Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-12-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

METRO GROUP kończy rok obrotowy 2013/14 z pozytywnym wynikiem

Düsseldorf, 16 grudnia 2014: W roku obrotowym 2013/14 METRO GROUP z powodzeniem kontynuowało wdrażanie procesu transformacji i osiągnęło swój cel: EBIT wyniósł 1,727 milionów euro, natomiast sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 1,3%, co było zgodne z wcześniejszymi oczekiwaniami. 

„Poczyniliśmy znaczny postęp we wszystkich działaniach biznesowych, poprzez konsekwentne koncentrowanie się na grupach klientów, w obszarze zasięgu, usług i marketingu wielokanałowego” – powiedział Olaf Koch, prezes METRO AG. „Tendencja ta znajduje swoje odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych. Szczególnie udany był czwarty kwartał ze wzrostem obrotów like-for-like we wszystkich działach sprzedaży. W celu utrzymania tempa rozwoju biznesu, w roku 2014/15 nie będziemy jedynie kontynuować procesu transformacji METRO GROUP, ale również dążyć do intensyfikacji działań”. Ponadto METRO GROUP dodatkowo wzmocni swój fundament finansowy, istotnie zmniejszając zadłużenie netto o 736 milionów euro.

Pozytywny początek roku obrotowego 2014/15, przypadający na początek października, zanotowały również działy sprzedaży METRO GROUP. W Niemczech wzrost sprzedaży w okresie świątecznym widoczny był w pierwszych dwóch tygodniach grudnia. Zdecydowanie lepiej w porównaniu do listopada, kiedy to rozpoczął się bożonarodzeniowy sezon świąteczny. Rekordowy wzrost sprzedaży rok do roku udaje się osiągnąć w METRO Cash & Carry oraz Media – Saturn. METRO GROUP przewiduje ogólny zadowalający wynik w okresie świąt 2014.

Dzięki systematycznemu wdrażaniu strategii, oprócz szeregu prowadzonych działań i inicjatyw, wszystkie działy sprzedaży przyczyniły się do udanej transformacji METRO GROUP w roku obrotowym 2013/14.

W 2014 r. METRO Cash & Carry obchodziło jubileusz 50-lecia założenia, we wszystkich 28 krajach należących do grupy. W tym samym czasie rozpoczęliśmy nową kampanię brandingową. Ważną częścią jubileuszu było wspólne świętowanie z naszymi klientami i pracownikami z Berlina, Düsseldorfu i Mulheim, gdzie firma została założona. Międzynarodowa kampania promocyjna przyczyniła się do znacznego wzrostu sprzedaży hurtowej. „W roku, w którym świętowaliśmy 50. jubileusz, zwiększyła się liczba odwiedzających nas osób, zaobserwowaliśmy ich większe zaangażowanie i entuzjazm, jednocześnie poszerzając grono nowych i odzyskując byłych klientów. Niezmiennie ważnym elementem w ramach jubileuszu, było okazanie wdzięczności i podziękowań za zaufanie, jakim obdarzyli nas nasi klienci” powiedział Olaf Koch.

Sprzedaż delivery (usługa dostaw) w METRO Cash & Carry nadal utrzymuje się w dynamicznej tendencji wzrostowej, osiągając w roku 2013/14 poziom 9,5% i wynosi 2,8 miliardów euro (w walucie lokalnej +13,6%). Wzrost widoczny jest również w udziale sprzedaży marek własnych – z 16,8% do 17,0%. METRO Cash & Carry ma na celu stopniowe oddzielenie usługi delivery od hurtowni i wdrożenie profesjonalnego konceptu dystrybucji żywności.

METRO Cash & Carry w roku obrotowym 2013/14 zwiększyło łączną sprzedaż w walucie lokalnej o 2,0%. Jednakże w związku z silnym spadkiem wartości waluty, łączna sprzedaż w przeliczeniu na euro spadła o 2,1%, osiągając 30,5 miliarda euro. Natomiast sprzedaż like-for-like w walucie lokalnej wzrosła o 1,0%.

W Niemczech, sprzedaż METRO Cash & Carry spadła nieznacznie o 0,4% i wyniosła 4,8 miliardów euro (spadek o 0,3% w ujęcie like-for-like). W ciągu roku obrotowego 2013/14, odnotowano niewielką poprawę trendu, który był spowodowany sukcesem wprowadzenia odnowionej gamy produktów. Całkowita sprzedaż like-for–like w METRO Cash & Carry wzrosła w czwartym kwartale roku 2013/14, który jest piątym kwartałem z rzędu odnotowującym wzrost.

Działania związane z obchodami 50. rocznicy działalności, miały szczególnie zauważalny, pozytywny wpływ we wrześniu.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS