10 grudnia w Warszawie trzej światowej klasy eksperci opowiedzą o wartości, jaką dla firm i instytucji ma reputacja. Podczas konferencji Roland Klein, były szef globalnej komunikacji Ericssona, Andrew MacDougaIl, były szef komunikacji i rzecznik Premiera Kanady oraz Anders Lindberg, założyciel największej skandynawskiej firmy public affairs i public relations przedstawią jak budować reputację firm i marek, jak dzięki reputacji prowadzić transparentne relacje z partnerami rządowymi oraz jak chronić reputację w dobie kryzysów w mediach społecznościowych.
O rosnącym znaczeniu reputacji w biznesie słyszy się coraz częściej. W obliczu zwiększonej kontroli działań korporacji – zarówno ze strony instytucji nadzorczych jak i konsumentów - dyrektorzy finansowi oraz liderzy międzynarodowego świata finansów zgodnie przyznają, iż są w stanie pogodzić się z krótkoterminową stratą finansową, aby długofalowo ochronić reputację firmy. Według badań przeprowadzonych przez Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) aż 76% zapytanych w sytuacji kryzysu wybiera reputację.
W skali globalnej, 65% ankietowanych stwierdziło, że ich organizacje przy podejmowaniu decyzji często lub zawsze biorą pod uwagę skutki finansowe ryzyka utraty reputacji. A prawie połowa (44 %) przyznała, że ich organizacje odrzucały finansowo atrakcyjne projekty, ponieważ ryzyko utraty reputacji było zbyt duże.
W odpowiedzi na te potrzeby, to, jak podejmować trafne decyzje, aby odpowiednio budować oraz chronić reputację będzie tematem konferencji „BEZCENNA REPUTACJA – chroni, mobilizuje, sprzedaje!” organizowanej przez Harvard Business Review Polska oraz MSLGROUP 10 grudnia w warszawskim hotelu Hyatt.
W pierwszej części konferencji Rolland Klein, były szef globalnej komunikacji Ericsson oraz DaimlerChrysler i założyciel niemieckiej firmy strategicznego doradztwa komunikacyjnego CNC (część MSLGROUP) przedstawi, w jaki sposób największe światowe firmy budują reputację, a także jakie korzyści biznesowe są efektem tych działań.
- Reputacja nie pojawia się w bilansie firmy, mimo to jest jednym z najważniejszych aktywów, jakie firma posiada. W bezpośredni sposób wpływa ona na to, czy inni ludzie, przedsiębiorstwa czy organizacje chcą z nami współpracować czy nie. Reputacja firmy to również jedno z najważniejszych wyzwań dla jej Prezesa, którego działanie i zachowanie ma największy wpływ na reputację przedsiębiorstwa – mówi Klein.
Działania lobbingowe oraz public affairs mają w Polsce często negatywne konotacje. Tymczasem dialog i współpraca między sektorem prywatnym i rządowym jest czymś niezwykle istotnym i najczęściej prowadzi do sukcesu dla obu stron. O tym jak prowadzić takie działania transparentnie i odpowiedzialnie opowie Andrew MacDougaIl, były rzecznik prasowy i szef komunikacji Premiera Kanady, od listopada 2013 roku Senior Advisor MSLGROUP w Londynie.
W trzeciej części uczestnicy dowiedzą się jak chronić reputację w erze nowych mediów. W dzisiejszych czasach reputacja naszej firmy nie należy w pełni do nas. Coraz częściej kryzysy rozpoczynające się od wpisu jednego niezadowolonego klienta lub pracownika i w ciągu kilku godzin rozprzestrzeniają się na wszystkie dostępne kanały – od mediów społecznościowych i Internetu po telewizję. To, co w pierwszej chwili dociera do kilkuset osób, kilka godzin później może być już newsem w telewizyjnych programach informacyjnych. Panel poprowadzi Anders Lindberg, założyciel największej skandynawskiej firmy specjalizującej się w Public Affairs i komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, który od 25 lat jest doradcą zarządów największych światowych korporacji i instytucji finansowych.
- Dynamiczny rozwój technologii związanych z internetem i idący w ślad za nim rozwój społeczeństwa bardzo zmienił sposób, w jaki firmy powinny zarządzać swoją reputacją. Znacznie większa potrzeba transparentności, dziennikarstwo obywatelskie i możliwość wykorzystania przez konsumentów, czy niezadowolonych mieszkańców mediów społecznościowych to tylko niektóre nowe zagrożenia. Konsekwencje, do których prowadzą są poważne – od eskalacji z pozoru niewielkiego tematu do czołówek gazet, po doprowadzenie do zwolnienia Prezesa firmy – mówi Lindberg.
Światowe trendy, doświadczenia oraz przykłady zaprezentowane przez trzech ekspertów zostaną przeniesione na polski grunt dzięki panelom dyskusyjnym z udziałem Prezesów, Członków Zarządów oraz Szefów Komunikacji organizacji takich jak: GPW, ZBP, KGHM, Infarma, Google, Intel, PKO BP, BNP Paribas, Provident, NC+.
Więcej informacji na stronie: http://konferencje.hbrp.pl/reputacja/
MSLGROUP
MSLGROUP łączy doświadczenia jednej z najstarszych agencji PR w Polsce (Ciszewski Public Relations) z międzynarodowymi kompetencjami MSLGROUP. Zespół MSLGROUP codziennie doradza firmom, organizacjom i instytucjom w zakresie reputacji i wizerunku. 14 października br. „The Holmes Report” przyznał MSLGROUP tytuł „Best Corporate Consultancy in the World 2013”.
Harvard Business Review Polska to polska edycja najbardziej prestiżowego magazynu na temat zarządzania na świecie. Przedstawia najnowsze trendy, nieomawiane jeszcze w książkach i popularnych periodykach biznesowych. Polska edycja zawiera także teksty i komentarze dotyczące problemów o szczególnym znaczeniu dla polskich firm. Harvard Business Review Polska ma jeden główny cel: być źródłem nowych pomysłów, metod i idei dla liderów biznesu. Wydawcą Harvard Business Review Polska jest ICAN Institute.