Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-05-06

A A A POLEĆ DRUKUJ

Jubileuszowa certyfikacja artykułów spożywczych programu promocyjnego „Doceń polskie”

Mija pięć lat od pierwszej certyfikacji żywności zorganizowanej w ramach programu „Doceń polskie”. Podczas dwudziestego audytu, który odbył się 27 kwietnia br. w Czeladzi, członkowie Loży Ekspertów ocenili niemal 170 artykułów z asortymentu 75 firm. Jubileuszowa atestacja produktów spożywczych była także pretekstem do rozmowy o tym jak zmieniła się branża spożywcza i w jakim zmierza ona kierunku.


Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” jest realizowany od 2011 roku. - Od samego początku, honorowym patronem przedsięwzięcia jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wraz z rozwojem programu, producenci żywności biorący udział w tym przedsięwzięciu otrzymują coraz więcej narzędzi wspierających promocję żywności z ich oferty. Zasady programu i sposób przyznawania certyfikatów są jednak niezmienne - podkreśla Marek Bielski, twórca programu „Doceń polskie”. 

- Podczas odbywających się co kwartał audytów oceniamy smak, wygląd i stosunek jakości do ceny produktów spożywczych. Do dyspozycji mamy noty w dziesięciopunktowej skali - informuje Katarzyna Salomon, członkini Loży Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Jak dodaje Marek Bielski, godłem promocyjnym wyróżnia się tylko produkty, które zostaną pozytywnie ocenione przez ekspertów i otrzymają określoną regulaminem liczbę punktów. - Do zdobycia certyfikatu jakości potrzeba 7,5 pkt. Żywność z maksymalnymi notami jest zaś premiowana tytułem TOP PRODUKT - precyzuje twórca programu promocyjnego.

Dla konsumentów indywidualne sprawdzenie jakości każdego produktu starającego się o zdobycie wyróżnienia byłaby nie lada wyzwaniem. Dla doświadczonych członków jury nie stanowi to problemu. Ich wiedza i kompetencje umożliwiają precyzyjną i sprawną ocenę. Podczas jubileuszowej certyfikacji specjaliści z branży spożywczej przyjrzeli się niemal 170 produktom z asortymentu 75 wytwórców. Wśród nich były zarówno artykuły tradycyjne, jak i innowacyjne. Do audytu zakwalifikowano również wyroby marek własnych i nagrodzoną wcześniej żywność, której producenci ubiegali się o dalszą możliwość posługiwania się certyfikatem jakości. Celinie Nierodkiewicz, członkini Loży Ekspertów, w pamięć zapadło szczególnie pieczywo i słodkie wypieki, a także przetwory owocowe i warzywne. - Wysoką jakość prezentowały również m. in. ryby oraz dania gotowe - podkreśla C. Nierodkiewicz. - Twarogi, jogurty, masła, pierogi ruskie i z malinami, mięsa - wysoką jakość tych produktów podkreślał natomiast Wiesław Bober, Executive Chef Fabryki Wełny Hotel & SPA w Pabianicach. Członek Loży Ekspertów zwraca również uwagę na czekolady z dodatkami oraz smarowidło do pieczywa będące połączeniem czekolady i owoców.

W trakcie dotychczasowych certyfikacji eksperci oceniali różnorodne produkty, tendencja ta utrzymała się też podczas minionej atestacji. Tym razem o godło promocyjne starali się nie tylko producenci mrożonek i tradycyjnych dań gotowych, ale także firmy oferujące nowatorskie produkty, takie jak samopodgrzewające się potrawy, czy zestaw wody na cały dzień (w butelkach z oznaczonymi godzinami wypicia poszczególnych porcji). Takie wytwory stanowią odpowiedź na zmieniający się styl życia i rosnące jego tempo. W opinii członków Loży Ekspertów, trend ten będzie się utrzymywał i nasilał. - Producenci proponują coraz ciekawsze wyroby, a równocześnie stawiają na coraz atrakcyjniejsze formy podawania tradycyjnych surowców. Wystarczy na przykład wysokiej jakości rybę wystarczy pokroić i opanierować, by w ten sposób zachęcić najmłodszych konsumentów do jej spróbowania. Taka forma jest dla nich bardziej atrakcyjna - podkreśla Mirek Drewniak, przewodniczący Loży Ekspertów. Mistrz kuchni przypomina, że żywność dostępna na polskim rynku generalnie prezentuje wysoki poziom, trudno się spodziewać, iż jej jakość jeszcze gwałtownie wzrośnie. Zmiany będą więc zmierzać w kierunku nowych form podawania produktów i ich dostosowywania do zmieniających się potrzeb oraz oczekiwań konsumentów.

Organizowane co kwartał audyty jak w soczewce skupiają obraz branży. Jarosław Kujawa, reprezentujący w Loży Ekspertów Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, przyznaje, że jakość żywności biorącej udział w poszczególnych certyfikacjach nie była wyrównana. - Każdorazowo mieliśmy okazję oceniać produkty wysokiej jakości, ale także te wymagające dopracowania lub gruntownej analizy. Poza nowatorskimi propozycjami, w certyfikacjach pojawiają się także produkty będące nawiązaniem do tradycyjnych produktów, kontynuacją sprawdzonych przepisów, które zostały dostosowane do realiów - dodaje.

Zarówno Jarosław Kujawa, jak i Celina Nierodkiewicz podkreślą znaczenie powtarzalności produktu. - W branży spożywczej ma to zasadnicze znaczenie. Dzięki temu, że certyfikat nadawany jest na 2 lata, mamy możliwość sprawdzenia, czy nagrodzony wytwórca utrzymuje wysoką jakość i nadal jest warty uwagi - dodaje członkini Loży Ekspertów.

Kolejna, dwudziesta pierwsza atestacja żywności odbędzie się 27. lipca. Eksperci ocenią wówczas kolejne produkty spożywcze. Informacje o laureatach kwietniowej certyfikacji będą publikowane na blogu programu promocyjnego „Doceń polskie”, pod adresem blog.docenpolskie.pl. 

* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:

Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS