Firma LANĈERTO, sieć sklepów z ofertą modową dla mężczyzn, była gościem Omnichannel Retailing Forum 2015, pierwszej w Polsce konferencji, która kompleksowo porusza zagadnienia związane z transformacją sprzedaży sieci handlowych: z przejściem z modelu tradycyjnego do modelu omnichannel. W Forum wzięli udział przedstawiciele ponad 100 sieci handlowych i marek.
Gdy zmiany na rynku handlu detalicznego doprowadziły do powstania modelu multichannel, każdy nowy kanał kontaktu z klientem traktowany był oddzielnie. Jak wynika z raportu amerykańskiej firmy Interactive Intelligence, odejście od takiej filozofii i wprowadzenie jednolitego zarządzania wszystkimi kanałami, czyli strategii omnichannel, to przeważający obecnie trend.
„Marka LANĈERTO jest sprzedawana wyłącznie we własnych salonach firmowych zlokalizowanych w całej Polsce. Ten model dystrybucji ułatwia wdrożenie modelu omnichannel, gdyż mamy bezpośredni dostęp do konsumentów i możemy im zaproponować różne scenariusze zamawiania, odbioru czy zwrotów. Wszystko według indywidualnych potrzeb i wygody klientów” – mówi Tomasz Ciąpała, wiceprezes LANĈERTO SA.
Przejście na model omnichannel to skomplikowany i czasochłonny proces. Należy go zatem rozpocząć planując kolejne etapy. Wprowadzenie zintegrowanego systemu zarządzania kanałami pozwala uruchamiać kolejne z nich minimalnym nakładem kosztów i pracy.
W bieżącym roku firma zamierza uruchomić nowoczesne centrum logistyczne oraz sklep internetowy, a także zwiększyć swoją sieć dystrybucji. Na terenie całej Polski planowane jest otwarcie dziesięciu nowych salonów.
„Spółka LANĈERTO SA ma w planie w IV kwartale uruchomić sklep internetowy w pełni zintegrowany z całą siecią sprzedaży. Jednocześnie pod koniec III kwartału otwarte zostanie centrum logistyczne, które będzie wspierało nas w efektywnym działaniu w tym obszarze. Rok 2016 będzie rokiem konsekwentnego wdrażania strategii omnichannel” – dodaje Ciąpała.
LANĈERTO dysponuje ogólnopolską siecią 30 salonów sprzedaży zlokalizowanych w największych miastach Polski.