Z dniem 1 stycznia 2014 roku stanowisko prezesa Carrefour Polska objął Guillaume de Colonges. Zastąpił on dotychczasowego prezesa - Jean Anthoine, który rozpocznie nową misję w Grupie Carrefour.
Guillaume de Colonges związany jest z Carrefour od ponad 21 lat. Posiada duże doświadczenie zarówno w kompleksowym zarządzaniu przedsiębiorstwem jak również w operacyjnej działalności handlowej. W swojej karierze zawodowej zajmował liczne stanowiska zarządcze, realizując ambitne zadania, min. z zakresu ekspansji oraz przejęć spółek na arenie międzynarodowej.
Guillaume de Colognes swoją karierę zawodową w Carrefour, rozpoczął we Francji w 1992 roku.
Po 6 latach pracy został awansowany na dyrektora handlowego dział non-food w Polsce, gdzie odpowiadał m.in za otwarcia pierwszych sklepów Carrefour.
Następnie otrzymał nominację na dyrektora handlowego i logistyki Carrefour w Turcji, a w 2006 roku został dyrektorem ds. rozwoju supermarketów i odpowiadał za przejęcie 86 sklepów. W 2008 roku objął stanowisko COO (Chief Operation Officer) w Tajwanie (63 sklepy), po czym został nominowany na stanowisko prezesa Carrefour w Singapurze i Malezji. W 2010 roku powrócił do Turcji, gdzie jako CEO (Chief Executive Officer) Carrefour zarządzał 245 sklepami.
Guillaume de Colognes jest absolwentem nauk ekonomicznych, ukończył także Advanced Management Program w Harvard Business School w Stanach Zjednoczonych.
Guillaume de Colognes ma 45 lat, jest żonaty i ma trójkę dzieci.
Grupa Carrefour
Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i 2 największym detalistą na świecie.
O Carrefour Polska
Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 600 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. W portfelu Carrefour znajduje się także 20 centrów handlowych skupionych w dużych i średnich miastach, jest także jednym z liderów na rynku przymarketowych stacji paliw. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.