Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-04-20

A A A POLEĆ DRUKUJ

Kto zdobędzie certyfikat „Doceń polskie”? XVI audyt żywności odbędzie się 29 kwietnia w Czeladzi

Pieczywo, mięsa i wędliny, przetwory owocowe i warzywne, dania gotowe, mrożonki, nabiał, napoje, słodycze, a także wyroby marek własnych - to tylko niektóre grupy produktów wyróżnione dotychczas przez Lożę Ekspertów programu promocyjnego „Doceń polskie”. 29 kwietnia, podczas najbliższej certyfikacji żywności, specjaliści z branży spożywczej ocenią kolejne artykuły żywnościowe i uhonorują te najbardziej wartościowe.

29 kwietnia br. w Czeladzi (woj. śląskie), w Hotelu Szafran, odbędzie się XVI certyfikacja żywności organizowana w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.  Przedsięwzięcie, którego celem jest promowanie polskich wyrobów spożywczych i ich producentów jest realizowane od 2011 roku. Od samego początku istnienia programu, jego honorowym patronem jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Do tej pory odbyło się piętnaście audytów żywności, podczas których eksperci ocenili wszystkie zgłoszone produkty i przyznali certyfikaty wyróżniającym się artykułom spożywczym. 

W ciągu czterech lat swojego funkcjonowania, program zyskał uznanie producentów żywności, a jednocześnie zdobył zaufanie konsumentów, którzy przy podejmowaniu decyzji zakupowych zwracają także uwagę na widoczny na opakowaniu logotyp programu. Charakterystyczny, biało-czerwony znak, stylizowany na kontury Polski i zawierający napis „Doceń polskie”, podkreśla pochodzenie żywności, a jednocześnie potwierdza jej wysoką jakość, toteż o jego uzyskanie zabiega coraz więcej wytwórców.

- Rekomendacje Loży Ekspertów, wyrażone przyznaniem certyfikatu, to cenne narzędzie promocyjne, z którego w równym stopniu mogą korzystać wszyscy laureaci programu „Doceń polskie”. Ocenie podlegają wyłącznie wyroby, niezależnie od historii zakładu, jego zasięgu, wielkości i rodzaj produkcji - zwraca uwagę Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. - Cieszę się, że coraz więcej laureatów programu zgłasza do oceny kolejne produkty lub stara się o możliwość dalszego promowania godłem programu nagrodzonych wcześniej artykułów. To najlepsze potwierdzenie wysokiej rangi certyfikatu „Doceń polskie” i  zasadności naszych działań  - dodaje M. Bielski. 

Swój udział w najbliższym audycie żywności potwierdzili producenci niemal z całej Polski. Wśród nich znalazły się zarówno małe firmy rodzinne, jak i producenci o ugruntowanej pozycji na rynku krajowym. W gronie kandydatów do zdobycia laurów programu „Doceń polskie” po raz kolejny nie zabrakło także sieci handlowej oferującej wyroby marki własnej. Co istotne, większość firm nie poprzestaje na zgłoszeniu jednego wyrobu, lecz stara się zdobyć certyfikaty dla kilku propozycji ze swojego asortymentu. Taka postawa producentów dowodzi o ich zaufaniu zarówno do samego programu, jak i do wiedzy oraz kompetencji Loży Ekspertów oceniającej żywność. 

Wszystkie produkty spożywcze zgłoszone do audytu łączy posiadanie tzw. polskiego akcentu. Spełnienie tego kryterium jest głównym warunkiem wzięcia udziału w programie. - Ubiegający się o certyfikat artykuł żywnościowy musi być produkowany z polskich składników, w oparciu o tradycyjną polską recepturę lub powstawać na terenie naszego kraju. To konieczny warunek programu, którego misją jest promocji rodzimej żywności oraz jej wytwórców - podkreśla Karolina Szlapańska, organizator programu „Doceń polskie”.

W ostatnią środę kwietnia Loża Ekspertów, której członkami są specjaliści posiadający długoletnie doświadczenie w branży spożywczej, po raz szesnasty przyjrzy się produktom biorącym udział w certyfikacji. Każdy z jurorów indywidualnie oceni wszystkie wyroby, przyznając im punkty w skali 1-10 za trzy cechy: smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Loży przewodniczy Mirek Drewniak, mistrz kuchni, współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni, autor popularnych przewodników kulinarnych i wielu publikacji poświęconych żywności.

Certyfikat programu nie jest nadawany automatycznie wszystkim produktom biorącym udział w audycie. Godło promocyjne zdobywają tylko te wyroby, które uzyskają minimum 7,5 punktu. Tytułem TOP PRODUKT honorowane są natomiast artykuły, które podczas audytu otrzymają maksymalną liczbę punktów. Certyfikaty i tytuły są przyznawane na 24 miesiące. Po upływie tego okresu producenci mają możliwość zdobycia kolejnego certyfikatu - produkty są ponownie oceniane przez ekspertów decydujących o nadaniu godła „Doceń polskie”. 

Informacje na temat uhonorowanych dotychczas produktów i ich wytwórców są dostępne na blogu programu, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl. Regulamin przedsięwzięcia, jak również szczegółowe informacje na temat funkcjonowania programu można znaleźć natomiast na stronie www.docenpolskie.pl. 

* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy. 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS