Networking to niepowtarzalna szansa na rozwój własnego przedsiębiorstwa poprzez sieć wzajemnych kontaktów. Można by w pierwszym odruchu pomyśleć, że poszukiwanie informacji i nowych kontaktów nie jest rzeczą wymagającą szczególnych zdolności ani zaangażowania.
Tak jednak nie jest. Nie sztuką jest bowiem zdobyć kilka informacji, czy numerów telefonów, ale warto przy tym zauważyć, że są to jednak „zdobycze” doraźne, korzystne tylko w krótkiej perspektywie. Realnie wartościowe okazują się więc być te kontakty, które są zdobyte w ramach networkingu, gdyż opierają się na solidnej podstawie, jaką jest zaufanie.
Specjaliści z BNI Polska od lat uczą polskich przedsiębiorców, zrzeszonych w ramach organizacji, że za największymi sukcesami firm zawsze kryje się nienaganny wizerunek marki oraz pozytywne rekomendacje, jakich udzielają partnerzy biznesowi. Warto więc poszerzyć strategię rozwojową właśnie o networking dla sprzedawców i wybiec myślą nieco dalej niż na najbliższe miesiące w planowaniu własnej działalności.
Rzetelny networking, jak choćby w przypadku BNI, opiera się bowiem na cotygodniowych spotkaniach w ramach określonych grup tematycznych, na których dyskutowane są bieżące problemy i sposoby efektywnego działania na polskim i światowych rynkach. Członkowie grupy doskonale się znają, dlatego też polecają sobie wzajemnie oraz swoim klientom usługi partnerów z grupy, bo wiedzą, że rekomendacja dotyczy sprzedawcy rzetelnego i uczciwego.
To zaufanie, jakim obdarzany jest przedsiębiorca, wymaga też i od niego samego ciężkiej pracy nad jakością usługi, ale w ostateczności skutkuje siecią wzajemnych kontaktów i sprawdzonych informacji, dzięki którym o wiele łatwiej prowadzić biznes. Networking to coś więcej niż zwykła wymiana. To budowanie relacji międzyludzkich, na podstawie których można przez wiele lat pozyskiwać wartościowe kontrakty i skutecznie działać na rynku.