MasterCard wraz z Child & Youth Finance International opublikują przewodnik podczas Światowego Tygodnia Finansowego
19 marca 2014 r. – Firma MasterCard oraz organizacja Child & Youth Finance International (CYFI) zapowiedziały opublikowanie przewodnika zatytułowanego "Banking a New Generation: Developing Responsible Retail Banking Products for Children and Youth". Jego premiera odbędzie się podczas obchodów Światowego Tygodnia Finansowego i pomoże instytucjom, organizacjom pozarządowym i rządowym znaleźć odpowiedź na pytanie: jak tworzyć nowatorskie produkty bankowe i płatnicze dla dzieci i młodzieży?
Na świecie, spośród 2,2 miliarda młodych ludzi w wieku 15 – 25 lat, zaledwie 37,9% posiada tradycyjne produkty bankowe takie, jak rachunek bieżący, oszczędnościowy lub kartę płatniczą. Celem MasterCard oraz CYFI jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie odpowiedzialnego zarządzania finansami. Bez tej wiedzy młodzi ludzie nie będą w stanie świadomie oszczędzać ani inwestować w swoją przyszłość.
Aby ułatwić instytucjom finansowym, oraz innym zainteresowanym podmiotom, zrozumienie i stosowanie się do wytycznych przewodnika, organizacja CYFI we współpracy z firmą MasterCard, w dniu 17 marca 2014 r. przeprowadzą webinarium poświęcone następującym zagadnieniom:
- Główne zasady projektowania odpowiedzialnych produktów finansowych dla dzieci i młodzieży;
- zaangażowanie instytucji finansowych w edukację finansową dzieci i młodzieży;
- kluczowe cechy segmentu produktów dla dzieci i młodzieży;
- cechy dobrego produktu, przyjaznego dla dzieci i młodzieży;
- czynniki, które powinny być uwzględnione w procesie opracowywania produktu.
„Celem naszej współpracy z CYFI jest zwiększenie dostępu do produktów finansowych i usług skierowanych do młodych ludzi, dzięki którym będą oni mogli oszczędzać z myślą o przyszłości i realizować swoje cele takie, jak na przykład zdobycie wyższego wykształcenia.” – powiedziała Anna Zanghi, Global Lead of Youth Segment Product, MasterCard.
„Osoby w wieku poniżej 25 lat stanowią około połowę populacji światowej. Umożliwienie im realizacji marzeń wymaga wspólnych działań sektora publicznego, prywatnego i społecznego” - twierdzi Jeroo Billimoria, Managing Director CYFI. – „Mamy nadzieję, że nasza współpraca z MasterCard pozwoli wziąć pod uwagę potrzeby młodzieży podczas projektowania produktów bankowych.”
„Jesteśmy dumni z udziału MasterCard w tym przedsięwzięciu. Kwestie związane z odpowiedzialną edukacją, zwłaszcza przyszłych konsumentów, są bardzo bliskie filozofii naszej firmy. Ta współpraca daje szanse na stworzenie usług zaprojektowanych pod kątem potrzeb młodego pokolenia” – dodał Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.
Obchodzony w ponad 90 krajach na całym świecie Światowy Tydzień Finansowy to okazja do nawiązania dialogu z młodymi ludźmi, na temat ich przyszłości finansowej. Jest to również wyraźny sygnał dla instytucji finansowych do zmiany podejścia na bardziej przyjazne dzieciom i młodzieży, oraz zapewniające im dostęp do odpowiedniej edukacji i produktów. Szczegółowe informacje na temat Światowego Tygodnia Finansowego można znaleźć pod adresem: www.globalmoneyweek.org
O organizacji Child & Youth Finance International (CYFI)
CYFI to działająca od lipca 2011 r. organizacja non-profit z Amsterdamu. Celem jej działania jest zwiększanie włączenia finansowego oraz edukacja dzieci i młodzieży pod kątem obywatelstwa gospodarczego tak, aby każde dziecko, kończąc szkołę podstawową, posiadało edukację finansową oraz własny rachunek bankowy. Celem ruchu międzynarodowego pod egidą CYFI, zapoczątkowanego w kwietniu 2012 r., jest dotarcie do końca 2015 roku do 100 mln dzieci w 100 krajach. CYFI dotarła już do ponad 18 mln dzieci i młodzieży na całym świecie, i rozpoczęła współpracę z interesariuszami w ponad 100 krajach. CYFI zbudowała globalne zasoby wiedzy, dzieląc się narzędziami w zakresie najlepszych praktyk i badań branżowych. Szczegółowe informacje na temat organizacji można znaleźć pod adresem: www.childfinanceinternational.org.