Do realizacji tej idei autorka zaprosiła 25 utalentowanych polskich ilustratorów, którzy narysowali (lub zinterpretowali) wybrane przez nią przedmioty. Jednym z nich jest grzejnik Heatwave firmy Jaga, który reprezentuje ważną zmianę, jaka zaszła w branży kaloryferów. W momencie swojej premiery, która miała miejsce w Mediolanie w roku 2007, Heatwave na zawsze przewartościował pojęcie dekoracyjności grzejnika i otworzył urządzeniom grzewczym drogę w kierunku estetycznej swobody. Dzięki kaloryferowi-ornamentowi grzejnik może nie tylko grzać, ale również zdobić wnętrze. Wymiar artystyczny, jeden z priorytetów firmy Jaga, ma również znaczenie ekologiczne – z pięknym przedmiotem trudniej jest się rozstać, co znacznie wydłuża czas jego życia.
Przedsmakiem książkowej publikacji jest wystawa „Ilustrowany Elementarz Dizajnu”, którą będzie można zobaczyć podczas „Łódź Design Festival”. W Muzeum Książki Artystycznej przy ul. Tymienieckiego 24, w dniach 18-28 października będzie można, kartka po kartce, obejrzeć „Elementarz...” w dużym formacie. – Każdy przedmiot będzie miał swoją metryczkę tak, aby widzowie mogli dowiedzieć się np. kto zaprojektował słynny scyzoryk szwajcarskiej armii czy butelkę kultowego napoju oraz w którym roku powstały najbardziej pożądane trampki na świecie – mówi Ewa Solarz, autorka książki i jednocześnie kurator wystawy.
Firma Jaga, która jest jednym z patronów wernisażu, zwraca szczególną uwagę na stronę 34 „Ilustrowanego Elementarza Dizajnu”, na której młoda ilustratorka, Joanna Gniady narysowała grzejnik Heatwave.
– Polecamy tę książkę, ponieważ jest ona jasnym punktem na mapie literatury dziecięcej – mówi Dariusz Majchrzak z firmy Jaga Polska. – Nie do przecenienia jest walor edukacyjny publikacji, która w prosty i przyjazny sposób zwraca uwagę na tzw. wyższe wartości.
Więcej informacji na temat oferty grzejników marki Jaga można znaleźć na stronie internetowej firmy Jaga Polska Sp. z o.o. pod adresem: www.jaga.com.pl