W zależności od stanu finansowego przedsiębiorstwa środki te mogą zostać przeznaczone na różne cele, jak na przykład prezenty dla pracowników - firmowe kalendarze, długopisy i pendrive`y czy imprezy integracyjne. W perspektywie zbliżającego się kryzysu nie są to jednak wydatki, na które właściciele firm patrzą przychylnym okiem. Zdecydowanie lepiej przyjmowane są przez nich prezenty, które pracownicy będą mogli wykorzystać w swojej codziennej pracy. Elektrykowi bardziej potrzebny będzie nowy multimetr niż kilkanaście długopisów z logiem firmowym. Kierownicy inwestując nadwyżki w sprzęt tego typu pozwalają firmie zaoszczędzić w przyszłości na produktach, które po jakimś czasie i tak należałoby wymienić.
- W ostatnim kwartale roku można zawsze zaobserwować zdecydowanie rosnące zapotrzebowanie na zestawy narzędzi, lutownice, mierniki, odzież BHP lub inne produkty, w które można wyposażyć pracowników. Produkty te zużywają się stopniowo z racji ciągłego ich wykorzystywania, dlatego firmy posiadające nadwyżki budżetowe chętnie zaopatrują się w nie z wyprzedzeniem – opowiada Karol Staniszewski z Centrum Sprzedaży Elektroniki i Elektrotechniki.
Ostatni kwartał jest więc najgorętszym okresem w hurtowniach materiałów i narzędzi budowlanych. Wiele z nich dostrzegając zmieniające się podejście w branży budowlanej co do źródeł zaopatrzenia, otworzyło sprzedaż on-line, tym samym zwiększając pole wyboru dla klientów, którzy nie są już skazani na lokalnych sprzedawców. Taka zmiana skutkuje oczywiście koniecznością obniżenia cen na produkty związaną z większą konkurencją między hurtowniami.