· 10 lat prac rozwojowych i 20 mld koron szwedzkich na inwestycje.
· Ponad 10 mln kilometrów jazd testowych.
· Światowe premiery w pięciu etapach.
· 40 000 klientów zostanie zaproszonych do zapoznania się z nową ofertą Scania w centrali w Södertälje.
· Koncentracja na zysku klientów poprzez precyzyjnie dobrane rozwiązania transportowe w postaci produktów i usług, które są przyjazne dla środowiska.
· Nowy model pozwala na ograniczenie zużycia paliwa średnio o 5 proc.
· Nowa gama pojazdów Scania wynosi na nowy poziom pojęcie marki premium.
Pojazdy Scania nowej generacji są efektem 10 lat prac badawczo-rozwojowych oraz inwestycji, których wartość wyniosła w sumie około 20 mld koron szwedzkich. Po wprowadzeniu nowej gamy pojazdów oferta Scania zostaje znacznie poszerzona, głównie dzięki wyjątkowemu systemowi modułowemu, łączności miedzy pojazdami oraz kompleksowej palecie usług zwiększających wydajność. Ważnym elementem oferty są także zrównoważone rozwiązania transportowe dostosowane do różnorodnych wymagań użytkowników działających na konkurencyjnym rynku przewozów. Klienci Scania będą mogli wykonywać powierzone im zadania transportowe w sposób przyjazny dla środowiska oraz korzystny z ekonomicznego punktu widzenia, niezależnie od branży i obszaru działań.
– Wprowadzenie pojazdów nowej generacji to bez wątpienia największa inwestycja w ciągu 125 lat istnienia firmy Scania. Jestem dumny z tego, że możemy zaprezentować produkty i usługi, dzięki którym otwieramy nowy rozdział w historii transportu i mamy nadzieję osiągnąć nowy poziom udziałów w rynku. Dziś oddajemy nie tylko nową gamę ciężarówek, ale także unikatowy zestaw zrównoważonych rozwiązań transportowych, które udostępniamy jako pierwsi na rynku. Głównym celem, który nam przyświeca jest zapewnienie klientom niezbędnych narzędzi pozwalających im osiągać zysk w jedynym biznesie, który naprawdę się liczy, czyli ich własnym – oświadczył Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania CV AB.
Pojazdy Scania nowej generacji są efektem 10 lat prac badawczo-rozwojowych. Nowa generacja aut wyróżnia się najnowocześniejszymi rozwiązaniami, jakie są dostępne w przemyśle motoryzacyjnym dla ciężarówek. Wraz z połączeniem pojazdów w ramach sieci przesyłania informacji, przewoźnicy reprezentujący różne typy transportu, którzy wybiorą rozwiązania Scania, mogą osiągnąć najniższy łączny koszt użytkowania.
Pojazdy Scania nowej generacji będą produkowane w fabryce firmy w Södertälje. Na początku produkcja będzie obejmować głównie samochody i usługi do transportu długodystansowego, jednak wraz z włączaniem kolejnych fabryk, gama pojazdów będzie systematycznie uzupełniana.
– Inżynierowie Scania włożyli wiele pracy w przygotowanie nowej gamy pojazdów. Najbardziej zauważalna jest oczywiście nowa kabina, jednak kluczową innowacją są wprowadzane przez nas nowe technologie i usługi. Dzięki nim użytkownicy zyskują dostęp do informacji na temat przewidywanych kosztów i przychodów wynikających z pełnionych zadań transportowych. Zależy nam na tym, aby nasi klienci mogli osiągać stały, pewny zysk, niezależnie od warunków, w jakich pracują. Zapewniamy nie tylko doskonały pojazd. Jesteśmy też gwarantem jakości i dyspozycyjności, a także oferujemy różnorodne usługi związane m.in. ze zdalnym przesyłaniem danych. Nowa gama produktów i usług Scania nadaje nowy sens pojęciu „premium” w branży samochodów ciężarowych – podkreśla Henrik Henriksson.
Dzięki udoskonalonym układom napędowym oraz rozwiązaniom zwiększającym aerodynamikę, nowa generacja ciężarówek Scania pozwala na ograniczenie zużycia paliwa na poziomie 5 proc.
Premiera nowej gamy pojazdów Scania zostanie przeprowadzona w kilku etapach, kolejno na różnych segmentach rynku. Jako pierwsi nowy model będą mogli zobaczyć klienci europejscy. Wkrótce zostaną wprowadzone też nowe warianty pojazdów, a cały proces zakończy się równoczesną premierą na rynkach poza Europą. Wśród modernizacji wprowadzanych przez ekspertów Scania najbardziej zauważalnym osiągnięciem jest redukcja spalania o 5 proc., którą uzyskano dzięki udoskonalonemu układowi napędowemu i lepszej aerodynamice.
Co najmniej 40 000 aktualnych i potencjalnych klientów Scania będzie miało okazję zobaczyć nowe pojazdy i samodzielnie je przetestować. Wraz z nowymi autami przedstawiciele Scania zaprezentują także zrównoważone rozwiązania dla transportu oraz kompleksowe usługi serwisowe, finansowe i ubezpieczeniowe. Informacje o nowej gamie pojazdów Scania będą dostępne również za pośrednictwem Internetu, mediów oraz 1700 dilerów Scania w ponad 100 krajach. Uroczysta premiera odbywa się dziś w Paryżu. Wydarzenie, w którym udział bierze około 1500 gości specjalnych, jest transmitowane online.