.
W ich przypadku widzimy odwrócenie trendu wyraźnego w poprzednich latach, kiedy deweloperzy chętniej wybierali mniejsze rynki. Jeszcze w tym roku w największych aglomeracjach powstanie znaczna ilość powierzchni handlowej, zarówno w istniejących już centrach handlowych cieszących się dużą popularnością, jak i w nowych obiektach. Z kolei właściciele starszych galerii handlowych stawiają na modernizację, co pozwoli im odzyskać lub utrzymać pozycję na rynku — mówi Renata Kusznierska, Dyrektor Zespołu Powierzchni Handlowych, CEE w DTZ.
dostarczył infoWire.pl