Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-07-15

A A A POLEĆ DRUKUJ

O gustach się dyskutuje, czyli co warszawiacy myślą o stacjach M2

Firma TestMeToo™, specjalizująca się w testowaniu produktów dostępnych na rynku przez społeczność, przeprowadziła test przestrzeni miejskiej, w którym przepytała 2100 mieszkańców stolicy o ich opinie i wrażenia dotyczące II linii metra, ze szczególnym naciskiem na ocenę wejść do metra. Ankietę przeprowadzono w maju i czerwcu 2015 r., a jej wyniki zostały poddane analizie przez platformę badawczą Brand Fibres należącą do VML Polska.


O ile II linia metra jako rozwiązanie komunikacyjne była oceniana najczęściej pozytywnie, o tyle wejścia do niej wzbudzały skrajne emocje. Respondentów podzieliły odczucia estetyczne (kolorystyka i komponowanie z otaczającą wejścia przestrzenią). Co piąty badany stwierdził, że wejścia wyróżniają się na tle przestrzeni. Nowe wiaty zostały zaprojektowane w taki sposób, że z daleka tworzą literę „M”. Lekkie szklane konstrukcje na stalowym stelażu osłaniają wejścia do wszystkich stacji. Każda z nich została wyróżniona innym kolorem. O ile ogólny odbiór wyglądu wejść został odebrany pozytywnie i mieszkańcy Warszawy uważają je za nowoczesne i dobrze widoczne, o tyle w kwestii komponowania się z otaczająca przestrzenią zostały ocenione negatywnie.


Na stacji Stadion Narodowy zamontowano daszki w kolorze jasnej zieli, kojarzącej się z murawą pobliskiego stadionu piłkarskiego. To właśnie ta stacja została wskazana przez prawie 30% testujących jako ta, która podoba się najbardziej. Swój wybór argumentowali dopasowaniem kolorystyki stacji do otoczenia.


M2 krzyżuje się z pierwszą linią metra na stacji "Świętokrzyska". Przystanek ten zajął drugie miejsce w ocenie stacji, które najbardziej spodobały się mieszkańcom stolicy. Grafiki znajdujące się na każdym peronie nowego odcinka warszawskiego metra zostały zaprojektowane przez światowej sławy artystę – Wojciecha Fangora. Niestety nie spodobały się one ankietowanym, którzy uważają je za niezbyt trafione, pstrokate i przede wszystkim – nieczytelne.


W ankiecie TestMeToo™, odnośnie samych wejść, warszawiacy wyrażali obawy, że ich lekka konstrukcja może nie wytrzymać opadów śniegu i uważają je za zbyt delikatne jak na warunki atmosferyczne, które panują w Polsce w okresie jesienno-zimowym. Podróżni zapytani o ocenę wizualną wejść do II linii metra najczęściej używali takich określeń jak: „widoczne”, „oryginalne” i „fajne”. W kwestii oceny użytkowej pojawiały się takie określenia jak „widoczne”, „wąskie” i „tłoczne”. Od otwarcia II linii metra w marcu br. nowym metrem przejechało się już ponad 7,6 mln pasażerów.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS