Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-01-30

A A A POLEĆ DRUKUJ

Niezależnie od wieku, uważamy Studniówkę za przełomowe wydarzenie

150x110

Wiele rzeczy dzieli pokolenia, ale jest coś, co tworzy wspólnotę doświadczeń, tym wydarzeniem jest studniówka. Mimo coraz większej dostępności do różnych form rozrywki, studniówka pozostaje przełomowym wydarzeniem i stanowi kamień milowy naszej młodości.

Studniówka przypomina nam, że za chwilę skończy się szkoła i coraz mniej czasu zostało na przygotowania do egzaminu maturalnego. To wtedy kupujemy pierwszy garnitur, przedstawiamy swoją sympatię rodzicom i umawiamy pierwszą wizytę u kosmetyczki. W ramach cyklicznego badania opinii – Barometru Providenta okazuje się, że mimo coraz szybszego wchodzenia w dorosłość i zwiększonej dostępności do różnych form rozrywki, dla większości badanych studniówka dalej stanowi ważne, przełomowe wydarzenie (71%).

Niezależnie od tego czy pytamy kogoś z pokolenia naszych rodziców, czy osobę, którą stosunkowo niedawno przystąpiła do matury to zgodność faktów i opinii odnośnie tego wydarzenia jest zadziwiająco wysoka – mówi Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

Zarówno badani należący do pokolenia X (obecni 31-45 latkowie) jak i osoby w wieku powyżej 45 lat w ponad 40% oceniają, że udział w studniówce był bardzo ważnym momentem w ich życiu.

Co dziesiąta para zostaje małżeństwem

Ponad 30% badanych przyznaje, że utrzymuje bliski kontakt ze swoim studniówkowym partnerem. Natomiast niezależnie od wieku blisko 10% respondentów deklaruje, że swojego partnera wybrało na przyszłego małżonka. Najczęściej do podtrzymywania więzi ze swoim partnerem z balu przyznają się mieszkańcy miast pow. 50 tys. mieszkańców (69%).

Wraz z wiekiem zmieniamy otoczenie i szukając stabilizacji, skupiamy się na aktualnych, najbliższych relacjach. Te z młodości pozostają często tylko miłym wspomnieniem – komentuje Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

Pierwsza ważna impreza

Niezależnie od wieku i płci dla blisko 60% badanych Studniówka była pierwszym uroczystym balem, na którym spędzili całą noc. 33% mężczyzn przyznaje, że wtedy po raz pierwszy spróbowało alkoholu, w przypadku kobiet odsetek ten wynosi prawie 23%. Dla 8% respondentów była to możliwość przedstawienia swojego partnera rodzicom.

Studniówka to również pierwsze spotkanie z dorosłymi, finansowymi przyjemnościami. Blisko 42% kobiet przyznaje, że wtedy po raz pierwszy odwiedziła kosmetyczkę. Dla blisko połowy mężczyzn (52%) była to okazja do kupienia pierwszego, dobrze skrojonego garnituru.

Studniówka jest wydarzeniem potwierdzającym nasze wejście w dorosłość, dlatego to wtedy próbujemy nowych rzeczy. Przyjemności dotąd zarezerwowane dla naszych rodziców, stają się dla nas bardziej przystępne – stwierdza Przemysław Kasza.

Pułapka finansowa

Niezależnie od wieku blisko 15% badanych uważa, że studniówka jest wydarzeniem, przy którym należy uważać na koszty. Do większych wydatków najbardziej skłonni są młodzi (59%). Gdyby jednak można było zredukować koszty, blisko 60% zdecydowałoby się na taki krok.

Studniówka to przede wszystkim wydarzenie towarzyskie, dlatego chcemy jak najlepiej się zaprezentować przed naszymi rówieśnikami. Warto jednak z rozsądkiem podchodzić do mnożących się wydatków i pamiętać, że to nie ostatnia impreza w naszym życiu – podsumowuje Przemysław Kasza.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie klientów, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych Polaków. Provident obsługuje aktualnie ponad 853 tysięcy klientów w całej Polsce, dzięki czemu wyniki badania pokazują prawidłowości i zachowania, które są charakterystyczne dla Polaków o średnich
i niższych dochodach.

* Badanie zrealizował PBS w dniach 16-18.01.2015 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+. Odpowiadający: maturzyści, którzy brali udział w studniówce.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS